جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۶
۷
پرسپولیس قعر نشین شد

شکست سنگین استقلال مقابل ذوب آهن

جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب: 438629
ذوب آهن با ارائه بازی تهاجمی در نیمه دوم موفق شد تا استقلال را با دو گل شکست دهد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دیدار تیم های استقلال و ذوب آهن از هفته سوم رقابت های لیگ برتر با برتری یک بر صفر ذوب آهن به پایان رسید. در این دیدار دو نیمه متفاوت از سوی دو تیم ارائه شد. در نیمه نخست آبی های پایتخت مالک بازی بودند و در نیمه دوم ذوب آهنی ها کاملا بر بازی سوار شدند. با پیروزی ذوب آهن برابر استقلال، پرسپولیس قعرنشین لیگ برتر شد.

نیمه نخست:

در این نیمه آبی‌های پایتخت کاملا بر بازی سوار بودند و ذوب‌آهنی‌ها بیشتر چشم به ضد حملات دوخته بودند. نخستین فرصت جدی این دیدار را استقلالی‌ها توسط خسرو حیدری در دقیقه هشتم به دست آورد. حرکت انفرادی او پشت محوطه جریمه ذوب‌آهن با جا گذاشتن دو بازیکن همراه بود و شوت او را مظاهری به خوبی دفع کرد.

در دقیقه ۱۰ نیز پاس عالی انصاری به برهانی او را موقعیت بسیار خوبی قرار داد اما شوت برهانی از بالای دروازه ذوب‌آهن راهی اوت شد.

در ادامه این دیدار و در دقیقه ۲۴، پروپئیچ که نخستین بازی‌اش را برای استقلال انجام می‌داد، صاحب موقعیت خوبی برای شوتزنی شد اما مظاهری توپ این بازیکن را دفع کرد. این بازیکن در دقیقه ۳۲ بازی در داخل محوطه شش قدم دروازه ذوب آهن صاحب توپ شد اما واکنش مظاهری توپ این بازیکن را دور کرد تا بازی همچنان بدون گل مساوی باقی بماند.

استقلال در دقیقه ۳۵ این دیدار روی یک توپ برگشتی از کرنر ارسال شده هم فرصت خوبی را بدست آورد اما ضربه حیدری از بالای دروازه راهی اوت شد.

در اواخر این دیدار تلاش دو تیم برای گلزنی بی‌نتیجه بود تا نیمه نخست این دیدار با تساوی بدون گل به پایان برسد.

نیمه دوم:

با آغاز نیمه دوم، برخلاف نیمه اول این ذوب آهن بود که بر بازی سوار شد و با فشار و حمله از جناح چپ استقلال موقعیت های خوبی را برای خود فراهم می کرد. در یکی از این موقعیت ها و در دقیقه ۵۱ ارسال یک پاس تیز از جناح چپ استقلال می توانست فرصت خوبی را برای رجب زاده ایجاد کند اما مگویان با تکلی به موقع توپ را به کرنر فرستاد.

در ادامه بازهم این ذوب آهنی ها بودند که روی دروازه استقلال خطرساز بودند و آبی های پایتخت به ضد حملات چشم دوخته بودند.

در دقیقه ۶۲ این دیدار فشار ذوب آهنی ها از جناح چپ استقلال جواب داد و پاس عرضی هافبک ذوب آهن با اشتباه عجیب مگویان و خرسندنیا همراه شد تا احسان پهلوان براحتی دروازه نیمه خالی استقلال را باز کند و حساب کار را یک بر صفر به سود تیمش کند.

در ادامه و در دقیقه ۶۹ احسان پلهوان می توانست روی یک شوت از پشت محوطه جریمه بازهم دروازه استقلال را باز کند اما واکنش رحمتی مانع از این اتفاق شد. در دقیقه ۷۲ نیز شوت خوب کاوه رضایی را رحمتی با واکنشی خوب به کرنر فرستاد.

در دقیقه ۷۷ این دیدار استقلال این فرصت را داشت که بازی را به تساوی بکشاند. موقعیت خوب ایجاد شده برای پروپئیچ در مصافی تک به تک با مظاهری می توانست با گل همراه شود اما واکنش خوب مظاهری بازهم مانع گلزنی آبی ها شد. تنها یک دقیقه بعد مهران قنبری در موقعیتی مشابه با رحمتی قرار گرفت که این بار دروازه بان استقلال مانع از گلنزی ذوب آهنی ها شد.

در دقیقه ۸۲ این دیدار ذوب آهن بازهم فرصت گلزنی از دست داد. این بار شوت کاوه رضایی از زاویه ای بسته با اشتباه رحمتی همراه شد اما این دروازه بان آنقدر خوش شانس بود که توپ خط دروازه استقلال را طی کند و به گل دوم تبدیل نشود.

با این حال این پایان کار نبود و در دقیقه ۸۷ این دیدار غافلگیر شدن مدافعان استقلال با اشتباه فردی حاج محمد همراه شد تا مرتضی تبریزی تازه به میدان آمده گل دوم را برای ذوب آهن بزند. در ادامه حملات در تیم نتیجه ای نداشت تا این دیدار دو بر صفر به سود ذوب آهن به پایان برسد.

ترکیب استقلال: مهدی رحمتی، روزبه چشمی، هرایر مگویان، میثم مجیدی، خسرو حیدری، محمدرضا خرسندنیا (ریوالدو دسوزا ۷۹)، امید ابراهیمی، جابر انصاری، آرش برهانی (کرار جاسم ۶۰- محسن کریمی ۷۰)، پروپئیچ و محمد امین حاج محمدی.

ترکیب ذوب‌آهن: رشید مظاهری، علی حمام، مهدی مهدی‌پور، حجت حق‌وردی، محمد نژادمهدی، مهرداد قنبری، اکبر صادقی، دانیال اسماعیلی‌فر(مرتضی تبریزی ۸۴)، احسان پهلوان، مهدی رجب زاده (محمد حسینی ۸۸) و کاوه رضایی.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سنگین گفتی? شاید از پرس پولیس سنگین تر بوده.
یک ثمر شیرین و رکورد هم بجا گذاشت:
برای اولین بار پرسپولیس را ته جدول فرستادن!
درست باخت تلخه اما بردن رقیب به ته جدول هم عالمی دارد جانم ! یادش بخیر یک روزایی تیم قرمز 5 یا 6 جدول بود !
احسان
Iran, Islamic Republic of
ذوب اهن خوب بازی کرد
عابدی
Iran, Islamic Republic of
در گزارش اولیه نتیجه یک بر صفر گزارش شده ولی متن نتیجه دو برصفر درج شده
ناشناس
فکر نمی کنم سنگین تر از شکست پرسپولیس مقابل سپاهان باشه. جهان نیوز پرسپولیسی. در ضمن اگر خیلی بی طرف هستی یک تیتر در مورد پرسپولیس بزن که برای اولین بار تیم آخر جدول هست. جهان نیوز پرسپولیسی.
لطفا بی طرف باش ،