جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
رهبر در دیدار"پونسه":

عدالت جنسیتی برتر از برابری جنسیتی است

سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۱۰
کد مطلب: 443385
رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس با بیان اینکه براساس تعالیم اسلام و قرآن عدالت جنسیتی برتر از برابری جنسیتی است، گفت: قوانین برابری جنسیتی در جامعه غربی نمی‌تواند به حفظ شأن زن و خانواده کمک کند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در دیدار "همینا پونسه" رئیس کمیسیون آموزش و فناوری مجلس اکوادور با اشاره به سابقه دیرینه و مثبت روابط دو کشور، گفت: در سال‌های اخیر همواره روابطی رو به رشد در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی به ویژه مراودات پارلمانی میان جمهوری اسلامی ایران و اکوادور وجود داشته است.

وی در ادامه با تشریح فعالیت‌های فراکسیون زنان مجلس، افزود: پیروزی انقلاب اسلامی سبب ارتقای جایگاه واقعی زنان در جامعه ایران شده است، به نحوی که درسال‌های اخیر شاهد حضور درصد بالایی از دختران در دانشگاه‌ها و عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی هستیم.

رئیس فراکسیون زنان مجلس در ادامه با انتقاد از نگاه ابزاری به زن در جوامع غربی، تصریح کرد: قوانین برابری جنسیتی حاکم در جامعه غربی نمی‌تواند به حفظ شأن زن و خانواده کمک کند و براساس تعالیم اسلام و قرآن عدالت جنسیتی برتر از برابری جنسیتی است.

رهبر در پایان بر تبادل تجارب و قوانین مصوب در مجالس دو کشور و هم‌اندیشی بیشتر میان زنان ایران و اکوادور در مجامع بین‌المللی تأکید کرد و افزود: تصویب دستورالعمل‌های واحد برای زنان در سازمان‌های بین‌المللی برای تمام کشورها با فرهنگ‌های مختلف نمی‌تواند به رشد جایگاه زنان در جهان کمک کند.

همچنین در ادامه این دیدار خانم "همینا پونسه" رئیس کمیسیون آموزش و فناوری مجلس اکوادور و عضو گروه دوستی پارلمانی اکوادور و ایران با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان، گفت: تصویب قوانین مترقی در حوزه زنان در ایران باعث حضور واقعی زنان ایرانی درمسائل سیاسی و اجتماعی شده است.

وی تبادل هیئت‌های سیاسی و پارلمانی میان دو کشور را بستری مناسب برای توسعه مراودات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود: تبادل نظرات، تجربیات و رایزنی‌های مستمر فی ما بین در مجامع بین‌المللی به ویژه در مباحث زنان و خانواده می‌تواند به نزدیکی آرا و نظرات در جهت تحکیم خانواده کمک کند.

رئیس کمیسیون آموزش و فناوری مجلس اکوادور در پایان با تأکید بر ضرورت تصویب قوانین حمایتی از خانواده در سازمان‌های بین‌المللی، گفت: دولت و مجلس اکوادور به دنبال تصویب قوانین حمایتی در ارتباط با ارتقای حقوق زنان در اجتماع و خانواده هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *