دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۵
۲

رازگشايي از گلِ عجيب پرسپوليس

يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 437803
از شروع نيمه دوم، فردي از ميان تماشاگران منتسب به استقلال خوزستان با سرعت زياد و از پشت دروازه پرسپوليس وارد زمين شد. ايمان صادقي گلر اين تيم، در حالي كه بازي در يك سوم تدافعي ميزبان انجام مي‌شد، از محوطه جريمه خارج شده بود. آن فرد با تمام قدرت به سمت ايمان صادقي حمله كرد و با دست به پشت گردن گلر سرخپوشان كوبيد. قدرت ضربه از راه دور هم قابل تشخيص بود. صادقي كه چند دقيقه بعد گل بسيار عجيبي دريافت كرد،
به گزارش جهان، روزنامه خبر ورزشی نوشت : هوای گرم اهواز هیچ نشانه‌ای از انجام یک بازی زیبا نداشت. آنقدر هوا گرم بود که پیاده‌روی در کنار کارون هم آدم را آرام نمی‌کرد.

 كاروني كه ديگر «كارون» نيست و آب آن مثل ساير منابع آبي كشور ته‌نشين شده است. در اين هواي گرم، پرسپوليس در اهواز بايد به مصاف استقلال خوزستان مي‌رفت. مشخص بود گرما و گرد و غباري كه ساعاتي قبل از بازي از سمت رامشير در استان خوزستان شروع شده بود و به سمت اهواز مي‌آمد، بر بازي تأثير منفي مي‌گذارد. در اهواز، مسئولان خونگرم باشگاه استقلال خوزستان به خوبي از خبرنگاران مسافر ميزباني كردند اما بخشي از هواداران اين تيم اصلاً ميزبانان خوبي نبودند.

از زماني كه پرسپوليسي‌ها وارد ورزشگاه شدند، شعارها عليه محسن بنگر شروع شد. شايعه كرده بودند كه بنگر با دستش، كار غيراخلاقي و منشوري انجام داده بود و به همين علت، هواداران منتسب به استقلال خوزستان، به شدت عليه اين بازيكن شعار دادند؛ شعارهايي كه واقعاً از گفتن آن شرمسار مي‌شويم. البته تماشاگران اهوازي به خاطر مدل تشويق‌هايشان در استاديوم هميشه مورد توجه قرار دارند و آنها مدل و الگوي واقعي تشويق كردن تيم‌ها در ورزشگاه‌ها هستند اما عده اندكي از تماشاگران استقلال خوزستان اقدام به چنين كارهايي كردند كه واقعاً تعجب‌برانگيز بود.

شعارها تا جايي پيش رفت كه عبدا... ويسي و خنيفر به عنوان بزرگ‌تر‌هاي استقلال خوزستان بارها از تماشاگران خواستند ديگر عليه بنگر شعاري داده نشود اما شعارها تا پايان نيمه اول، قطع نشد. در اواسط نيمه اول، اتفاق تلخ ديگري رخ داد كه تأسف‌برانگيز بود. جايگاه خبرنگاران ورزشگاه غدير به اندازه يك شيشه با جايگاه هواداران استقلال خوزستان فاصله داشت. وقتي گزارشگر برنامه ۹۰ وارد جايگاه خبرنگاران شد، يكي از بوقچي‌هاي استقلال خوزستان كه شيپور بزرگي در دست داشت، به سمت جايگاه خبرنگاران حمله برد و شروع كرد به فحاشي عليه عادل فردوسي‌پور. گويا فردي به اين بوقچي گفته بود عادل در برنامه ۹۰ اعلام كرده استقلال خوزستان و استقلال اهواز بايد به دسته يك برگردند! بوقچي مذكور با مشت به شيشه جايگاه خبرنگاران مي‌كوبيد و جدا از فردوسي‌پور، به خبرنگاراني كه از تهران و شهرهاي ديگر براي پوشش اين بازي به اهواز رفته بودند، فحاشي مي‌كرد.

اما در زمين بازي نيز اتفاق بد سوم رقم خورد و اهالي فوتبال با خطرناك‌ترين جيمي جامپ ايران آشنا شدند. چند دقيقه پس از شروع نيمه دوم، فردي از ميان تماشاگران منتسب به استقلال خوزستان با سرعت زياد و از پشت دروازه پرسپوليس وارد زمين شد. ايمان صادقي گلر اين تيم، در حالي كه بازي در يك سوم تدافعي ميزبان انجام مي‌شد، از محوطه جريمه خارج شده بود. آن فرد با تمام قدرت به سمت ايمان صادقي حمله كرد و با دست به پشت گردن گلر سرخپوشان كوبيد. قدرت ضربه از راه دور هم قابل تشخيص بود. صادقي كه چند دقيقه بعد گل بسيار عجيبي دريافت كرد، در مورد اين ماجرا به ما گفت: «نمي‌دانم چه بگويم. قسم مي‌خورم به دنبال توجيه عملكردم نيستم اما بعد از آن اتفاقي كه افتاد، به قدري استرس و اضطراب داشتم كه هر ۲۰ ثانيه يك بار پشت سرم را نگاه مي‌كردم.

تا آخر بازي مي‌ترسيدم ‌فرد ديگري به من حمله كرده و از پشت ضربه بزند. تمركزم را از دست داده بودم. بله، من روي گل اول اشتباه كردم و بابت آن از همه پرسپوليسي‌ها عذرخواهي مي‌كنم اما به خدا قسم دو دقيقه قبل از گل، بدبلايي بر سرم آمد. هرگز چنين صحنه‌اي را در فوتبال نديده بودم. آن‌ فرد بدون اينكه متوجه شوم به سمتم حمله كرد و به من ضربه زد. شما خودتان را بگذاريد جاي من، تمركزتان در آن هواي گرم به هم نمي‌خورد؟ من هم آدم هستم و از اين اتفاق شوكه شدم.» بعد از بازي، يكي از مسئولان حراست ورزشگاه گفت: «آن ‌فرد را با دستبند به بازداشتگاه برديم. بايد پاسخگوي رفتارش باشد. مطمئن باشيد نمي‌گذاريم اين افراد به همين سادگي از بازداشتگاه بيرون بيايند.» در پايان بازي، اتوبوس پرسپوليس در دورترين نقطه از ميكسدزون قرار داشت تا بازيكنان تيم بازنده براي رسيدن به اتوبوس، مجبور شوند از ميان مردم عبور كنند. عده زيادي از مردم اهواز، رفتار مهربانانه‌اي با پرسپوليسي‌ها داشتند اما تعداد كمي از آنها دست از فحاشي برنداشتند!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
توجیه میکنی باختشون رو
توبه کن
از فدراسیون استقلالی توقع دارید از پرسپوليس حمایت کنه