جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱
۲

مشاهده ۱۴ یوزپلنگ در پارک ملی توران

پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۳
کد مطلب: 439699
رئیس ذخیرگاه زیستکره خارتوران شاهرود از مشاهده دو قلاده یوزپلنگ بالغ در نزدیکی روستای خانخودی از توابع شهر بیارجمند خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۴ یوزپلنگ در این منطقه مشاهده شده است.
به گزارش جهان، علی اکبر قربانلو در گفتگو با مهر، ضمن تائید مشاهده دو قلاده یوزپلنگ آسیایی طی هفته جاری در بیارجمند، بیان داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۴ یوزپلنگ مورد مشاهده قرار گرفته اند که این می تواند خبر خوبی برای دوستداران حیات وحش باشد.

وی افزود: ازدیاد گزارش های مشاده یوزپلنگ آسیایی از ابتدای سال تا کنون نشان دهنده امنیت منطقه برای زیست این گونه نادر جانوری و شرایط مناسب تغذیه این حیوان دارد چرا که تعداد مشاهدات در سال های اخیر بسیار نادر بوده است.

رئیس ذخیرگاه زیستکره خارتوران شاهرود همچنین از تلاش های شبانه روزی یگان های حفاظت از محیط زیست در پارک توران یاد کرد و گفت: با تلاش شبانه روزی افرادی که رفاه و آسایش مناطق شهری را کنار گذاشته و با عشق به دامان طبیعت می آیند تا محافظ گونه های نادر جانوری در دنیا باشند، پیش بینی می شود شاهد ازدیاد نسل یوز آسیایی باشیم.

قوبانلو افزود: افزایش مشاهدات یوزهای آسیایی در پارک توران بیارجمند نوید روزهای خوب در حفاظت از محیط زیست نه تنها کشور بلکه جهان دارد که می تواند امیدهای بسیاری را در دل های دوستداران طبیعت زنده کند.

وی در خاتمه گفت: امیدواریم با برنامه ریزی صحیح در راستای حفظ و حراست این گونه نادر جانوری اهتمام ویژه داشته باشیم لذا این امر جز در سایه همکاری و تعامل همه دستگاه های ذی ربط میسر نمی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ادرس دقیق دمتون گرم
رسولی
شاید همان قبلی ها بوده اند و این دو قلاده چندین بار دیده شده اند
باید فکر اساسی کرد