دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۰
در روز ۲۳ ذی القعده، روز زیارت مخصوص امام رضا(ع)؛

قرار زیارت هنرمندان به نیابت از مردم

دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۶
کد مطلب: 443106
هنرمندان کشور هم گام با همه مردم و دلدادگان اهل البیت(ع) دلشان را روانه شهر بهشت کرده و در حریم رضوی به پرواز در می آورند.
به گزارش جهان، ۲۳ ذی القعده در قراری عاشقانه مردم مشهد برای پابوسی ولی نعمتشان با پای پیاده از چهار مسیر منتهی به حرم به زیارت می روند.

هنرمندان کشورمان هم هم گام با همه مردم و دلدادگان اهل البیت(ع) دلشان را روانه شهر بهشت کرده و در حریم رضوی به پرواز در می آورند.
با چند تن از هنرمندان محبوب کشور در این ارتباط گفتگویی داشته ایم که در ادامه می خوانید.

* خوشا به حال زائران حریم رضوی در روز ۲۳ ذی القعده

سیامک انصاری بازیگر طنز پرداز سینما و تلویزیون کشوردر گفتگو با ما با بیان اینکه من سال هاست قسمت نشده به پابوسی امام رضا(ع) بیایم، اظهار کرد: خوشا به حال کسانی که در روز ۲۳ ذی القعده برای عرض ارادت به زیارت امام رضا(ع) می روند و نائب زیاره تمام مسلمانان جهان می شوند.

وی افزود: کرامات خاص و عنایت امام رضا(ع) در زندگی تمام مسلمانان مشاهده شده است و در روایات بسیاری زیارت حضرت رضا(ع)را حج فقرا نامیده اند.

انصاری که به قول خودش بد جور دلش هوای صحن و سرای بارگاه ملکوتی علی ابن موسی الرضا(ع) را کرده، گفت: همان طور که این امام ضامن آهوست، از این راه دور از امام همام میخواهم نیاز همه نیازمندان و دعای همه مریضان را اجابت کند.

* کاش یک سر سوزن از کرامات امام رضا(ع) یاد بگیریم

رضا ایرانمنش هم با بیان اینکه همه مردم دنیا چه مسلمان و چه غیر مسلمان به حرم مطهر امام رضا(ع) مشرف شده، مورد کرامت قرار می گیرند، اظهار کرد: انرژی های مثبتی که از طرف بارگاه منور رضوی به مشرف شدگان انتقال می یابد، خودش نوعی کرامت است.

وی افزود: غبطه می خورم به کسانی که در این روز زیارتی به حرم مطهر امام رضا(ع) تشرف پیدا می کنند و نائب الزیاره ما گناه کاران می شوند.

بازیگر سینما و تلویزیون در جمله ای درد دل با امام مهربانی ها گفت: ای آقا واسطه ای کن برای مسلمانان تمام دنیا از شر بلای مفاسد ظالمان خلاص شوند.

ایرانمنش عنوان کرد: دعای ویژه من این است که علی ابن موسی الرضا(ع) تمام شیعیان جهان را به صورت سفارشی عاقبت بخیر کند.
هرجای ایران که باشم کبوتر دلم در حریم حرم پرواز می کند

مریم امیرجلالی بازیگر محبوب سینما و تلویزیون کشورمان هم با بیان اینکه امام رضا(ع) سنگ صبور من است، گفت: هرگاه در زندگی مشکل و یا دردی برایم پیش آمده درد دل خود را به امام رئوف گفته ام و جواب خود را گرفته ام.

وی ادامه داد: آقا علی بن موسی الرضا(ع) همیشه حاجاتم را برآورده کرده و معتقدم محال است که از حضرت خواسته ای داشته باشم و ایشان پاسخم را ندهد.

امیرجلالی با تأکید بر اینکه خود را خادم امام رضا(ع) می دانم، گفت : از هرجای ایران که باشم کبوتر دلم در حریم حرم پرواز می کند و ارتباطم همیشه با امام مهربانی برقرار است.

وی ادامه داد: از کسانی که روز ۲۳ ذی القعده افتخار حضور در حرم مطهر نصیبشان می شود، می خواهم برای سلامتی من و همه مردم دعا کنند و از خداوند درخواست کنند که من بتوانم به عنوان خدمتگزار مردم در کنارشان باشم.

* روز زیارتی امام رضا(ع) برای پیشرفت کشور عزیزمان دست به دعا بردارید

جواد انصافی، بازیگر طنزپرداز سینما و تلویزیون هم با بیان اینکه زندگی مشترک خود را از مشهد آغاز کردم، گفت: همیشه ارادت خاصی نسبت به امام رضا(ع) داشته ام و در همه مراحل زندگی به حضرت توسل کرده ام.

وی با اشاره به اینکه هربار در هریک از شهرهای خراسان برای اجرای برنامه دعوت می شدم، حتما به خدمت امام رضا(ع) رسیدم، گفت: معتقدم امام رضا(ع) برای شادی دل مردم ما را به زیارت خود طلبیده است.

انصافی ادامه داد: همیشه خود را محتاج دعای مردم می دانم و از مردم عزیز می خواهم برای حل مشکلات و پیشرفت کشور عزیزمان دعا کنند و از امام رضا(ع) بخواهند برای خوشبختی و سلامت مردم دعا کنند.

* در ۲۳ ذی القعده به نیابت از من هم زیارت کنید

مهدی امینی خواه بازیگر جوان کشورمان هم جایگاه امام رضا(ع) در جامعه ایران را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: مردم ما به ائمه اطهار(ع) ارادت دارند اما به دلیل دسترسی به بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) نسبت به امام مهربانی ارادت خود را به صورت ویژه ابراز می کنند.

وی با اشاره به اینکه سعی می کنم هرسال به مشهد مقدس سفر کنم، افزود: در میان اطرافیان موارد بسیاری مشاهده کردم که از امام رضا(ع) شفا گرفته اند و یا مشکلات خود را با توسل به آن حضرت حل کرده اند.

امینی خواه افزود: بارها برای حل مشکلاتم به امام رضا(ع) متوسل شده ام و امیدوارم حضرت همیشه پشتیبانم باشند.

وی با بیان اینکه از راه دور به پویش مردمی قرار زیارت می پیوندم، افزود: از مردم می خواهم به نیابت از من و همه مردم ایران در بارگاه نورانی آن امام همام دعا کنند.

* برای افزایش سعه صدر مردم دعا کنید

مهدی رحمانی، کارگردان سینما هم حضور امام رضا(ع) در ایران و زندگی مردم بسیار مؤثر دانست و گفت: نقش و تأثیر امام رضا(ع) در زندگی همه مردم ایران پررنگ است و مردم ما در تمام طول زندگی ارادتی ویژه و خاص نسبت به این امام بزرگوار دارند.

وی حضرت رضا(ع) را مایه آرامش خود دانست و افزود: اینکه در لحظه لحظه زندگی می توانیم با ائمه بزرگوار و به ویژه امام رضا(ع) ارتباط قلبی برقرار کنیم نعمت بزرگی است که امیدوارم قدردان آن باشیم.

رحمانی با بیان اینکه توسل به حضرت رضا(ع) در زندگی همه ما مایه اطمینان خاطر است، گفت: تا به حال کسی را ندیده ام که بگوید از کرامات امام رضا(ع) در زندگی خود بی بهره است.

وی با اشاره به اینکه اگر توفیق زیارت در روز ۲۳ ذی القعده نصیبم شود حتما در کنار مردم به زیارت آقا علی بن موسی الرضا(ع) می روم، گفت: از مردم می خواهم برای بهبود شرایط جامعه و افزایش سعه صدر در میان مردم دعا کنند.

* در روز زیارتی امام رئوف عاقبت به خیری همه مردم را از حضرت بخواهید

حسن برزیده، کارگردان سینما و تلویزیون هم با بیان اینکه نعمت حضور امام رضا(ع) از برکاتی است که نصیب مردم ایران شده، گفت: حتی در کربلا، مردم به ما که امام رضا(ع) را در کنار خود داریم غبطه می خورند و این امر نشان دهنده جایگاه ویژه این حضرت در میان شیعیان است.

وی ادامه داد: فضای معنوی حرم مطهر به گونه ای است که می تواند ما را به لحاظ اخلاقی و روحی بازسازی کند و انگیزه ای برای توجه بیشتر به معنویات و دوری از مادیات برای ما ایجاد می کند.

برزیده گفت: حضور در حرم مطهر و احساس نزدیک بودن با امام معصوم و واسطه قرار دادن ایشان برای ارتباط با خداوند موقعیت منحصر به فردی است که برای هرکسی فراهم نمی شود و مردم ایران باید قدردان این نعمت الهی باشند.

وی به شفا یافتن خواهر خود در خردسالی از حضرت رضا(ع) اشاره کرد و گفت: اوایل جنگ وقتی که خانواده ام در حال مهاجرت از آبادان برای نجات خود از نیروهای دشمن بودند، خواهرم دچار تومور مغزی شده بود که به گفته پزشکان وضعیت خطرناکی داشت و با نذری که پدرم برای امام رضا(ع) کرد، این تومور بدون هیچ درمانی رفع شد.

این کارگردان نام آشنای سینما و تلویزیون افزود: آرزوی هر ایرانی است که در موقعیت های مختلف و خاص بتواند در حرم مطهر حضور پیدا کند و از مردم می خواهم برای همه کسانی که دسترسی به این مکان مقدس ندارند و برای عاقبت به خیری همه مردم دعا کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *