جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۶
۷

اعتراض رامبد جوان به‌ برخی کاربران مجازی

پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۸
کد مطلب: 438461
پست شایعه سازی رامبد جوان در اینستاگرام با این توضیح که رامبد جوان از اینستاگرام خداحافظی کرد؛ چند روزی است در گروه های تلگرامی دست به دست می چرخد بی آنکه کسی در پس کلمات دنبال تمام حقیقت ماجرا باشد.
اعتراض رامبد جوان به‌ برخی کاربران مجازی
به گزارش جهان به نقل از گرداب، این روزها گردش شایعه در فضای مجازی حرف اول را می زند پس وقتی در اکثر گروه های تلگرامی پستی منتشر می شود با این مضمون که رامبد جوان با گذاشتن یک متن تلگرام خود را بست باید رفت دنبال حقیقت ماجرا.

پست شایع سازی که رامبد جوان در اینستاگرام خود منتشر کرد که به برنامه خندوانه اختصاص دارد، با این توضیح که رامبد جوان از اینستاگرام خداحافظی کرد؛ چند روزی است در گروه های تلگرامی دست به دست می چرخد بی آنکه کسی در پس کلمات دنبال تمام حقیقت ماجرا باشد. رامبد جوان در اینستاگرامش نوشت:

«سلام رفقاى مودب و كم ادب من.

سلام رفقاى مهربون و كم مهر من.

سلام رفقاى عميق و كم عمق من.

سلام رفقاى صبور و كم صبر من.

سلام رفقاى با وجدان و كم وجدان من.

سلام جووناى مملكت من.

و سلام به همتون.

مى دونيد كه مى خونم و به رفتارها و حرفهاى قابل پيش بينيتون فكر مى كنم.

بعضى وقتها تاسف مى خورم از اين همه كَمى كه بعضيها دارن و لذت مى برم از فراوونى كه خيليهاتون دارين. اين دعواهاى مجازى جاى يك خجالت مفصل داره با اين همه بى تربيتى. ولى مى دونين كه ما تا وقتى كه حتى يك نفر به حرفهاى مهم مهونها و…. در خندوانه زده مى شه گوش بده و مسير زندگيش رو تغيير بده ادامه مى ديم. البته اگه عمرى براى من و گروهم باقى باشه.

ما تلاش مى كنيم شادى رو بهتون تقديم كنيم ولى بيش از اين تلاش مى كنيم بهتون يادآورى كنيم كه فقط خودتون هستين كه مى تونين خودتون رو شاد كنين و شاد نگه دارين و رفقاى عزيزم، جهان پر از آدمهاى جور واجوره. تحمل همديگه رو داشته باشين. منكه دارم.

مخلص رامبد جوان.»

اما رامبد جوان از هیچ فضای مجازی خداحافظی نکرده است؛ هر چند مجبور شد یکی از پست های قبلی منتشر شده در همین اینستاگرامش را نه به خاطر خود مطلب بلکه به خاطر کامنت هایش حذف کند. طبیعی هم هست. هر کس رامبد جوان را بشناسد می داند که به ارتباط گسترده با مخاطبانش اعتقاد دارد و از هر فرصت مجازی و غیر مجازی برای آن استفاده می کند. او از اولین کسانی بود که به شبکه موبایلی ارتباط با مخاطب پیوست. شبکه موبایلی که هر کاربری می توانست عضو هوادار او شود و او یک روز در هفته با حوصله تمام به سوالات اس ام اس شده پاسخ می داد. البته این داستان برای قبل از رواج اینستوگرام بود.

اما حکایت این پست شایعه ساز چه بود؟


باز هم حکایت ناسازگاری فرهنگی عده زیادی با فضاهای مجازی گسترده. فضاهایی که امکان گستردگی ارتباطی را به ارمغان می آورد و به همان اندازه گاه غیر قابل کنترل و دردسر ساز می شوند. برای رامبد جوان هم وقتی عکس مهمان افغانی اش را در خندوانه به همراه یک پست در اینستوگرامش گذاشت این دردسر به اوج خود رسید. هجوم انبوه توهین های قومیتی به همسایگان افغان که سال هاست مهمان ما هستند باعث حذف پست، و نوشتن پست مورد اشاره رامبد جوان شد.

حتی در سایت خندوانه اعلام شد متأسفانه به دلیل حاشیه ها وب سایت خندوانه از تأیید بعضی از نظرات معذور درباره برنامه ای که شاعر افغانی مهمان خندوانه بود معذور است.

به هر حال آنچه مشخص است رامبد جوان قصد قطع ارتباط با دنیای گسترده مجازی را ندارد و ترجیح می دهد هر از چند گاهی با ادبیات خودش فرهنگ استفاده از این دنیای جدید ارتباطی را گوشزد کند و برخی پیامدهایش را بپذیرد. حالا دیگر جناب خان، شخصیت محبوب عروسکی برنامه خندوانه هم صفحه ای برای خود در اینستوگرام باز کرده و در مدتی کوتاه توانست صد هزار فالوئر داشته باشد. اما شاید به همین زودی ها صدای این شخصیت عروسکی هم از کاربران فضای مجازی در بیاید. باید منتظر ماند و دید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مردم
برنامه قابل قبولی است علاوه بر نگاه کلانی که به بی آبی دارد دیشب نیز حرفی برای گردوغبار و مشکلات شهرهای جنوب و شرق کشور زد.
Iran, Islamic Republic of
اکثر این جماعتی که توهین میکنند همان قشر همیشه مدعی هستند.. همانها که ...

گاهی سبز
و گاهی بنفش
و گاهی روشنفکر و ... هستند...

خدایا این جماعت ملون را هدایت کن ... اگر نمیشوند شرشان را از سر مردم کم کن
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
خوبه حداقل فهمید بی ادبی یعنی چی و چه طعمی داره . وقتی خودت تو برنامه خندوانه کلی بی ادبی و بی احترامی هم به میهمانان هم به تماشاچیان و هم به بینندگان میکنی باید منتظر چنین روزی هم باشی . کلا گوشت تلخی آقا رامبد
مصطفی
ما که اکثر برنامه های خندوانه سری جدید رو دیدیم ولی بجر ادب چیزی نبوده
شما که هم اسم من هم هستی مطمئنی خندوانه را نگاه میکردی
اسلامی
من البته از خندوانه زیاد خوشم نمیاید ولی دعوت از یک برادر افغانی از کارهای خوب اقای جوان بود و باید باعث دوستی و محبت و همزیستی بیشتر بین دوکشور برادر و هم نژاد و همزبان و همدین باشد
نه اینکه عده ای که بنوعی خود را نوکر غربیها میدانند در برابر برادران افغانی زبان به فحاشی و پرده دری بگشایند و باعث خصومت برادران همدین و همنژاد گردند .
متاسفانه اینقبیل افراد که تفاخر دروغی به ایرانیت خود میکنند و دم از پاکنژادی میزنند و برادران افغان را خارجی و خفیف میدانند در برابر غربیها به نوکری و توالت شوئی انها افتخار کنند .
ضمنا باید اینرا هم بدانند که رستم پهلوان اساطیری ایران زمین نیز از طرف مادر افغانی و نیز سهراب یل نیز از طرف مادر افغانی بود و کلا ایران زمین بزرگ یکی از استانهایش افغانستان بوده است که با خیانت و دخالت انگلستان کثیف و سلسله بیعرضه قاجار از مام میهن جدا شد
فرامرز
برخی از برنامه های خندوانه آموزنده است اما اینکه با وجود مشکلات می توان خندید و شاد بود برای آقای رامبد هم خیالی خواهد بود چون هر از گاهی آشکار است که خنده ها و رفتار ایشان کاملا بازیگرانه است نه ذاتی و نمی توان گفت با یک لبخند مشکلی کنار میرود شاید برای آنی فراموش شود اما تا آن مشکل حل نشود بر انسان اثر خود را دارد امید که مشکلات کنار بروند و همه شاد باشند
ز
بإسلام
تلاش رامبد جوان ، برای داشتن جامعه ای شاد ستودنی است. چه کسی حاضر ه برای جامعه اش این همه خودش رو به زحمت بندازه. گاهی خستگی در چهره رامبد کاملا مشخصه. تاحالا فکر کردین با این همه مشکلات، چرا او باید چنین کار سختی رو ادامه بده؟
من از این برنامه یادگرفتم، حتی آگه مشکلات گلویت را فشار میده، حق نداری در جامعه عصبانی باشی، و به کسانی که مشکلاتت ربطی بهشون نداره، ترش رویی نکنی. تقی به توقی هم میخوره ،عصبانی نشی.همین. من امتحان كردم، حس خوبی داشت.