جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۴
۵

عربستان هم از توافق هسته ای غرب با ایران راضی شد!

يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۰
کد مطلب: 442809
وزیرخارجه عربستان از توافق هسته‌ای آمریکا و غرب با ایران حمایت کرد.
عربستان هم از توافق هسته ای غرب با ایران راضی شد!
به گزارش جهان، عادل‌الجبیر با اشاره به ملاقات شاه عربستان با اوباما گفت: رئیس‌جمهور آمریکا در دیدار روز جمعه با شاه عربستان به او اطمینان داده که توافق اتمی مانع دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای می‌شود، شامل بازرسی از تاسیسات نظامی و مشکوک ایران است و در صورت نقض آن توسط ایران، تحریم‌ها به جای خود بازمی‌گردند.

عادل الجبیر گفت: عربستان از تضمین‌های داده شده از سوی مقامات آمریکایی درباره توافق هسته‌ای با ایران و اینکه این توافق‌نامه کشورهای خلیج‌فارس را با خطر مواجه نمی‌کند، راضی است.

وی خاطر نشان کرد: ما اکنون در مقابله با ایران، یک مشکل کمتر داریم و بیشتر می‌توانیم روی فعالیت‌های خرابکارانه ایران در منطقه تمرکز کنیم.

پیش از این مخالف‌خوانی‌های رژیم سعودی با توافق، مستند برخی گروه‌ها در داخل کشورمان به عنوان درستی توافق قرار گرفته بود. عربستان نقش مهمی در دادن رشوه به برخی طرف‌های مذاکره ایران برای سخت‌گیری بیشتر- از جمله آمریکا و فرانسه انگلیس و آلمان- داشت و در بازار نفت نیز نقش منفی علیه کشورمان ایفا کرد و این در حالی بود که برخی محافل داخلی ادعا می‌کردند باید با آل‌سعود به شکل یک طرفه تنش‌زدایی کرد!
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حران
United States
برای مصارف داخلی راضی شدن!!!!
Iran, Islamic Republic of
آقایان تدبیــــــــر یه بار هم شده دهان مبارکتان را باز کرده و جواب این تحقیرها را بدهید
کاش جناب ظریف یه پیام تبریک دیگه میفرستادن!!!!
کاظم
يعنى همه دشمنان ايران از برجام راضى هستند.
مفهوم ان ميتواند اين باشد. برجام به ضرر ماست
عمار
Iran, Islamic Republic of
اینها یک عمر نوکری کردند اینها هم فهمیدند چه کلاه گشادی قراره سر ایران برود.چرا راضی نباشند؟
انهایی هم که ناراضی هستند جنگ زرگری است برای به انحراف کشاندن افکار وگرنه تمام مخالفین از جمله درکنگره همه ازاین دستپخت راضی بودند وهستند.