شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

طرح تحول سلامت ابزار جدید کلاهبرداران

شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 443957
پیامک های مخابراتی که پیش از این با عنوان شما برنده شدید بسیاری از شهروندان را به پای دستگاه های عابر بانک می کشاند حال با عنوان پاداش نظام سلامت به شگرد کلاهبرداران تبدیل شده است.
به گزارش جهان به نقل از مهر، کلاهبرداران اینترنتی که پیش از این با ارسال پیامک به تلفن همراه قربانیان با این عنوان که شما در قرعه کشی شرکت ما برنده شده اید سعی می کردند تا شهروندان ساده انگار را به پای دستگاه عابر بانک کشانده و حساب آنها را خالی کنند حال با استفاده از عناوین دولتی و شیوه ای جدید در میان کارمندان دولتی و بخش خصوصی دست به کلاهبرداری می زنند.

در همین رابطه برخی از افراد سود جو با عناوین ساختگی و جعلی که منتسب به دولت خود را معرفی می کنند سعی دارند تا با ایجاد انگیزش در بین کارمندان دولت آنها را به پای دستگاه های عابر بانک کشانده و با سوء استفاده از ناآگاهی آنها نسبت به تخلیه حساب آنها به نفع خود اقدام کنند.

کلاهبرداران طی اقدامی جدید با مراکز بهداشتی تماس گرفته و با طرح این موضوع که قصد دارند مبلغی را به عنوان پاداش طرح تحول نظام سلامت به کارکنان اهدا کنند نسبت به تخلیه حساب آنها اقدام می کنند.

درهمین رابطه مدیریت حراست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با صدور اطلاعیه ای در خصوص کلاهبرداری های تلفنی هشدار داد عده ای افراد سود جو ضمن تماس با واحدهای بهداشتی درمانی، بیمارستان ها، درمانگاه های بخش خصوصی سعی دارند تا با استفاده از این شیوه بر تعداد قربانیان خود بیفزایند.

در این اطلاعیه آمده است کلاهبرداران که در پوشش عناوین جعلی از جمله مسئولان ارشد دانشگاه با طرح این موضوع که بنا به دلایلی تصمیم گرفته شده مبلغی به عنوان پاداش یا حق الزحمه، ویژه برنامه تحول نظام سلامت و کمک هزینه حج به کارکنان پرداخت شود اقدام به کلاهبرداری می کنند.

مدیریت حراست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این رابطه درخواست کرد تا کارکنان و شهروندان نسبت به این تماس های تلفنی بی اعتنا بوده و از هر گونه اعلام شماره حساب، شماره کارت و یا رفتن به محل عابر بانک جداً خودداری کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *