جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۷
۸

درخواست اقتصادی خاص رهبر انقلاب از مردم

جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۲۷
کد مطلب: 438570
پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR مجموعه کلیپ صوتی «مسئله اصلی» را درباره‌ موضوع اقتصاد منتشر کرد.
درخواست اقتصادی خاص رهبر انقلاب از مردم
به گزارش جهان، قسمت اول این مجموعه درباره‌ ضرورت مصرف کالای داخلی است.


سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که در این صوت می‌شنوید:

[*] اگر ملت مقتدر باشد، توانا باشد، نیاز خود را کم کند، مشکلات خود را برطرف کند، و امروز که مسئله‌ اقتصاد مسئله‌ اصلی است، بتواند اقتصاد خود را روبه‌راه کند، دشمن در مقابله‌ با ملت ایران بی‌دفاع خواهد ماند.
حرم مطهر امام خمینی ۱۳۹۲/۰۳/۱۴

یک نکته‌ دیگری که این بیشتر به مردم مربوط می‌شود، مصرف محصولات داخلی است که من بارها در سخنرانی‌های اوّل سال و غیر آن تکرار کردم، الان هم به شما عرض می‌کنم: محصولات داخلی را مردم مصرف کنند؛ نروند دنبال این نشانه‌ها. حالا مُد شده است بگویند «بِرَند» است، بِرَند فلان؛ بِرَند چیست! بروید سراغ مصرف تولیدات داخلی. آن چیزهایی که مشابه داخلی دارد، متعصّبانه و با تعصّبِ تمام، ملّت ایران، خارجیِ آن را مصرف نکنند. این را من فقط برای یک عدّه‌ خاص نمی‌گویم؛ خب بله، وقتی ما می‌گوییم، یک عدّه متدیّنین فوراً گوش می‌کنند حرف را، پیغام هم می‌دهند فلان چیز را که خارجی است بخریم؟ فلان چیز را نخریم؟ من فقط برای متدیّنین و افرادی که برای حرف ما حجّیّت شرعی قائلند، این را نمی‌گویم؛ من این حرف را برای هر کسی میگویم که به ایران علاقه‌مند است، به آینده‌ کشور علاقه‌مند است، به فکر بچّه‌های خودش است که بنا است فردا در این کشور زندگی کنند. شما مصنوعات خارجی را که مصرف می‌کنید، در واقع کمک می‌کنید به اینکه حجم آن بنگاه خارجی، آن کارگر خارجی، آن سرمایه‌دار خارجی، مدام بیشتر شود و تولید داخلی ضربه بخورد، شکست بخورد. این را به همه‌ مردم، بخصوص آن‌ کسانی‌ که مصارف زیادی دارند [می‌گویم‌]؛ دولتی‌ها هم همین‌جور؛ دولتی‌ها هم در مصارف دولتی، در اشیاء مصرفی‌ای که در ساختمان‌ها، در چیزهای گوناگون مصرف می‌کنند، حتماً ملاحظه کنند تولید داخلی را.
دیدار مردم آذربایجان ۱۳۹۳/۱۱/۲۹
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بهتر است سایت های خبری مدعی پیروی از ولایت این پیام مهم را به کرات و با لطایف هنری به مردم القا کنند. و به گوش برخی مدعیان ولایت دوستی برسانند تا بهانه ای برای خرید کالای خارجی نداشته باشند. دور و بر ما پر است از آدم های ولایت مدار که ولایت فقط در کلام شان است و باید دید چقدر حاضرند مطیع امر ولایت باشند. خوشبختانه در بیشتر کالاهای پر مصرف نمونه ایرانی موجود است و کیفیف آن از نمونه های درجه 2 بهتر است و یا حتی چینی در جه 1.
محمد
به خدا قسم نهاد های انقلابی و مذهبی هم توجه نمی کنند
مومنین و متدینین هم توجه ندارند
رسانه ملی هر روز کالای خارجی تبلیغ می کند
حسین
دقیقا

الان سرکوچه ما خودکار ساخت کانادا میفروشه!!!
یعنی کشور به این بزرگی شرکت تولید خودکار نداریم.
چرا چن وقته حضرت آقا سخنرانی نداشته
این معنی خاصی میده؟
مجید سایبان
جهان جان چرا در مورد سکووت حضرت آقا چیزی نمینویسی؟
ما از جهان به عنوان یک پایگاه مرجع اصولگرایان توقع داریم...
سکوت هاشمی زو همه توی بوق و کرنا کردن اما ما به سکوت معنا دار 29 روزه رهبرمون هیچ توجهی نمیکنیم...
salman
اینجاست که می توان ولایت مداران را از ولایت شعاران تمیز داد.برای برخی ولایت فقط ابزار است.
اینجاست که معلوم میشه....
تقویت اقتصاد داخلی راه نجات ماست...