جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳ - 7 Jun 2024
 
۰
آیت‌الله علوی گرگانی:‌

رهبرانقلاب در برجام فصل‌الخطاب است

چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب: 444975
آیت‌ الله علوی گرگانی از مراجع تقلید با اشاره به نگرانی‌ها به دلیل برخی بی‌انصافی‌ها درباره برجام گفت: زمانی که رهبری، بررسی برجام را در مجلس مطرح می‌کنند، نباید مسائل حاشیه‌ای در این باره مطرح شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس،‌ آیت‌الله سید‌محمد‌علی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با رئیس سازمان جوانان حزب اسلامی کار،‌ به ضرورت بررسی برجام از سوی مجلس شورای اسلامی و تکلیفی که رهبری در این راستا برای مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس تعیین کردند اشاره کرد و گفت: رهبری در تمام امور فصل‌الخطاب است و هر مسئله‌ای که بخواهد در کشور به مرحله اجرا برسد باید به نظر رهبری رسیده و ایشان آن را تایید کنند.

وی با اشاره به اهمیتی که ولایت در تصمیمات مهم مملکتی در کشوری مانند ایران دارد،‌ تصریح کرد: با توجه به اینکه ولایت حکومت دست رهبری با تدبیر، عالم و توانا در کشور ایران است، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود ولی در کشورهایی که زمام کشور دست یک گروه است، اختلاف پیش می‌آید.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه جوانان مملکت ما حسن نیت دارند و گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند تصریح کرد: هرچه رهبری فرمان دهند،‌ جوانان از ایشان متابعت می‌کنند.

وی بر ضرورت تعامل مسئولان کشور با جوانان تاکید کرد و گفت: هرچه بیشتر با جوانان تعامل کنیم، در متابعت از فرمان رهبر انقلاب گام برداشته‌ایم.

آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه نباید مسئولان با ایراد گرفتن‌های بیهوده، بهانه دست دشمن بدهند، تصریح کرد: دشمن به دنبال بهانه‌ای است تا ریشه اختلاف را در جامعه بگستراند و در این راستا لازم است مردم و مسئولان هوشیار عمل کنند.

وی با تاکید بر اینکه در ایران اسلامی نباید حرفی از اختلاف به میان بیاید، عنوان کرد: باید به دشمن نشان داد هر آنچه که آنها به اسم اختلاف می‌بینند مسئله‌ای نیست که بخواهند آن را بزرگ کنند بلکه یک اختلاف سلیقه است و در نهایت همه گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به نگرانی‌هایی که به دلیل برخی بی‌انصافی‌ها در ارتباط با برجام، کشور را با خود درگیر کرده است، اضافه کرد: ولی فقیه در راس امور کشورمان قرار گرفته و زمانی که درباره مسئله برجام تاکید می‌کنند که باید در مجلس بررسی شود دیگر مسائل حاشیه‌ای نباید در این خصوص مطرح شود.

وی با تبیین دلایل مفید بودن بررسی برجام توسط مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی برجام در مجلس مورد بررسی قرار بگیرد، به صورت یک قانون مسلم در کشور عملی می‌شود و کسی نمی‌تواند ایرادی از آن گرفته و مسئله‌ای را در آن کم و یا بیشتر کند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به فرمان رهبری مبنی بر رسیدگی برجام در مجلس شورای اسلامی، گفت: رهبر معظم انقلاب به امور و مسائل کشور اشراف والایی دارند و به همین دلیل سخنان ایشان فصل‌الخطاب است.

وی با تاکید بر اینکه عمل نکردن به فرمان رهبر موجب ضررهای جبران ناپذیری است، تصریح کرد: این ضررها متوجه کسی جز خودمان نمی‌شود، بنابراین باید بصیرت به خرج داده و به دیگر سخنانی که گفته می‌شود، اهمیت ندهیم.

این مرجع تقلید با ابراز امیدواری از اینکه برجام به نفع ملت و کشور ایران به پایان برسد، تاکید کرد: باید مراقب دشمن در همه زمان‌ها بود و نباید به آن اعتماد کرد زیرا که دشمن به دنبال غفلت حریف است تا از آن موقعیت برای اهداف شوم خود بهره ببرد.

*آمریکا برده اسرائیل است

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به ادعاهای واهی آمریکا به عنوان ابرقدرت در جهان گفت: آمریکا در حالی مدعی ابر قدرت بودن در جهان است که مشاهده می‌کنیم همواره برده و مطیع رژیم اسرائیل است در حالی که اسرائیل غاصب به عنوان یک نقطه و پایگاه غیراصیل و بی‌هویت بسیار کوچک است ولی با این وجود دولتمردان آمریکا فرمانبردار رژیم منحوس اسرائیل است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: کشوری که خود را در مقابل رژیم معلوم‌الحالی مانند اسرائیل، کوچک بداند نمی‌تواند ابر قدرت جهان باشد.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، مبنی بر اینکه نباید از بیگانگان در هیچ اموری انتظار یاری داشت تصریح کرد: نباید از آمریکا انتظار دوستی و یاری داشته باشیم و باید روی پای خود بایستیم.

*دولتمردان از رهبری فاصله نگیرند

آیت‌الله علوی گرگانی با تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی تیم مذاکره کننده دولت گفت: دولتمردان باید فصل‌الخطابشان کلام رهبری باشد و زمانی که رهبری از مسئله‌ای حمایت می‌کنند نباید نگرانی وجود داشته باشد.

وی همچنین از دولتمردان خواست آگاه باشند که برخی مسائل موجب فاصله آنان با رهبر نشود زیرا که دشمن با بزرگ کردن اختلافات سلیقه‌ای به دنبال ایجاد اختلاف است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *