جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
آیت‌الله علوی گرگانی:

بازسازی واقعه غدیر بین‌المللی شود

سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب: 444732
یکی از مراجع تقلید گفت: بازسازی واقعه غدیر باید در سطح بین الملل صورت بگیرد و این خود یک نوع تبلیغ دین اسلام است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد بازسازی واقعه غدیر، اظهار کرد: باید بازسازی واقعه غدیر به صورت جدی مورد پیگیری قرار بگیرد تا مانند واقعه عاشورا به نسل‌های آینده میراث برسد.

وی با اشاره به گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال از واقعه عاشورا بیان کرد: اگر این واقعه از نسلی به نسل دیگر تعریف نمی‌شد،‌ امروز این واقعه خونبار به فراموشی سپرده شده بود.

این مرجع تقلید با تکیه بر روایتی از امام جعفر صادق (ع) گفت: یکی از امام ششم پرسید که غیر از عیدهای معروف، عید دیگری داریم؟ که امام فرمودند چرا از عید اکبر غفلت کردید؟ عید اکبر همان عید غدیر است.

وی با اشاره به ادامه این روایت بیان کرد: امام صادق (ع) بر ضرورت پاسداشت روز عید غدیر خم تاکید کردند و فرمودند گرامیداشت عید سعید غدیر را به روزهای هفته تعریف نکنید، زیرا که روزهای هفته عوض می‌شوند و فقط باید تاریخ ۱۸ ذی‌الحجه عید سعید غدیر را به پا داشت.

آیت‌الله علوی گرگانی به ثواب مهمانی برگزار کردن در عید سعید غدیر خم اشاره و تصریح کرد: سفارش شده است که در روز عید غدیر خم سفره طعام بگسترانید زیرا که ثواب طعام دادن در این روز برابر است با اینکه انبیا را به مهمانی دعوت کرده‌اید.

وی با بیان اینکه قدیمی‌ها در عید سعید غدیر مهمانی می‌دادند گفت: اطعام در عید غدیر یک مسئله تاریخی است که باید به یک فرهنگ در جامعه کنونی تبدیل شود.

این مرجع تقلید با بیان اینکه داستان، روایت و نکته‌های فراوانی در ارتباط با عید غدیر وجود دارد عنوان کرد: هنگامی که همه مسائل مربوط به عید غدیر جمع آوری و بیان شود بزرگی این واقعه جلوه بیشتری می‌کند.

آیت‌الله علوی گرگانی با تاکید بر اینکه دین اسلام کامل‌ترین ادیان الهی است گفت: خداوند می‌فرماید من دینی به جز اسلام را قبول ندارم که این نشان از اهمیت مسلمانی و دین اسلام نزد خداوند دارد.

وی با بیان اینکه عید غدیر، عید ولایت است، تصریح کرد: نعمت را خداوند زیر سایه ولایت قرار داده است و ولایت را خداوند در غدیر توسط نبی خویش معرفی کرد.

این مرجع تقلید بر ضرورت بازسازی واقعه غدیر در سطح بین المللی و حتی کشورهای غیر مسلمان تاکید کرد و گفت: این مسئله موجب تبلیغ دین می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *