شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۰

برترین دانشگاههای پزشکی از نظر وب سایت

يکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب: 437774
نتايج رتبه‌ بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نظام رتبه‌بندی وبومتريکس در جولای ۲۰۱۵ اعلام شد.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، گروه علم‌سنجی مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، نتايج رتبه‌ بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در نظام رتبه‌بندی وبومتريکس در جولای ۲۰۱۵ را استخراج کرد.

در این رتبه بندی سه دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهیدبهشتی و شیراز به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم کشوری را در گروه علوم پزشکی کسب کرده اند.

دانشگاه علوم پزشکی تهران، برای اولين بار توانست با پشت سرگذاشتن همه دانشگاه‌های کشور اعم از دانشگاه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی، رتبه اول کشوری را احراز کند.


همچنین دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، بابل، ایران، کردستان و شیراز رشد بيش از ۲۵ درصد را نسبت به رتبه قبلی خود نشان می‌دهند.


نتایج اخير که در آدرس http://www.webometrics.info قابل مشاهده است، حاکی از آن است که از ۵۰ دانشگاه علوم پزشکی حاضر در رتبه بندی جهانی وبومتریکس، ۴۶ درصد آن‌ها با بهبود رتبه جهانی در رتبه‌بندی اخير همراه بوده‌اند، گرچه رتبه برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نيز تنزل يافته است.
اين نظام رتبه‌بندی به ارزيابی حضور پژوهشی و آموزشی دانشگاه‌ها در وب از طريق وب سايت‌‌های دانشگاهی آنان می‌پردازد و ۴ شاخص تعداد صفحات وب دانشگاه، مجموع تعداد فايل‌های PowerPoint،Word و PDF موجود در وب سايت دانشگاه، تعداد مقالات کيفی دانشگاه قرارگرفته در بين ۱۰درصد مقالات پراستناد موضوع مربوطه در سايت SCImago و تعداد لينک‌های داده شده به سايت دانشگاه، ارزيابی و رتبه‌بندی می‌‌شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *