پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

نامگذاري ساحلی در فرانسه به نام تل اويو

جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۴۵
کد مطلب: 438520
انجمن هاي تحريم رژيم اسرائيل ، جمعيت فلسطينيان اروپا و حاميان مردم غزه در اعتراض به اقدام شهردار سوساليست پاريس در نامگذاري بخشي از ساحل رود سن فرانسه بنام تل اويو ، تجمعي با نام ساحل غزه راه اندازي کردند تا از اين طريق به اين اقدام شهرداري پاريس اعتراض کنند.
به گزارش جهان به نقل از صداوسيما ، يکي از شرکت کنندگان در اين تجمع گفت: اين شرم اور است که براي تل اويو چنين برنامه اي را برگزار کرده اند ، اين همه شهرهاي بزرگ و معروف در دنيا وجود دارد چرا فقط تل اويو را انتخاب کرده اند هنوز از بمباران ها و قتل عام هاي غزه به دست اين رژيم يک سال نگذشته است ، من به عنوان يک فرانسوي هرگز اسرائيل را به رسميت نمي شناسم و اصلا نمي خواهم به ان فکر کنم .

پليس پاريس مانند همه تجمع هاي ضد اسرائيلي اين بار هم با تجهيزات کامل و لشگر نيروهاي ويژه وارد صحنه شد. با اين شرايط طرفداران فلسطين به ويژه حاميان مردم غزه از اعلام خشم خود کوتاه نيامدند.

يک خانم فرانسوي شرکت کننده در اين تجمع با بيان اينکه ما با اين اقدام خشمگين هستيم چون قابل درک نيست گفت : نمي توان جنايات سال گذشته اسرائيل را در غزه فراموش کرد ، هزاران نفر قتل عام شدند هنوز حقايق غزه و خوي ضد انساني اسرائيل از ذهن ما پاک نشده است.

به رغم مخالفت هاي مردمي و انجمن هاي حامي مردم غزه اين بار هم دولت فرانسه از اين اقدام شهرداري پاريس دفاع و حمايت کرده است .

يکي ديگر از حاميان فلسطين در اين تجمع با تاکيد براينکه ما شوکه شده ايم گفت : ما درک نمي کنيم که چرا شهرداري پاريس قبول کرد چنين رژيمي را تبليغ کند ، رژيمي اپارتايد و غاصب سرزمين فلسطين ، رژيمي که به مردم غزه هيچ رحمي نکرد .

تابستان سال گذشته در اوج تهاجم ددمنشانه رژيم غاصب صهيونيستي به غزه و به خاک و خون کشيدن هزاران نفر چندين تظاهرات پي در پي در حمايت از فلسطينيان در پاريس برگزار شد. اين تظاهرات حتي در چندين مورد به خشونت کشيده شد.چون دولت فرانسه مي گفت اعتراض به اسراييل در فرانسه ممنوع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *