جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

مهم‌ترین علت حوادث رانندگی در کشور

چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۲
کد مطلب: 443418
رئیس پلیس راهور ناجا در مهران گفت: مهم‌ترین علت حوادث رانندگی در کشور خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به‌جلو به‌ویژه در جاده‌های کفی و یکنواخت است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، سردار تقی مهری صبح امروز در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران و راه‌های مواصلاتی شهرستان مهران در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برابر ابلاغ صورت گرفته ماموران پلیس راه و راهور با تخلفات و رانندگان پرخطری که جان خود و دیگران را به خطر می‌اندازند، به شدت برخورد می‌کنند.

وی افزود: فصل تابستان در بین فصول سال بیشترین تردد و کشته و مجروح حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده است.

مهری خاطرنشان کرد: بر اساس آمار‌ها در بین ماه‌های تابستان، پرتردد‌ترین ماه که بیشترین تصادفات را داشته، شهریور بوده است.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: مهم‌ترین علت این حوادث خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو به‌ویژه در جاده‌های کفی و یکنواخت بوده است.

وی گفت: ضرورت دارد رانندگان هنگام تردد در این جاده‌ها حتما زمانی که احساس خستگی کردند در توقف گاه‌های تعبیه شده ساعاتی را استراحت کنند.

مهری با اشاره به حضور بازرسان نامحسوس در اتوبوس‌های بین‌شهری خاطرنشان کرد: تیم ویژه‌ای تحت عنوان بازرس نامحسوس که متشکل از افسران پلیس راهور است به‌عنوان مسافر در اتوبوس‌های بین شهری حضور دارند و نحوه رانندگی رانندگان را رصد و در ‌‌نهایت با رانندگان متخلف برخورد می‌شود.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: شهروندان می‌توانند از طریق سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰ تخلفات رانندگان اتوبوس‌ها را اطلاع دهند که قطعا ماموران پلیس راه نیز در نخستین پاسگاه مسیر نسبت به توقف اتوبوس متخلف و برخورد با راننده خاطی برابر قوانین و مقررات رانندگی اقدام می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه هر چه به روزهای پایانی شهریور نزدیک می‌شویم بر حجم سفر‌ها و متعاقب آن بار ترافیک افزوده می‌شود، گفت: بر این اساس توصیه می‌کنیم رانندگان با صبر و حوصله و پرهیز از شتاب و عجله رانندگی کنند.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در عین حال حتما با توجه به ظرفیت محدود ترددهای جاده‌ای، حداقل دو تا سه برابر زمان عادی را برای سفر خود در نظر بگیرند.

مهری تاکید کرد: شماره تلفن ۸۸۲۵۵۵۵۵ و تلفن گویای ۱۲۰ در کنار سایت www. rahvar۱۲۰. ir آماده اعلام آخرین وضعیت راه‌ها و محدودیت‌های تردد و ترافیک محورها است، لذا رانندگان حتما با این امکانات فراهم شده مسیر مناسب و زمان مناسب را برای سفر خود در نظر بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *