جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
لاریجانی در دیدار رئیس‌جمهور اتریش:

لاریجانی با رئیس‌جمهور اتریش دیدار کرد

سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۵۰
کد مطلب: 443386
رئیس مجلس با بیان اینکه نمایندگان مجلس نظرشان را در مورد توافق هسته‌ای پس از بررسی در کمیسیون برجام اعلام می‌کنند، گفت: با نقش‌آفرینی مثبت کشورهای اروپایی در تحولات بین‌المللی موافقیم.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در دیدار "هانس فیشر" رئیس‌جمهور اتریش با اشاره به روابط خوب و دوستانه بین‌ جمهوری اسلامی ایران و اتریش، گفت: ایران همواره روابط دوستانه و رو به رشدی را با اتریش داشته و همکاری‌های نزدیکی بین دو کشور در زمینه مسائل سیاسی، اقتصادی و تجاری وجود داشته است.

وی سفر رئیس‌جمهور اتریش در رأس یک هیئت بلندپایه سیاسی و اقتصادی به کشورمان را مهم ارزیابی کرد و افزود: مجلس شورای اسلامی از گسترش روابط فی ما بین در زمینه‌های مختلف حمایت می‌کند و امیدواریم سفر رئیس‌جمهوری اتریش به ایران نقطه عطفی در افق نوین همکاری‌های دو کشور در موضوعات سیاسی و اقتصادی در ابعاد منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

رئیس مجلس در بخش دیگری از سخنانش با قدردانی از میزبانی اتریش در مذاکرات هسته‌ای اخیر بین جمهوری اسلامی ایران و ۱+۵ ،گفت: با نقش‌آفرینی مثبت کشورهای اروپایی در تحولات بین‌المللی موافقیم و اتریش نیز به خاطر مواضع مستقلانه و نقش مهم در اتحادیه اروپا محل مناسبی برای مذاکرات بود.

وی همچنین گفت: هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی کمیسیون خاصی مشغول بررسی مفاد توافقنامه هسته‌ای است و پس از آن نیز نمایندگان مجلس نظر نهایی خود را پیرامون آن اعلام خواهند کرد.

همچنین در ادامه این دیدار "هانس فیشر" رئیس‌جمهور اتریش با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، گفت: این سفر علامتی روشن از تمایل اتریش برای توسعه همکاری‌های مشترک در آینده است و درهای اتحادیه اروپا برای گفت‌وگو پیرامون راه‌های بسط این همکاری‌ها در زمینه مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی و تحولات مربوطه باز است.

وی در ادامه، افزود: اتریش از میزبانی مذاکرات هسته‌ای اخیر خرسند و مفتخر است و اکنون وقت آن است که با توافق اخیر میان ایران و ۱+۵ تمام تلاش و همت خود را مصروف تحقق اهداف توسعه همکاری‌های اقتصادی در جهت منافع متقابل کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *