سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰

۹۰ درصد ایرانی‌ها پوسیدگی دندان دارند

سه شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 443365
یک متخصص ترمیمی دندان با اشاره به اینکه ۹۰ درصد ایرانی‌ها پوسیدگی دندان دارند، گفت: برای جلوگیری از پیشروی پوسیدگی دندان باید هر شش ماه یک‌بار به دندانپزشک مراجعه کرد.
به گزارش جهان، اسماعیل یاسینی در گفت‌وگو با فارس در مورد پوسیدگی دندان اظهارداشت: پوسیدگی دندان نوعی بیماری است که در این بیماری بافت سخت دندان در اثر ترشح اسید از باکتری‌های پوسیدگی زا مواد معدنی کلسیم و فسفر را از دست داده و به تدریج از بین می‌روند.

وی افزود: پوسیدگی دندان مرحله غیر قابل برگشت در فرایند حل شدن مواد معدنی مینا توسط اسید محسوب شده و درمان آن تنها از راه جایگزینی بافت سخت از دست رفته دندان با مواد ترمیمی دندانپزشکی امکان‌پذیر است.

این متخصص ترمیمی دندان ادامه داد: اگر پوسیدگی تاج دندان به موقع متوقف و جایگزین نشود و پوسیدگی به ریشه دندان برسد نیاز به درمان ریشه بوده و در موارد شدیدتر ممکن است حتی نیاز به خارج کردن یا اصطلاحا کشیدن دندان باشد.

یاسینی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد ایرانی‌ها پوسیدگی دندان دارند، در مورد راه‌های جلوگیری از این مساله افزود: قلیان و دخانیات پوسیدگی دندان را افزایش می‌دهد و ضمن توجه به این مساله باید استفاده از مسواک بعد از هر وعده غذایی اصلی نیز مد نظر افراد قرار گیرد.

وی با بیان اینکه جویدن آدامس‌های بدون قند بعد از هر میان وعده می‌تواند در پوسیدگی دندان جلوگیری کند، اظهارداشت: این مساله سبب افزایش بزاق دهان که خاصیت شستشو دهنده دارد، می‌شود همچنین بکارگیری فلوراید نیز روی پیشگیری از پوسیدگی بسیار موثر است و استفاده از نخ دندان هم باید از نظر افراد غافل نماند.

این متخصص ترمیمی دندان در پایان توصیه کرد: افراد باید جهت جلوگیری از پیشروی پوسیدگی دندان هر شش ماه یک‌بار به دندان‌پزشک مراجعه کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *