جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

بازیگر زن سینما: بی حاشیه بازی کرده ام

يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۱
کد مطلب: 442814
مریم بوبانی گفت: در طی سال ها فعالیت کاری‌ام تلاش کردم بی حاشیه باشم. اما واقعاً از برخی پیشنهادها شرمم می‌شود زمانی که فیلمنامه‌ای را می‌خوانم از کیفیت پایین آن تعجب می‌کنم.
بازیگر زن سینما: بی حاشیه بازی کرده ام
به گزارش جهان، مریم بوبانی در گفت‌وگو با فارس، درباره فعالیت‌های اخیرش در حوزه سینما و تئاتر و همچنین کم‌کاری‌اش در عرصه سینما طی چند سال اخیر گفت: آخرین کاری که در صحنه تئاتر انجام دادم مربوط به نمایش «تارتوف» به کارگردانی رویا نونهالی بود که به تازگی به پایان رسیده است.

* علی رغم فیلمنامه نویس های خوب شاهد آثار ضعیف هستیم

وی در ادامه افزود: درباره کم‌کاری‌ام طی سال‌های اخیر باید به نکات زیادی اشاره کرد اما کیفیت پایین فیلمنامه‌ها بسیار قابل توجه است گاهی فیلمنامه‌هایی را می‌ خوانم که از خودم شرمنده می‌شوم البته این موضوع باید آسیب‌شناسی شود و به این نتیجه برسیم که چرا فیلمنامه‌ها و شخصیت‌پردازی‌ها نازل شده است. این در شرایطی‌ است که فیلمنامه‌نویس‌های خوبی داریم.

* دلیل کم کاری نبود فیلمنامه خوب است/ «بیست و سه روز» را دوست دارم

او همچنین اظهار داشت: البته یکی از دلایل کم‌کاری‌ام تولید کم در سینماست وقتی فیلم‌های سینمایی به پایین‌ترین سطح تولید می‌رسند در نتیجه بازیگران با پیشنهادهای کمتری مواجه می‌شوند. آخرین کاری که در سینما داشته‌ام بازی در فیلم سینمایی «بیست و سه روز» به کارگردانی مهدی گلستانه است این فیلم هم فیلمنامه‌ خوب و باکیفیتی داشت و هم نقشی که به من پیشنهاد شده بود را دوست داشتم. امیدوارم در نهایت که مخاطبان فیلم را می‌بینند بتوانند با آن ارتباط خوبی برقرار کنند خودم این فیلم را دوست دارم. گویا اولین اکران این فیلم سینمایی در جشنواره فیلم فجر امسال باشد.

* فیلمسازهایی که رزومه پر می‌کنند

بوبانی با اشاره به شرایط سخت بازیگری گفت: در شرایط کنونی کمی سخت‌تر از گذشته می‌توان به افرادی که می‌خواهند فیلم بسازند اعتماد کرد چون شاهد بوده‌ام که برخی برای پر کردن رزومه یا صرفاً در آوردن پول فیلم می‌سازند. البته باید تمام بخش‌های سینما را دید مثلاً فیلم‌های خوبی هم داریم که می‌توانیم از آنها یاد کنیم.

این بازیگر پیشکسوت سینما و تئاتر درباره نوع ارتباطش با جوان‌ترها گفت: شخصاً با جوان‌ها ارتباط خوبی دارم و همواره با برخوردی که با آنها داشتم شاهد ارتباط متقابل بوده‌ام اینکه آیا نسل جدید همانند نسل‌های گذشته به پیشکسوتان خود احترام می‌گذارند موضوعی است که از چند زاویه می‌توان به آن پرداخت اما من از نگاه خود می‌توانم به این سؤال پاسخ دهم. به نظرم جوانترها به بزرگترها و پیشکسوتان خود همواره احترام گذاشته‌اند.

* در کارم چارچوب اخلاقی دارم/ جوان های خوبی در سینما داریم

وی در ادامه افزود: یکی از نکاتی که تلاش کردم رعایت کنم حفظ چارچوب‌های اخلاقی در کار است اگر چارچوب‌های اخلاقی و انسانی خود را به طور دقیق مشخص کنیم همواره می‌توانیم با افراد پیرامون خود ارتباط خوبی برقرار کنیم به همین دلیل ارتباط خوبی با بازیگران جوان و همچنین سایر افرادی که در این حوزه ورود پیدا می‌کنند داشته‌‌ام.

* پیشکسوتان هم الگوی خوبی باشند

او همچنین گفت: البته باید از پیشکسوتان و بزرگان در عرصه سینما و تئاتر انتظار داشت که الگوی خوبی برای جوانها باشند باید نگاهمان دوطرفه باشد. به نظرم ما همچون یک خانواده هستیم خانواده‌ای که در آن همواره بزرگترها الگوی کوچکترها هستند.

* دستمزد بالای بازیگر ارتباطی به بازیگر ندارد

مریم بوبانی درباره دستمزدهای بالای بازیگران در سینما، گفت: اعتراض به گرفتن دستمزد بالا به یک بازیگر وارد نیست چرا که این موضوع به وی ارتباط پیدا نمی‌کند متولیانی که پرداخت کننده هستند باید به این موضوع دقت داشته باشند که بازیگر مبلغی را برای حضورش در یک فیلم اعلام می‌کند طرف مقابل است که آن را پرداخت می‌کند. زمانی که پرداخت‌کننده وجود دارد چرا باید به بازیگر ایراد گرفت.

*فروش خوب یک فیلم چگونه می‌تواند قائل به یک شخص باشد؟!

او همچنین گفت: باید قبول کنیم کار از جایی دیگر خراب است بهتر است کمی کلی‌تر به مبحث نگاه کنیم برخی افراد که فیلم می‌سازند گمان می‌کنند با ورود برخی از بازیگران که دستمزدهای بالایی دارند می‌تواند تضمین کند که فیلمشان به فروش برسد این نوع تفکر است که باید در سینما اصلاح شود یک فیلم برای فروش خوب چگونه می‌تواند قائل به یک شخص باشد؟!

بوبانی گفت: واقعاً چطور می‌شود افرادی که با سابقه طولانی در سینما کار می‌کند همچنان فکر می‌کنند یک بازیگر به تنهایی می‌تواند فروش فیلم و بازگشت سرمایه‌شان را تضمین کنند این در شرایطی است که ما بارها شاهد بوده‌ایم که یک بازیگر در یک فیلم حضور پیدا کرده و آن فیلم فروش خوبی داشته که در مجموع اگر دقت کنیم متوجه می‌شویم که فروش خوب فیلم به بخش‌های دیگری هم ارتباط داشته است و همان بازیگر را در فیلم‌های متعدد سینمایی دیگری می‌بینیم که فروش خوبی نداشته‌اند. فکر نمی‌کنید بهتر است نگاهمان را حرفه‌ای‌تر کنیم؟! برای فروش یک فیلم گزینه‌های زیادی مطرح است که باید از سطح کیفی قابل قبولی برخوردار باشد.

*مقوله سوپر استار در سینما جدا است

این بازیگر در ادامه با تأکید بر اینکه موارد استثنایی نیز در سینما به عنوان سوپراستار وجود دارد، گفت: در بحثی که مطرح کردم واقعاً استثنائاتی وجود دارد، سوپراستارها را باید از این مقوله جدا کرد آنها تعاریف خاص خود را دارند اما اینکه ما سوپراستار داریم یا نه باید در موردش صحبت شود.

* با رعایت عدالت در سنیما دلخوری‌ها حل می‌شود

وی با انتقاد از اینکه بودجه یک فیلم در سینما به صورت درست و با عدالت تقسیم نمی‌شود، گفت: فیلمی که قرار است ساخته شود یک بودجه مشخص دارد افرادی که مسئول هزینه آن هستند باید عدالت را رعایت کنند که هر کسی به اندازه خود در جهت کیفیت کاری که انجام می‌دهد پول می‌گیرد و به گونه‌این تقسیم‌بندی‌ها صورت نگیرد که عده زیادی متضرر شود و تنها چند نفر محدود به سود برسد. اگر کمی نگاهمان عدالت‌طلبانه باشد بسیاری از دلخوری‌ها پیش نمی‌آید.

* سال‌ها بی‌حاشیه در فیلم‌ها بازی کرده‌ام

این بازیگر در پایان خاطرنشان کرد: در طول سال‌ها فعالیتم تلاش داشته‌ام که هیچ وقت وارد حاشیه سینما و تئاتر نشوم، این یکی از اصلی‌ترین خواسته‌های من در این حرفه بوده است بارها شده است به دلیل حقوق و شأن و شخصیت حرفه‌ایم خودم را وارد بسیاری از مسائل نکرده‌ام و از خیلی چیزها چشم‌پوشی کرده‌ام.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *