چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۱

جلوی نمایش محمد رسول الله (ص) را بگیرید!

يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۵۲
کد مطلب: 442881
مفتی های وهابی عربستان که در پیروی از سیاست های سران آل سعود، از قتل عام مردم مسلمان یمن، عراق و سوریه حمایت می کنند، با انتشار بیانیه ای خواستار جلوگیری از نمایش فیلم ایرانی " محمد رسول الله(ص) شدند.
به گزارش جهان، میزان به نقل از روزنامه الریاض خبر داد، مفتی های سعودي ادعا کرده اند که فيلم "محمد رسول الله" (ص) به کارگردانی مجید مجیدی، اهانت به جايگاه نبوت است و از مسلمانان خواستند آن را تقبيح و از آن تبری جويند.

روزنامه سعودی "الریاض" در ادامه نوشت: دبیرخانه هیئت علمای ارشد سعودی ( مفتی های وهابی ) با انتشار بیانیه ای مدعی شدند: همه هیئت‌ها و جمعیت‌های اسلامی درخصوص حرام بودن نشان دادن شخص پیامبر (ص) و به تصویر کشیدن ایشان در آثار هنری اتفاق نظر دارند..

مفتی های وهابی عربستان در ادامه بیانیه سیاسی خود تاکید کردند: همه مسلمانان باید از این اقدام تبری جسته و آن را محکوم کنند و با اجرای سنت پیامبر اکرم و گسترش و دعوت به آن، در راستای پیروی درست از ایشان حرکت کنند.

"خالد محمود" روزنامه نگار مصری پیش از این در مطلبی درباره واکنش مشابه الازهر به فیلم محمد رسول الله (ص) در روزنامه "الشروق" نوشته بود: ای کاش پیش از این که این جنجال به پا شود، حداقل علمای الازهر در نشستی خصوصی فیلم را می دیدند، آن گاه موضع ثابت خود را در قبال آن اعلام می کردند.

وی افزود: مجید مجیدی، کارگردان این فیلم تاکید کرده است که هدفِ این فیلم، زدودن این باور غلط درباره دین اسلام است که این دین، دین خشونت و خونریزی است، و اجازه نشان دادن چهره بازیگران را نمی دهد. مجیدی همچنین خاطر نشان کرده است که به باور برخی علما درباره حرمت نشان دادن چهره پیامبر احترام می گذارد.

نویسنده این مقاله در ادامه خاطر نشان کرد: کاش علمای الازهر، نه به خاطر رعایت این موضوع، بلکه فقط به دلیل اینکه مخالفتشان مستند به برهانی آشکار باشد، این فیلم را می دیدند.

خالد محمود تاکید کرد: جهان، این فیلم را خواهد دید و حرف و حدیث درباره آن ادامه خواهد یافت و در این میان، نکتۀ مثبتِ این فیلم آن است که باعث شد برخی از علمای الازهر، درباره موضوع به تصویر کشیدن چهره خلفا و صحابه (صرفنظر از پیامبران) تجدید نظر کنند، زیرا نشان دادن تصویر آن ها می تواند پیام هایی مثبت و تاثیرگذار برای بینندگان عرب و خارجی داشته باشد.

ماه ها قبل از اکران فیلم "محمد رسول الله" (ص) جریانی سیاسی از سوی برخی اعراب ضد این فیلم به راه افتاد و بسیاری از رسانه های عربی نیز چشم بسته با این جریان همسو شدند. این جریان از سوی سلفی های و وهابی ها هدایت شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *