دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱
۱۴

روحانی: برای خریدسلاح اجازه نمی‌گیریم/ شرط پایداری توافق

شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۴
کد مطلب: 439990
رئیس‌جمهور گفت: ما از هرکجا لازم بدانیم سلاح می‌خریم و منتظر اجازه کسی نیستیم و اگر لازم بدانیم که سلاح خود را بفروشیم بدون توجه به هیچ‌قطعنامه‌ای این کار را می‌کنیم.
روحانی: برای خریدسلاح اجازه نمی‌گیریم/ شرط پایداری توافق
به گزارش جهان، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی که در وزارت دفاع برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: از بازدیدی که در سال گذشته داشته‌ام تا به امروز که به این وزارتخانه آمدم و از دستاوردهای جدید صنعت دفاعی بازدید کردم در طول این یک سال حرکت پرشتابی به سمت خودکفایی در نیازهای نیروهای مسلح وجود داشته است.

وی افزود: اینکه در راستای دستیابی به دستاوردهای صنعت دفاعی، وزارت دفاع و معاونت فناوری ریاست‌جمهوری با هم تشریک مساعی دارند و فعالیت آنها هم افزایی دارد خشنود کننده است.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: صنعت دفاعی منحصراً در آن بخش‌هایی که دارای اسرار نظامی است باید ویژه وزارت دفاع و در بعضی بخش‌ها ویژه نیروهای مسلح باشد اما در بقیه امور باید از دستاوردهای صنعتی بیرون هم استفاده کنیم و این صنعت را به بخش بیرون وزارت دفاع به خصوص بخش غیردولتی منتقل کنیم و این به نفع نیروهای مسلح و صنعت کشور است.

روحانی خاطرنشان کرد: در بسیاری از صنایع و تحولات علمی آغازشان از سوی نیروهای مسلح بوده و ابتدا برای تأمین نیازهای نیروهای مسلح بوده است.

وی با بیان اینکه به طور مثال تمام تحولات که در حوزه ارتباط شاهد هستیم شروعش از نیروهای مسلح بوده است، گفت: در بسیاری از بخش‌های دیگر از جمله الکترونیک، هوافضا و دریایی تماماً شروع‌شان از نیروهای مسلح بوده است.

رئیس دولت یازدهم تأکید کرد: بنابراین نیروهای مسلح ما ضمن ایجاد یک فکر و ایده باید قادر باشند در مقام اجرا درست تقسیم‌بندی کنند، توانمندی است که شما بتوانید نیازهای خودتان را دسته‌بندی کنید و آن بخش‌هایی که باید به بیرون سفارش دهید در اختیار آنها قرار دهید و از محصول آنها استفاده کنید البته مونتاژ نهایی برعهده خودتان است و این روشن است.

روحانی با بیان اینکه این کار هم اکنون در وزارت دفاع آغاز شده است، افزود: ما باید بتوانیم کل صنعت کشور را با صنعت دفاعی در جاهایی که نیاز است ترکیب کنیم تا کنار هم قرار بگیرند تا ما بتوانیم به خوبی از کشور دفاع کنیم.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: سال‌ها طول کشید که از کلمه جنگ به دفاع برسیم، قرن‌ها بحث جنگ و جنگ سالاری بود و هنگامی که اسلام به عنوان دین رحمت در شبه‌جزیره عربستان طلوع کرد و این آئین خود را برای جهانیان تبیین کرد به جای جنگ دفاع را قرار داد.

روحانی با بیان اینکه دفاع اصلی از سوی خدا است و خدا مدافع مردان با ایمان است، اظهارداشت: اسلام خداوند، خائنین و ناسپاسان را دوست ندارد؛ بنابراین اسلام به جای جنگ کلمه دفاع را نشاند و جنگ‌ها و جهادهای اسلام ولو جهادهای ابتدایی آن به معنای واقعی کلمه دفاع از سرزمین و یا دفاع از ایمان و آزادی است و همه جهادهای اسلام جهادهای دفاعی می‌تواند باشد.

وی با بیان اینکه ابتدا در کشور وزارت جنگ داشتیم، افزود: در دوران مرحوم مصدق این امر به وزارت دفاع تبدیل و بعداز کودتای ۲۸ مرداد به وزارت جنگ تبدیل شد، گویا لجبازی بود و کودتاچی‌ها حتی یک اسمی را که دولت قانونی گذاشته بود تحمل نکردند و بعداز پیروزی انقلاب اسلامی به وزارت دفاع تغییر نام داد؛ هرچند در یک مقطعی وزارت سپاه داشتیم که در نهایت به وزارت دفاع تبدیل شد.

رئیس‌جمهور ادامه داد: اساس برنامه ما یک نام نیست بلکه در پشت این نام محتوای بلندی وجود دارد چراکه آمال و آرمان ما آرمان دفاع است و آرمان جنگ نیست و دین ما و نظام ما مردم‌سالار است و جنگ‌سالار نیست،‌ ما دنبال جنگ و تجاوز نیستیم و کشورهایی در دنیا هستند که لوح صنعت آنان نشانه آن است که دکترین نظامی آنها دکترین تجاوز و تهاجمی است.

روحانی خاطرنشان کرد: از آن ابتدا ناو هواپیمابر درست می‌کنند که یک جزیره متحرک روی آب درست کنند تا به آن سوی دنیا بروند و روی ان فروندها هواپیما و هلی‌کوپتر و تجهیزات نصب می‌کنند، نوع هواپیماها همه این تجهیزات ساخته شده است تا در آن سوی آب‌ها بجنگند و به اهداف و منافع خودشان برسند و ابایی ندارند که از هر گونه سلاح و امکاناتی ولو سلاح‌های ضد بشری و ضد انسانی استفاده و بهره‌برداری کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه صنعت دفاعی هر کشور نشان از آرمان آن ملت و کشور دارد اظهار داشت: همواره صنایع دفاعی ما صنایعی بوده است که از سرزمین، نظام، مردم، منافع به خوبی دفاع کند و ما اهل تجاوز نبودیم و ما مقاطعی را داشتیم که اگر کشوری دنبال تجاوز بود، آن مقاطع مقاطع طلایی محسوب می‌شد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: در یک سال اخیر حرکت پرشتابی به سمت خودکفایی در تامین نیازهای نیروهای مسلح داشته‌ایم؛ نیروهای مسلح ما ضمن ایجاد یک فکر و ایده باید قادر باشند در مقام اجرا درست تقسیم‌بندی کنند و برخی از نیازهای خود را به بخش‌های بیرون از وزارت دفاع سفارش دهند.

روحانی ادامه داد: آرمان ما آرمان دفاع است نه جنگ؛ دین و نظام ما مردم‌سالار است و به دنبال جنگ نیستیم؛ صنعت دفاعی یک کشور نشان از نوع آرمان آن کشور دارد.

وی ادامه داد: صنایع دفاعی ما همواره صنایعی بوده که از سرزمین نظام و مردم و منافع ما دفاع کند ما اهل تجاوز نبودیم.

رئیس جمهور یادآور شد: ما اهل تجاوز نبوده و نیستیم، اساس راهبرد ما راهبردی بازدارنده و دفاعی است، سیاست ما سیاست تنش‌زدایی همگرایی و اعتمادسازی با دنیاست، سیاست تنش زدایی منافاتی با صنعت نظامی و قدرت دفاعی ما ندارد.

روحانی افزود: قدرت نظامی و دفاعی ما و نیروهای مسلح کشور باید تقویت شود تا توافق هسته‌ای پایدار بماند و روابط ما با کشورهای منطقه و دنیا صمیمی و با ثبات و پایدار باشد، کشور ما آرام و امن است اما منطقه ناامن است.

رئیس‌جمهور افزود: ما از هرکجا لازم بدانیم سلاح می‌خریم و منتظر اجازه کسی نیستیم و اگر لازم بدانیم که سلاح خود را بفروشیم بدون توجه به هیچ‌قطعنامه‌ای این کار را می‌کنیم.
منبع:‌ فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
وزارت دفاع خوب بود، فضاتون عوض شد؟!!
... شجاع شده
عمو حسن داره سرهنگ میشه
قطعنامه ها کاغذ پاره ای بیش نیستن .
سعید
آقای روحانی خوشحالم که شما هم به این پی بردید که قطعنامه ها کاغذ پاره هست
قطعنامه های قبلی که کاغذ پاره بودند و ما قبولش هم نداشتیم و دست در آن نداشتیم و حالا قطعنامه جدیدی که سازمان ملل صادر کرده اولا الزام آوره دوما شماره اونو پذیرفتید و امضا کردید و در آن امده که حق خرید و فروش و صادر کردن آن ممنوعه و این دلیل و تعهدی از شما میشه که. بیشتر ما رو تحریم کنند
نواب
Romania
نه بفرما تورو خدا اینم اجازه بگیر
... شجاع شده !!
واقعا باید خدا رو شکر کرد
Iran, Islamic Republic of
امیداریم از سر صدق گفته باشند
سرهنگ بی سواد
Germany
جهت اطلاع جناب حقوقدان:

اصل ۹۹ قانون اساسی درباره نظارت شورای نگهبان می‌گوید: «شورای نگهبان نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری ، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آرا عمومی و همه پرسی را بر عهده دارد.»

شورای نگهبان قانون اساسی در تفسیر مفهوم نظارت در اصل ۹۹ قانون اساسی، نظریه‌ای به این شرح در یکم خرداد سال ۱۳۷۰ (به دبیری آیت الله محمدی گیلانی)مطرح نموده است: «نظارت‌ مذكور در اصل‌ ۹۹ قانون‌ اساسي‌ استصوابي‌ است‌ و شامل‌ تمام‌ مراحل‌ اجرايي‌ انتخابات‌ از جمله‌ تأييد و ردّ صلاحيت‌ كانديداها مي‌شود.»

ماده ۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که رئیس جمهور، موظف به اجرای آن است می‌گوید: «نظارت بر انتخابات مجلس شوراي اسلامي به‌عهده شوراي نگهبان مي‌باشد. اين نظارت ، استصوابي ، عام و در تمام مراحل در كليه امور ‌مربوط به انتخابات جاري است.»

شاید ... تفاوت استصوابی و استطلاعی زباد هم روشن نیست. به همین جهت قانونگذار عمدا خود لفظ "استصوابی" را در متن قانون آورده است.

سوال اکنون این است که چرا سرهنگ ها ، بی سواده ها و بی شاسنامه ها و آنهایی که در عصر حجر زندگی می کنند و به فرمان جناب رئیس جمهور باید به جهنم بروند، تفاوت استصوابی و استطلاعی را می دانند، اما آن بزرگوار، علی رغم وجود عین کلمه "استصوابی" در متن قانون، آنرا استطلاعی می دانند؟
Iran, Islamic Republic of
روحانی: ما از هرکجا لازم بدانیم سلاح می‌خریم و اگر لازم بدانیم که سلاح خود را بفروشیم بدون توجه به هیچ‌قطعنامه‌ای این کار را می‌کنیم.

آفرین
Iran, Islamic Republic of
این یک سخن حماسی است!
سوء استفاده نکنید توقع برپایی رزمایش داشته باشیدااااااا!
مصرف داخلی برای انتخابات مجلس داره و الا حاج آقا راضی نیست دل کدخدا چرکین بشه بخصوص که خودش گفت بعد از توافق نباید هر حرفیو زد
Iran, Islamic Republic of
ولی برای استفاده در رزمایش...
عمو حسن شاید سرهنگ بشه ولی سرتیپ قالیباف نمیشه!!!!