سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۰
بازگشت سیاه پوستان به خیابان‌های فرگوسن؛

هدیه خاص معترضین به پلیس آمریکا

يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۵۰
کد مطلب: 437829
شب گذشته خیابان های فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا بار دیگر صحنه اعتراضات سیاه پوستان بود و اینبار معترضین هدیه ای ویژه برای پلیس آمریکا به دلیل خشونتی که علیه سیاه پوستان اعمال می کنند آورده بودند.
به گزارش جهان، مهر به نقل از راشاتودی خبرداد: شب گذشته تعداد زیادی از سیاه پوستان آمریکایی با حضور در شهر فرگوسن اولین سالگرد کشته شدن «مارتین براون» را برگزار کردند.

مارتین براون نوجوان سیاه پوست ۱۸ ساله ای بود که سال گذشته توسط پلیس آمریکا به قتل رسید و زمانی که دادگاه رای به بیگناهی عامل قتل این نوجوان داد شهرها و ایالت های مختلف آمریکا صحنه اعتراضات گسترده شد بطوریکه فرماندار میسوری مجبور به اعزام گارد ملی به فرگوسن و سنت لوئیز شد.

به نوشته راشاتودی، در مراسم شب گذشته بیش از ۲۱ هزار نفر شرکت کرده بودند که محل اصلی تجمع معترضین مقابل ساختمان پلیس فرگوسن بود. بر اساس این گزارش برخی از معترضین برای اعتراض به خشونت پلیس خود را به شکل «خوک» در آورده بودند و این در حالی بود که برخی دیگر سرهای بریده شده خوک ها را به عنوان هدیه در مقابل ساختمان پلیس قرار داده بودند.

تجمع شب گذشته در حالی انجام شد که خشونت پلیس آمریکا علیه اقلیت های حاضر در این کشور بویژه سیاه پوستان همچنان ادامه دارد و در چند ماه اخیر دست کم ۱۰ سیاه پوست به دست پلیس کشته شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *