شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱

ارسال کمک‌های روسیه به سوریه+تصاویر

يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 444167
دو هواپیمای روسی حامل ۸۰ تن کمک‌های بشردوستانه در سوریه به زمین نشستند.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، دو فروند هواپیمای روسی حامل کمک‌های بشردوستانه در سوریه فرود آمدند.

«ایگور کونوشینکف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: این دو فروند هواپیما که روز شنبه در فرودگاه بین المللی لاذقیه فرود آمدند حامل ۸۰ تن کمک‌های بشردوستانه از سوی روسیه برای کشور جنگ زده سوریه هستند.

این کمک‌ها شامل مواد غذایی، نیازهای ضروری و تجهیزات لازم برای برپایی اردوگاه برای افراد بی‌خانمان است.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه بار دیگر حمایت همیشگی مسکو را از دمشق در مبارزه با تروریست‌های تکفیری داعش ابراز کرد و از کشورهای دیگر خواست آن‌ها نیز به دمشق کمک کنند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: البته، تعامل با نیروهای زمینی لازم است؛ و قوی‌ترین و کارآمد‌ترین نیروی زمینیِ در حال نبرد با داعش، ارتش سوریه است. اما برای جلوگیری از رویدادهای مختلف هماهنگی نیز لازم است.

لاوروف بر لزوم تامین تسلیحات و تجهیزات نظامی برای سوریه تاکید کرد و گفت، مسکو به آموزش و تعلیم نیروهای سوریه ادامه خواهد داد.

وی افزود: بار دیگر می‌توانم بگویم که پرسنل نظامی ما همچنان برای سرویس تجهیزات روسیه و کمک به ارتش سوریه درباره نحوه استفاده از این تجهیزات آنجا هستند. و ما به ارسال تجهیزات به دولت سوریه ادامه خواهیم داد تا اطمینان حاصل شود توان‌ و ظرفیت لازم تدافعی را جهت مقابله با خطر تروریستی در اختیار دارد.

درخواست لاوروف از قدرت‌های غربی مبنی بر هماهنگی و همکاری با دولت «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه، در حالی صورت گرفته است که امریکا و متحدان منطقه‌ای و غربی آن بار‌ها اسد را ریشه ناآرامی و درگیری در سوریه دانسته‌اند.

آن‌ها همچنین درباره آن‌چه حضور و تقویت نظامی روسیه در سوریه می‌خوانند، ابراز نگرانی کرده‌اند در حالی که مسکو این ادعا را رد کرده است.

وزیرخارجه روسیه گفته است هیچ چیزِ مخفی درباره حضور نیروهای روسیه در سوریه وجود ندارد؛ همچنین مسکو یک پایگاه نظامی را در غرب سوریه اداره می‌کند.

لاوروف گفت: نیروی نظامی روسیه در سوریه حضور دارند؛ آن‌ها سالهاست در آنجا هستند.

واشنگتن و متحدان آن آشکارا با حمایت از ستیزه‌جویی علیه سوریه که از مارس ۲۰۱۱ این کشور را با بحران مواجه کرده است، به دنبال براندازی اسد هستند. این بحران تا کنون بیش از ۲۵۰ هزار کشته به جای گذاشته و نزدیک به نیمی از مردم این کشور آواره شده‌اند.





















نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *