دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

طوفان گرد و غبار خوزستان را بلعید!

چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب: 443519
گرد و خاک و هوای مرطوب در شهرهای استان خوزستان نفس مردم را به تنگ آورده و تا دوشنبه تداوم دارد.
به گزارش جهان، بهادری مدیرکل سازمان هواشناسی استان خوزستان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت امروز خوزستان اظهار داشت: امروز نسبت به دیروز سرعت باد کمتر و به ۱۵ کیلومتر رسیده، دید افقی در اهواز ۵۰۰ متر ثبت شده ولی همچنان گرد و خاک در شهرهای استان پایدار است.

وی ادامه داد: به علت نفوذ بارهای شرجی، نوار ساحلی استان گرم و مرطوب خواهد شد و لذا از دریانوردان درخواست می شود به علت مواج بودن خلیج فارس تمهیدات لازم را بکار گیرند.

لاهیجان زاده مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست استان خوزستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص میزان گرد و غبار در شهرهای این استان گفت: بالاترین میزان گردو غبار برای سوسنگرد ۶ هزار و هفتصد و سی و هفت میکرو گرم بر متر مکعب (۴۲ برابر حد مجاز)، اهواز ۲ هزار و چهارصد و پانزده (۱۴ برابر حد مجاز)، شوش ۲ هزار و پنجاه و نه (۱۹ برابر حد مجاز) و شوشتر ۲ هزار و سیصد و بیست و نه میکرو گرم بر متر مکعب (۱۹ برابر حد مجاز) ثبت و گزارش شده است.

گفتنی است؛ دیروز خوزستان همه پدیده‌های جوی؛ گرد و خاک، تندباد، بارش باران و تگرگ را به همراه داشت طوریکه دید در اهواز به شدت کاهش یافته و به ۵۰ متر رسیده بود و تمامی پروازها و ادارات آبادان، سوسنگرد، هویزه و شوش تعطیل شده بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *