جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

اعتصاب مزدوران عربستانی در عدن+عکس

چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۴۵
کد مطلب: 444775
تفنگداران تیپ موسوم به "حزم سلمان"، با برگزاری تجمع گسترده مسالمت‌آمیز در خیابان‌های شهر عدن و مسدود کردن خط ساحلی، خواستار دریافت حقوق و مزایای خود شدند.
به گزارش جهان به نقل از العالم، این اعتراض ها پس از آن صورت می گیرد که فرمانده منطقه چهارم نظامی، ۲۰۰۰ فرم استخدام را میان این نیروها توزیع کرد، اما به وعده های خود در توزیع سایر فرم ها و پرداخت دستمزد آنان عمل نکرد و سهل انگاری در این زمینه موجب اعتراض این نیروها شد.

تیپ "حزم سلمان" که از مزدوران جذب شده از سوی عربستان سعودی هستند، هسته اصلی نیروهای مخالف یمنی و هم پیمانان ائتلاف متجاوز عربی در استان عدن را تشکیل می دهد.


درهمین ارتباط و در حالی که دستمزد وعده داده شده به افراد جذب شده در یگان مذکور پرداخت نشده، "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن، تصمیمی مبنی بر ابقای ۴۸۰۰ سرباز در تیپ " حزم سلمان" اتخاذ کرده است.

یکی از تفنگداران تیپ "حزم سلمان" به عدن پست گفت: اعضای تیپ حزم سلمان ازحدود سه ماه پیش در اردوگاهی در عدن آموزش های اساسی می بینند و تا کنون هیچ حقی از حقوق آنان پرداخت نشده است.


بنا بر گزارش برخی رسانه ها، نظامیان وابسته به منصور هادی در اعتراض به عملی نشدن وعده‌های مالی، خط ساحلی شهر بندری عدن واقع در جنوب یمن را مسدود کرده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *