چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۱
توسط روسیه انجام گرفت

ساخت‌موشکی‌باقابلیت رهگیری‌موشک‌کروز

يکشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 438881
این موشک که توسط موسسه تیخومیروف Tikhomirov عضو گروه صنعتی آلماز-آنتئی Almaz-Anteï مستقر در مسکو طراحی شده است، قابلیت آن را دارد که هر شیء پرنده ای را منهدم کند بدون این که تحت تاثیر اختلالات الکترونیکی قرار گیرد.
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، موشک جدید ساخت روسیه موسوم به بوک-ام۳ (Bouk-M۳ ) از قابلیت بالایی برای رهگیری موشکهای کروز در ارتفاع پائین برخوردار است.

موشکهای زمین به هوای میان‌برد بوک از نسل سوم که در واقع نسخه پیشرفته موشکهای بوک-ام۲ هستند، از پائیز آینده در اختیار یگانهای موشکی ارتش روسیه قرار خواهند گرفت و در سال دو هزار و شانزده نیز عملیاتی خواهند شد.

یک مسئول وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد ارتش موشک بوک-ام۳ را برای سال دو هزار و شانزده سفارش داده است و نیروی زمینی ارتش از اواخر سال دو هزار و پانزده به این موشک جدید مجهز خواهند شد.

برد موشک جدید بوک-ام۳ هفتاد کیلومتر یعنی بیست و پنج کیلومتر بیشتر از موشک های بوک-ام۲ است. این موشک که توسط موسسه تیخومیروف Tikhomirov عضو گروه صنعتی آلماز-آنتئی Almaz-Anteï مستقر در مسکو طراحی شده است، قابلیت آن را دارد که هر شیء پرنده ای را منهدم کند بدون این که تحت تاثیر اختلالات الکترونیکی قرار گیرد. این موشک همچنین به کمک سیستم شلیک عمودی خود قادر است اهداف زمینی یا دریایی را نیز منهدم کند.

به گزارش خبرگزاری ریانووستی از مسکو، یوری بلی Iouri Bely، مدیر کل موسسه تیخومیروف، اعلام کرد روسیه از چندی پیش طراحی و ساخت موشکهای بوک-ام۴ ( Bouk-M۴) را نیز شروع کرده است.

موسسه تیخومیروف همچنین رادارهای AESA برای هواپیماهای MiG-۲۹ و Iak-۴۰ و همچنین هواپیماهای بدون سرنشین تولید می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *