چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

افشاگری دبکافایل ازهمکاری‌بوئینگ واسراییل

دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 439096
یک وبگاه صهیونیستی مدعی تلاش بی وقفه اسرائیل در تبدیل یک هواپیمای مسافربری به هواپیمایی سوخت رسان جهت حمله به اهداف دور دست منجمله ایران شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، وبگاه «دبکا فایل» چندی قبل در گزارشی ویژه نوشت: منابع مطلع وزارت دفاع و بخش صنایع هوایی آمریکا اعلام کردند که نیروی هوایی اسرائیل احتمالا از خرید هواپیماهای سوخت رسان (KC-۴۶A Pegasus) که ویژه تهیه سوخت برای پروازهای دور دست است، بخاطر تاخیر در ارسالش از سوی کشور سازنده یعنی آمریکا صرف نظر کند.

بر اساس این گزارش، اسرائیل قصد داشت با خرید این بوئینگ‌های سوخت رسان آن‌ها را جایگزین بوئینگ ۷۰۷ کند اما شرکت سازنده تاریخ ارسال اولیه آن‌را که برای اوت ۲۰۱۷ برنامه ریزی شده بود تا ۸ ماه بعد به تاخیر انداخت و حتی بهای آن‌را نیز نیم میلیارد دلار افزایش داد.

منابع آمریکایی می‌گویند در صورتی که اسرائیل خواهان بکارگیری گزینه حمله علیه تاسیسات هسته‌ای ایران هنگام تمام شدن مدت صدارت باراک اوباما رییس جمهور آمریکا در ژانویه ۲۰۱۷ است، پس نمی‌تواند منتظر سوخت رسان‌های مدل جدید پگسس باشد. از سویی تلاش برای تبدیل بوئینگ‌های سوخت رسان ۷۰۷ بعد از هزینه‌های چند میلیارد دلاری مناسب وضعیت نوسان‌دار خاورمیانه نمی‌باشد بنابر این کار در نیروی هوایی اسرائیل برای تبدیل بوئینگ ۷۶۷ به هواپیمای سوخت رسان برد بلند آغاز شده است.

دبکا فایل در ادامه به نقل از منابع نظامی خود مدعی شد که ایران نیز در تدارک خرید هواپیماهای سوخت رسان روسی (میداس UL۷۸ MK۱) با برد ۷۳۰۰ کیلومتر است. این در حالی است که مسافت ایران تا اسرائیل تنها ۱۲۰۰ کیلومتر مربع است.

هواپیماهای سوخت رسان میداس قادر به سوخت رسانی به ۶ تا ۸ جنگنده هستند و این عملکرد نیروی هوایی ایران را از لحاظ بعد مسافت عملیاتی و قابلیت سوخت رسانی بهبود می‌بخشد.

دبکا فایل در ادامه نوشت: این معامله بی‌شک موجب تحریک روسای بخش دفاعی اسرائیل برای پیشبرد پروژه‌های خود خواهد شد تا بجای منتظر ماندن برای ارسال تانکرهای KC-۴۶A با سرعت بالا بر تبدیل بوئینگ ۷۶۷ که هواپیمایی برد بلند ، دو موتوره و قابلیت پرواز تا مسافت بین ۷۰۰۰ هزار تا ۱۱۰۰۰ هزار کیلومتر مربع است، تلاش کنند.

این وبگاه تحلیلی در خاتمه در توجیه اقدام اخیر اسرائیل به سخنان اخیر «موشه یعلون» وزیر جنگ اسرائیل با نشریه آلمانی اشپیگل اشاره کرد . یعلون به این نشریه گفته بود که باید برنامه هسته‌ای ایران متوقف گردد و اسرائیل مشتاق ایران مسلح به جنگ افزار هسته‌ای نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *