شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰
فردا ساعت ۲۳

پخش‌زندگی پروفسورسمیعی از شبکه‌مستند

شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۲
کد مطلب: 440100
مستند پروفسور سمیعی با نمایش ابعاد مختلف زندگی پروفسور از کودکی تا به امروز فردا ساعت ۲۳ از شبکه مستند سیما پخش می‌شود.
به گزارش خبرگزاری فارس، مستند پروفسور سمیعی با نمایش ابعاد مختلف زندگی پروفسور از کودکی تا به امروز، فردا ساعت ۲۳ از شبکه مستند سیما پخش می شود و همچنین مستند سینمایی «باک» نیز در جدول پخش این شبکه قرار گرفته است.

این اثر مستند از دوران کودکی پروفسور سمیعی در زادگاهش در شهر رشت تا دوران جوانی وی در تهران و دوران تحصیلات عالی و کارشان در آلمان را به تصویر می کشد.

در این مستند تصاویری از جراحی‌های وی در مرکز درمانی مغز و اعصاب در هانوفر آلمان و همچنین مصاحبه ۳۰ نفر از برگزیدگان علم پزشکی دنیا و نظرات آنها در خصوص پرفسور سمیعی در خارج از کشور نیز گنجانده شده است.

همچنین در این مستند با جراحان و متخصصان مغز و اعصاب امروز دنیا که از شاگردان پروفسور هستند مصاحبه‌هایی انجام گرفته است. همینطور بینندگان این مستند با زوایایی از زندگی خانوادگی پروفسور سمیعی نیز آشنا خواهند شد.

محقق، تهیه کننده و کارگردان «پروفسور سمیعی» فریدون قدیمی، تصویربردار محمدرضا پیشه احسان، تدوینگر سید مصطفی نبوی و مترجم بخش های خارجی حدیث مباحی و امیرحسین زارع هستند.

مستند پروفسور سمیعی اول شهریور ماه ساعت ۲۳ به مدت ۶۰ دقیقه از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود.

**رابطه عجیب باک با اسب ها

فردا اول شهریور همچنین مستند سینمایی «باک» ساعت ۱۸ مدت ۸۰ دقیقه از شبکه مستند پخش می‌شود.

«باک» محصول ۲۰۱۱ و درباره زندگی باک برانامان است. وی کودکی بسیار سختی داشته است اما توانسته مشکلات باورنکردنی‌اش را کنار بگذارد و به یک متخصص در زمینه پرورش اسب و فعل و انفعالات و رفتارهای بین انسان و اسب تبدیل شود.

رابطه او با چیزی که خیلی‌ها تنها آن را یک شغل می‌دانند، رابطه‌ای عجیب و آموزنده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *