دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰
۱
محمدرضا زائری:

«مرگ بر آمريکا» فقط شعار نيست

شنبه ۷ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب: 441374
اين شعار نه توهين به مردم آمريکاست و نه نشانه خشونت طلبي ماست بلکه موضع انقلابي ما را نشان مي دهد و ترجمه امروزي هيهات منا الذلة است زيرا آمريکا نه تنها براي ما بلکه براي بسياري از مردم جهان تجسم همه رذالت ها و خباثت هاست.
به گزارش جهان به نقل از خراسان نیوز، "مرگ بر آمريکا "تنها يک شعار سياسي نيست ، بلکه اساس و مبناي استکبار ستيزي جمهوري اسلامي ايران و مقابله انقلاب اسلامي با نظام سلطه است.

اين شعار نه توهين به مردم آمريکاست و نه نشانه خشونت طلبي ماست بلکه موضع انقلابي ما را نشان مي دهد و ترجمه امروزي هيهات منا الذلة است زيرا آمريکا نه تنها براي ما بلکه براي بسياري از مردم جهان تجسم همه رذالت ها و خباثت هاست.

اگر جنايت هاي وحشتناک در حق سرخپوستان و شکنجه هاي فجيع سياهان را تنها در کتاب ها و منابع تاريخي خوانده بوديم ، آنچه در ويتنام رخ داد و قتل عام ژاپن را در دهه هاي اخير به چشم خود ديده ايم.

تجربه تاريخي حضور آمريکايي ها در ايران نيز به اعتراف خودشان جز با خيانت و جنايت همراه نبوده است و بي اعتمادي عميق مردم ما به آمريکا حاصل همين تجربه هاي تلخ است.

موضع انقلابي مردم ما در عداوت با اين جنايت ها و خيانت ها که در شعار مرگ بر آمريکا تجلي پيدا مي کند يک واکنش عاطفي مقطعي و يک رفتار احساسي بي مبنا نيست بلکه ريشه در باور استکبارستيزي و استبدادشکني ذات انقلاب اسلامي دارد که هرگز از روح انقلابي جمهوري اسلامي جداشدني نيست.

متأسفانه امروز عملا دو جريان اين موضع را مخدوش مي کنند و خواسته يا ناخواسته به اين ريشه عميق تيشه مي زنند. يکي آن جريان ليبرال که مي خواهد پاي آمريکا را دوباره به ايران باز کند و به تعبير رهبر انقلاب راه نفوذ غرب را به کشور هموار سازد.

دوم جريان متحجر و عوامانه کساني که با تنگ نظري اين موضع را به شعاري صرفا تاريخي براي موزه ها تبديل مي کنند. مرگ بر آمريکا فقط شعار نيست بلکه روح زنده و پوياي مقاومت و ايستادگي مردم و نظامي است که در سخت ترين تحريم ها همچنان ايستادگي کردند و خليل وار از دل آتش نمروديان بيرون آمدند و با پيشرفت هاي علمي و نوآوري هاي فني سرافراز گشتند.

مرگ بر آمريکا ميراث ارزشمند فکري و فرهنگي و اعتقادي است که از خميني کبير وياران شهيدش به ارث برده ايم و پس از خود به فرزندانمان مي دهيم تا نسل به نسل قاطعيت و قدرت خود را در مقابل زورگويان و مستکبران حفظ کنند وبه اين اقتدار و عظمت ببالند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Iran, Islamic Republic of
"مرگ بر امریکا" یک مکتب است. مکتب ضد سلطه و ضد ظلم پذیری. مکتب غیرت و بصیرت، مکتب شجاعت و همت، مکتب استقلال و آزادگی و مکتب شرافت و عزت . این مکتب، همان اسلام ناب محمدی (ص) است.