دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
مقامات آمریکایی خبر دادند

تدابیرامنیتی‌آمریکا در آستانه سفر پاپ

سه شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۰
کد مطلب: 444530
در آستانه سفر رهبر کاتولیک‌های جهان به آمریکا، مقام‌های امنیتی ایالات متحده به تکاپو افتاده و به شدت مراقب تهدیدهای بالقوه هستند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در حالی‌که آمریکا سرگرم اتخاذ تدابیر امنیتی برای سفر پاپ فرانسیس به این کشور که اواخر ماه جاری (سپتامبر) صورت می‌گیرد، هست، «مایکل مک‌کال» رییس مرکز تامین امنیت مجلس نمایندگان آمریکا و مسئول تامین امنیت پاپ فرانسیس در حین سفر به ایالات متحده در گفت‌وگو با شبکه خبری «ای بی سی نیوز» اعلام کرد که تاکنون حداقل یک توطئه علیه پاپ خنثی شده است.

مک‌کال در این زمینه تاکید کرد تهدیدهای بالقوه به شدت در حال رصد هستند. او با این حال از بیان جزییات بیشتر در این زمینه و توطئه خنثی شده خودداری کرد.

این مقام آمریکایی در ادامه سخنان خود افزود، دغدغه‌های موجود در این زمینه از سوی بخش پلیس مخفی آمریکا به او اطلاع داده شده است.

وی در این زمینه گفت: «پاپ کاتولیک است و من هم کاتولیک هستم. البته پاپ مرد بسیار پر شوری است و دوست دارد با مردم ملاقات کند. این مسئله خطرهای امنیتی را در بردارد. ما به شدت تهدیدها علیه او را هنگام ورود به آمریکا تحت نظر داریم. هرچه این زمان نزدیک می‌شود ما باید با هوشیاری بسیار در پی محافظت از او باشیم.»

پاپ فرانسیس قرار است در سفر خود به آمریکا از شهرهای واشنگتن دی‌سی، نیویورک و فیلادلفیا دیدار کند. او همچنین از سازمان ملل متحد و مکان برج‌های دوقلو که در جریان ماجرای ۱۱سپتامبر نابود شدند، دیدار می‌کند.

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا نیز با پاپ فرانسیس دیدار خواهد داشت. قرار است پاپ ۲۲ سپتامبر (سه شنبه، ۳۱ شهریور) سال جاری وارد آمریکا شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *