يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰

نرخ جرایم رانندگی هم از رکود خارج می شود

جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۶
کد مطلب: 445168
جانشین پلیس راهور ناجا با اشاره به پیشنهاد افزایش جرایم رانندگی علت این پیشنهاد را پیوست قانون جرایم رانندگی دانست.
نرخ جرایم رانندگی هم از رکود خارج می شود
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سردار موسی امیری در حاشیه بازدید از محورهای ترافیکی استان خراسان شمالی گفت: براساس این پیشنهاد نرخ جرایم رانندگی در۴۱ کد جرایم ۱۰۰ درصد و در مابقی نیز تا سقف ۵۰ درصد رشد خواهد یافت.

وی علت پیشنهاد افزایش ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی نرخ جرایم رانندگی را پیوست قانون جرایم رانندگی مصوب سال ۹۰ مجلس شورای اسلامی دانست و گفت: براساس پیوست قانونی جرایم رانندگی، دولت موظف شده تا در مدت سه سال نسبت به بازبینی نرخ جرایم و افزایش آن براساس نرخ تورم اقدام کند.

جانشین پلیس راهور ناجا اعلام کرد: افزایش نرخ جرایم رانندگی صرفا در سال مصوب که ۹۰ بوده تا حد زیادی بازدارندگی داشت و در شرایط فعلی این بازدارندگی از بین رفته و با این رویکرد نیز پیشنهاد افزایش نرخ جرایم به هیات دولت فرستاده شده است.

وی اضافه کرد: البته این قانون باعث شده تا با اجرایی شدن کامل آن در سنوات گذشته شاهد کاهش تلفات جاده ای از ۲۷ هزار به ۱۶ هزار در سال باشیم که این روند ادامه خواهد داشت.

به گفته سردار امیری طبق قانون باید نرخ جرایم رانندگی در سال ۹۳ که پایان سه سال اول اجرای این قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بود، افزایش به میزان نرخ تورم می داشت که با یکسال تاخیر این کار در حال اجراست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *