دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۵
۲۱
نقوی‌حسینی مطرح کرد:

ظریف:تحریم‌های پولی و مالی آمریکا از روز اجرای برجام متوقف می‌شود

يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۱۱
کد مطلب: 444295
سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام با اشاره به حضور وزیر امور خارجه در جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: آقای ظریف در این جلسه گفت که تحریم‌های پولی و مالی آمریکا از روز اجرای برجام متوقف می‌شود.
ظریف:تحریم‌های پولی و مالی آمریکا از روز اجرای برجام متوقف می‌شود
به گزارش جهان، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون، گفت: جلسه کمیسیون ویژه بررسی برجام، عصر امروز با حضور محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه و نیز سیدعباس تخت‌روانچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان و به ریاست زاکانی برگزار شد که تمامی اعضا نیز در این جلسه حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در این جلسه وزیر امور خارجه به همه سؤالات اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام پاسخ داد، افزود: در جلسه امروز کمیسیون ویژه بررسی برجام مقرر شد که اعضا سؤالات را به صورت کتبی به هیئت‌رئیسه کمیسیون ارائه کنند که یکی از اعضای هیئت‌رئیسه سؤالات را قرائت کند، اما به دلیل اینکه سؤالات متکثر و متعدد بود، این تصمیم عملی نشد.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام در ادامه، اظهار داشت: در این جلسه، هیئت‌رئیسه کمیسیون تصمیم گرفت که در ابتدای بحث، کسانی که سؤالات مکتوب دارند، سؤالات‌شان را به صورت مکتوب به هیئت‌رئیسه تحویل دهند تا یکی از اعضای هیئت‌رئیسه آن را قرائت کند، اما به دلیل اینکه سؤالات ناهمگون و متنوع بود، یکی از اعضا پیشنهاد داد که به دلیل اینکه وقت کم است، موضوعات قطعنامه‌های ۶گانه گذشته، قطعنامه ۲۲۳۱ و تفاوت این قطعنامه با قطعنامه‌های قبلی و اینکه آیا ما از ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل خارج می‌شویم یا خیر و نیز لغو تحریم‌ها از آقای ظریف به صورت سؤال پرسیده شود.

نقوی‌حسینی در همین زمینه، تصریح کرد: در این جلسه، این نظر تصویب شد و سؤالات هم پیرامون موضوعات گفته شده از آقای ظریف پرسیده شد؛ البته آقای ظریف ابتدای جلسه اعلام کرد که به دلیل اینکه می بایست در جلسه هیئت‌ دولت حضور یابد، از حداکثر وقتش استفاده می‌کند تا به سؤالات اعضای کمیسیون پاسخ دهد، به طوری که یک ساعت هم بیشتر از آن وقتی که قرار بود بماند، ماند و به سؤالات نمایندگان پاسخ داد.

وی با بیان اینکه جلسه کمیسیون ویژه بررسی برجام در حال حاضر با حضور آقای عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان، ادامه دارد، گفت: در این جلسه ظریف اشاره داشت که کلیه تحریم‌های اقتصادی، پولی و مالی اتحادیه اروپا از روز اجرا لغو می‌شود.

سخنگوی کمیسیون ویژه برجام در پایان خاطر نشان کرد: در این جلسه‌ آقای ظریف گفت که کلیه تحریم‌های ثانویه آمریکا در حوزه‌های اقتصادی، مالی و پولی از روز اجرای برجام متوقف و کلیه تحریم‌های سازمان ملل متحد نیز در حوزه‌های اقتصادی، مالی و پولی از روز اجرا لغو می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یک ایرانی
یعنی چی شما رو هوا میگید متوقف میشه و برجام که با حضور دکتر جلیلی که کامل داره برجام رو داخل کمیسیون بررسی میکنه میگه لغو تعلیغ که دقیقا عین عبارت رو نشون میده
تجربه نشون داده شما راستش رو نمیگید هر چی هست دکتر جلیلی با سند حرف میزنه
متوفق یا لغو؟
Estonia
این آقایان که مدعی هستند تحریم ها متوقف می شوند، لطفا بند مورد اشاره در توافق نامه که این موضوع در آن قید شده را هم بیان کنند.

ما که هر چه گشتیم چیزی با محتوای توقف تحریم‌های پولی و مالی "آمریکا" از روز اجرای برجام ندیدیم.
مسعود دیپلمات
معلوم نیست آیا آقای وزیر الفاظی نظیر " روز اجرا" یا " لغو تحریم ها" و " توقف تحریم ها" و یا "غنی سازی صنعتی" را به غیر آنچه رهبر معظم و مردم شهید پرور خواستار آن بوده اند می فهمند و یا مصادره به مطلوب می فرمایند یا اینکه خود را به آن راه زده اند؟! واقعا" شرم آور است.
Germany
"تحریم‌های پولی و مالی آمریکا از روز اجرای برجام متوقف می‌شود"
یک نفری بود یک موقعی می گفت لغو می شوند، شما آن فرد را می شناسید، آقای ظریف؟
مهدی ص
در خصوص تحریمها که در برجام چیزی دیگری میگوید که با گفته های جناب ظریف کاملا متضاد است .فقط باید گفت خدا به خیر کند از این دوگانه برداشت از برجام .
ali
ما چیزی جز عوام فریبی از یه عده ندیدیم
محسن
در توافق ژنو هم از این حرفها زیاد شنیدیم. هم شما را خوب می شناسیم هم دشمن را!
ما به دبه امریکا ایمان داریم !
ایرانی
هرگز یک ایرانی را تهدید نکنید چون هرچی بخواهید میدهیم ............. خودش داره میگه تحریمهای بولی ومالی امریکا متوقف میشه . بس معلومه لغو نمیشود واین نگرانی رهبر وملت بزرگوار ایران اسلامی است.
باغیرت
راستی اقای ظریف بازهم نظرت اینه که امریکا با یک بمب میتونه قدرت ما را نابود بکنه ! اخه میگم شاید اوباما هم از شما یاد گرفته که میگه ما اگه بخواهیم ارتش ایران را نابود می کنیم
ظریف گفت ما هم باور کردیم هههه
خوب وقتی گفته میشه متوقف میشه یعنی ممکنه تعلیق بشه و یا ممکنه لغو بشه که البته مطمئنا توقف در اینجا به معنی تعلیق شدنه وگرنه از لغت لغو شدن استفاده میکرد
الان کی راست می گه؟؟
واقعا از یک متن مشخص چندتا برداشت می شه داشت؟
چرا برنامه جامع و قطعنامه صراحت ندارد؟؟
علی
مسئولان دولتی درباره برجام با کلی گویی می گویند همه تحریم ها لغو می شود، ولی با مراجعه به متن توافقنامه و بررسی کلمات می توان به دروغ بودن این ادعا پی برد.
خدا ما را از دست دشمنان نجات دهد.
علی
Iran, Islamic Republic of
ایشان باید توضیح دهند توقف یعنی چه ؟ یعنی لغو یا تعلیق . باید طبق دستور آقا عمل کنند تعلیق در مقابل تعلیق .
Iran, Islamic Republic of
ایشان بعد از دو سال مذاکره هنوز نفهمیدن در متن برجام چه چیزی رو جمع بندی کردند.
Iran, Islamic Republic of
دم خروس يا قسم حضرت عباس
Iran, Islamic Republic of
اينطور كه از مجموع مذاكرات كميسيون برجام مي شود فهميد
در بد مخمصه اي افتاده ايم
اگر قبول كنيم با دست خود به مسلخ رفته ايم
اگر قبول نكنيم شرايط بخصوص از لحاظ رواني سخت و تبعات آن زياد است
در حالت اول خوابهاي بدي برايمان ديده اند هم در داخل هم در بيرون

در حالت دوم با اندكي تحمل مذاكرات بعدي را مگر درست مديريت كنيم و در زمين حريف بازي نكنيم مي توانيم به نتايج بسيار بسيار بهتري برسيم

ولي كدام مرد است كه توان تشخيص بين بد و بدتر را داشته باشد
واز آن مهمتر توان انتخاب و مديريت آن را داشته باشد
ظاهرا فقط بايد به مجلس اميد بست

چراكه بقيه وا داده اند و اميدي به آنها نيست
غمخوار
دو مذاکره در دو دولت مختلف اتفاق افتاده . اولی هیچگاه به نتیجه نرسید . و دومی به یک پیش توافق انجامید ، که شاید در آینده ای نزدیک در صورت تصویب آن در مجالس ایران و آمریکا اجرایی گردد. قبول ؟

خوب عده ای قصد دارند نتیجه کویز را به نتیجه رسمی توافق گره بزنند . یعنی اگر در آینده این توافق بدون توجه به محتوایش ، بدون توجه به دست آوردهاش ، بدون توجه به تضامین اجرایی آن ، بدون توجه به مصالح دراز مدت کشور به امضا رسید ، به هریک از دولتها نمره داده و یکی را به عرش و دیگری رو به .........

ولی آیا این پایان کار است ؟

قطعا جواب نمی تواند آری باشد ؟ چرا ؟ چون ازسال ۵۷ تا کنون هر بار به یک بهانه ای قلدری طرف مقابل رو تجربه کرده ایم . مشکل ، گرفتاری ، پشت هم . خوب فکر کنید ، اگر اسم هسته ای رو بزاریم گرفتاری ، مشکل ، این خواهد رفت و گرفتاری ها و مشکلات بعدی جدید خواهد ایجاد شد . چرا ؟ چون قرار نیست ، با هم فامیل بشیم !!!!!!
خوب چی از دست دادیم ؟ اگر چبزهایی که می گویند صحیح باشه ، یعنی مثل هزاران کیس مشابه ، نقد رو ول کردیم به نسیه چسبیدیم ، و این نسیه اونی نبود که برایمان ترسیم کرده اند ، چی ؟

میشه برگشت و نمره هایی که به سرداران مذاکره دادیم رو ازشون بگیریم ؟
میشه تعهداتی که آمده بود و ما نفهمیدیم یعنی چی ؟ ولی آلان بایستی بهش گردن بدیم ، رو هم برگردونیم ؟

الان هم برای نه گفتن داریم هزینه می دیم ، آیا اگر بشود برگشت ، هزینه اون بیشترازهزینه فعل نخواهد بود ؟
پس آیا به مصالح کشور نخواهد بود که مصداق گفته ای که به برتراند راسل نسبت می دهند که " میشه یه دروغ ساده گفت و ده نفر واست دست بزنم . میشه یه حقیقت تلخ رو گفت و هشت نفربهت تهمت بزن ولی دو نفر برن توی فکر ".
پس اجازه بدین بدون جو سازی و بدون تهمت ، کار شناسان ، مدیران حال و گذشته ، روسای حال و گذشته ،..... در صحن مجلس استدلالهای خودشان را بکنند ، و آنرا در اختیار افکار عمومی بدون سانسور قرار دهند تا ثمره ادله این برادران هم شنیده شود ، شاید خیلی از دو نفر ها بفکر رفتند و قبل از اینکه دیر بشه ، بهترین و پخته ترین تصمیم گیری بوقوع بپیوندد.