پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

ان‌قلت کویت بر سر مرز آبی با ایران

پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 443667
وزیر مشاور در امور پارلمان کویت از قصد این کشور و عربستان برای مذاکره با ایران بر سر مرزهای آبی مشترک خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، « محمد العبد الله الصباح» وزیر مشاور در امور پارلمان کویت اعلام کرد عربستان و کویت مانند تیمی واحد درباره ترسیم مرزهای آبی مشترک با ایران مذاکره خواهند کرد.

بر اساس گزارش وبگاه خبری «الخلیج آنلاین»، وزیر مذکور افزود: توافق امضا شده (توافق پیشین درباره مرزهای آبی) میان کویت، عربستان و ایران به این صورت است که کویت در یک طرف و طرف دیگر تشکیل شده از عربستان و کویت باشد.

اختلافات میان ایران وکویت در این باره از ماه قبل (آگوست) بر سر میدان نفتی «آرش»(الدره) آغاز شد. وزات خارجه کویت در ۲۵ آگوست، کاردار ایران «حسن زررنگار» را در این کشور فرا خواند و یادداشت اعتراض کویت را به او تقدیم کرد؛ کویت بر سر آنچه «ارائه چند مناقصه ایرانی به طرف‌های خارجی درباره میدان آرش» نامیده، معترض است.

ایران در سال ۲۰۱۲ اعلام کرد بخشی از چاه آرش که مالکیت آن را دارد، توسعه خواهد دارد، چاهی نفتی که در مرزهای مشترک کویت، عربستان و ایران قرار دارد.

این میدان نفتی چند دهه است که به عامل اختلاف است اما بر اساس اعلام کنونی وزیر مشاور در پارلمان کویت مذاکراتی بسیار دقیق برای ترسیم مرزهای دریایی برای حل موضوع انجام خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *