يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱

چرا اصرار داریم کودک شیر مادر بخورد؟

دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۶
کد مطلب: 437964
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تاکید کرد: شیوع بسیاری از بیماری ها مانند چاقی، کلسترول بالا و فشارخون در بین کودکانی که با شیر مادر تغذیه شدند، کاهش می یابد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، محسن اعرابی پیش از ظهر دوشنبه در همایش گرامیداشت هفته جهانی تغذیه با شیر مادر که در شبکه بهداشت و درمان مازندران برگزار شد اظهار داشت: هر ساله از اول تا ۷ آگوست در سراسر جهان این هفته برگزار می شود تا از این طریق، ارزشهای شیر مادر به جهانیان شناسانده شود.

وی با بیان اینکه هر ساله برای هفته جهانی شیر مادر شعاری انتخاب می شود گفت: این شعار محور فعالیتهای سال را مشخص می کند و شعار امسال حمایت از مادران شاغل در تغذیه با شیر مادر و پرورش کودک نامگذاری شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه در گروه شاغلین باید مادران دانشجو نیز قرار داده شوند افزود: می بایست شرایط شیردهی موفق را برای مادران شاغل در دوسال اول شیردهی انجام دهیم تا بتوانیم به اهداف این برنامه ها برسیم.

اعرابی با اشاره به اینکه درصد بالایی از مرگ و میرهای دنیا از بیماریهایی واگیر است تصریح کرد: برنامه جهانی بهداشت تا سال ۲۰۲۵ که برای جهانیان ارائه می شود تغذیه با شیر مادر برای جلوگیری از ابتلا به بیماریهای واگیر در بزرگ سالی است.

اعرابی، وظیفه مادر ان را ارائه مطالب و راهکارهایب درست دانست، حمایت از مادران در ابعاد مختلف و در تمام بخش ها را از دیگر اهداف برنامه جهانی تغذیه با شیر مادر برشمرد.

در ادامه این همایش دکتر مهشید احمدی کارشناس بهداشتی نیز با عنوان اینکه تنها ۵۳ درصد کودکان زیر شش ماه به طور انحصاری با شیر مادر تغذیه می شوند، تصریح کرد: یکی از علل عدم موفقیت مادران در شیردهی، شاغل بودن آنان است که مرخصی زایمان و ارائه راهکار برای شیردهی به موقع مادران شاعل می تواند آنان را موفق تر کند.

شایان ذکر است سازمان جهانی بهداشت تغذیه انحصاری با شیر مادر را تا ۶ ماه و ادامه تغذیه با شیر مادر همراه غذاهای مکمل را تا دو سالگی توصیه می کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *