يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۲
۶
رسائی در جمع دانشجویان تجمع‌کننده مقابل مجلس:

اکثریت مجلس مخالف برجام است

سه شنبه ۳ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۲۰
کد مطلب: 440734
نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه دشمن با توافق هسته‌ای به دنبال نفوذ در کشور است، اظهار داشت: وظیفه ما این است که روزنه‌های نفوذ دشمن را شناسایی کنیم.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حمید رسائی، نماینده مردم تهران عصر امروز در جمع گروهی از دانشجویان تهرانی که در اعتراض به برخی اشکالات و تهدیدات ناشی از توافق هسته ای ایران و غرب مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده بودند، با بیان اینکه خطوط قرمز ما با خون شهدا ترسیم شده است، گفت: هر جا پایمان را از این خطوط قرمز بیرون بگذاریم، وظیفه جنبش دانشجویی تذکر است.

وی افزود: شاید حرکت امروز دانشجویان نقض خطوط بنفش باشد، اما قطعا دفاع از خطوط قرمز نظام خواهد بود.

نماینده مردم تهران خطاب به دانشجویان گفت: شاهد بوده اید که فضای بسته با دستور دولت محترم روز‌به‌روز در حال افزایش است و بلافاصله پس از سخنان رئیس جمهور هفته‌نامه ۹ دی توقیف شد، کیهان و رجا تذکر گرفتند و روزنامه وطن امروز نیز به دادگاه ارجاع شد.

رسائی ادامه داد: بلافاصله به بی‌ بی ‌سی مجوز داده می شود و به یک حزبی که اعضای آن همگی قبلا عضو حزب مشارکت بوده اند نیز مجوز داده شد؛ در واقع آنجا از نقض خطوط قرمز حمایت می‌شود و اینجا با نقض خطوط بنفش برخورد می شود.

وی با اشاره به برخورد صورت گرفته با دانشجویان تجمع‌کننده در مقابل سفارت انگلیس در روزهای اخیر و با انتقاد از وزیر کشور که مساله بدون مجوز بودن تجمع دانشجویان را مطرح کرده بود، عنوان کرد: اگر فتنه‌گرانی که امسال مایکل لدین پشت صحنه آنها را افشا کرده اند، روزی جلوی وزارت کشور بریزند، همین دانشجویانی که کتک خورده اند از وزارت کشور دفاع خواهند کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه ما روزی را روز پیروزی می دانیم که ذلت امسال وزیر امور خارجه آدم‌کش فرانسه را ببینیم، تصریح کرد: ما به عنوان نماینده مجلس، مسائل اخیر رخ داده در مقابل سفارت انگلیس را پیگیری می کنیم و شما دانشجویان نیز خسته نشوید و پیگیری کنید.

نقطه اصلی توافق اراده انقلابی مردم را نشانه گرفته است

رسایی در ادامه با بیان اینکه امروز نقطه اصلی توافق هسته ای اراده انقلابی ملت ایران را نشانه گرفته است، اظهار داشت: مسئولان ما خودشان می گویند که در دوران پساتوافق منتظر لغو تحریم ها نباشید و بارها هم اوباما و هم جان کری گفته اند که پس از توافق نیز تحریم ها درباره حقوق بشر و تروریسم علیه ایران باقی می‌ماند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری با وجود تایید مذاکره‌کنندگان کشورمان، تاکنون یک کلمه درباره تایید محتوای توافق هسته ای سخنی نگفته اند؛ اخیرا مقام معظم رهبری فرمودند که دشمن با این توافق به دنبال نفوذ است، بنابراین وظیفه ما این است که روزنه های نفوذ را شناسایی کنیم.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خطاب به دانشجویان تصریح کرد: تردید نکنید که اگر تیم حاکم یعنی آقایان روحانی و لاریجانی می دانستند که آمدن لایحه برجام در مجلس رأی اعتماد به دنبال دارد، تا به حال صد بار لایحه برجام را به مجلس آورده بودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: برابر به آنها که درست هم هست، این است که اکثریت مجلس مخالف تصویب برجام است و این توافق برای کشور مشکل ایجاد می کند.

رسایی در ادامه با طرح این سوال که علت اصرار آقای روحانی برای بررسی برجام در شورای عالی امنیت ملی به جای مجلس شورای اسلامی چیست؟ اظهار داشت: ما مخالف شورای عالی امنیت ملی به عنوان یکی از ارکان نظام نیستیم و مصوبه ای که در این شورا به تایید مقام معظم رهبری برسد، هر چه باشد بر روی چشم ما است.

وی افزود: علت اصرار آقای روحانی برای بررسی برجام در این شورا این است که درهای شورای عالی امنیت ملی به روی مردم بسته است، اما با بررسی برجام در مجلس، تریبون مجلس باز است و مردم از همه چیز مطلع می شوند.

بازار بورس بعد از توافق ژنو، لوزان و وین سقوط کرد

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه این توافق ابهت جمهوری اسلامی را نشانه گرفته است، خاطرنشان کرد: دشمنان نمی دانند که سطح ابهت نظامی کشور ما امروز چقدر است.

رسایی با اشاره به سخنان سال پیش رهبر معظم انقلاب که گفته بودند غرب برای نفوذ به کشور دستگاه محاسباتی مسئولان را به هم می زند، تصریح کرد: حرف ما این است که دستگاه محاسباتی آن کسانی که آب خوردن مردم و ازدواج جوانان را هم به رفع تحریم ها گره می‌زنند، به هم خورده است.

وی در همین رابطه گفت: قلب تولید و اقتصاد کشور، بازار بورس است؛ بعد از توافق ژنو، لوزان و وین بورس سقوط کرده است، چون بازار مثل پورشه سوارها نیست که با بی بی سی و امثال آن تکان بخورند، بلکه بازار واقعیت ها را می بیند و متوجه می شود که تحریم ها تکان نخورده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: به همین دلیل است که مسئولان ما مدام می‌گویند بعد از لغو تحریم ها شرایط اقتصادی یکباره درست نمی شود و از طرف دیگر هم اوباما می‌گوید که اگر توافق نمی کردیم، تحریم‌ها شکست می خورد؛ وقتی سخن مسئولان خودمان و حرف اوباما را کنار هم می‌گذاریم به این نتیجه می رسیم که تحریم ها فایده‌ای نداشته و این توافق هم تاثیری در اقتصاد کشور ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سورنا
از صدای بیدار مجلس ،اقای رسائی ممنونم که همیشه فقط حق مدنظرشونه .
United States
وفتی اقلیتی 4 میلیونی نزدیک به 70 نماینده دارند، دیگر نیازی به توضیح نیست!!!
مهدی
کاسبان تحریم
کریمی
سلام.آقای رسایی چرا با رفتار وگفتارتون حرمت لباستون وروحانیت رو زیرسوال می برید؟رفتار شما شخصیت مجلس رو بدجور تخریب میکنه.
حیدری
سلام. آقای رسایی چرا اینقدر بی منطقی؟؟؟
الماسی
این اکثریت خیلی غلطکرده اند که مخالف برجام هستند ،،