چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 15 May 2024
 
۰

تاریخ جلسه شورای حکام آژانس انرژی اتمی

پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۶:۱۰
کد مطلب: 438410
سازمان بین المللی انرژی اتمی ۲۵ آگوست (۳ شهریور ماه)، تعیین اعتبار نظارت بر توافق هسته ای ۱۴ جولای (۲۳ تیر ماه) کشورهای ۱+۵ با ایران را در جلسه ای بررسی خواهد نمود.
به گزارش جهان، مهر به نقل از رویترز خبرداد: بر اساس توافق هسته ای ۱۴ جولای با ایران موسوم به «برجام»، از سازمان بین المللی انرژی اتمی خواسته شده است تا درباره فعالیت های هسته ای ایران مطابق با توافق جامع هسته ای گزارشی تهیه و ارائه نماید. لذا این نهاد بین المللی قرار است ظرف مدت چند ماه و با نظارت بر برنامه هسته ای صلح آمیز ایران گزارش نهایی خود را اعلام کند.

بر این اساس، سازمان بین المللی انرژی اتمی در بیانیه ای که از طریق ایمیل آن را برای ۳۵ عضو آژانس فرستاده است، اعلام کرد: جلسه شورای حکام قرار است ۲۵ ماه آگوست تشکیل شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: قرار است در جلسه مذکور، شورای حکام آژانس گزارش «یوکیا آمانو» مدیر کل سازمان بین المللی انرژی هسته ای را درباره خواسته های قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل و نیز الزامات مالی آن برای آژانس بررسی نمایند.

گفتنی است آمانو اخیراً خواستار آن شده بود که علاوه بر بودجه ۳۵۰ میلیون یورویی سالیانه آژانس برای نظارت ها و بازرسی های مقرر بر برنامه هسته ای ایران، مبالغ بیشتری در اختیار وی قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *