جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱

مشايي بانك دار مي شود

بانک گردشگري مجوز تاسيس را دريافت کرده و در آستانه پذيره‌‏نويسي است اما ما به غير از بانک گردشگري در صدد تاسيس يک شرکت سرمايه‌‏گذاري هستيم
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۰:۰۱
کد مطلب: 43764
شرکت سرمايه‌‏گذاري براي انجام هلدينگ امور هنري و گردشگري به زودي با سرمايه بخش خصوصي و حمايت و دولت تاسيس خواهد شد.

به گزارش ايلنا اسفنديار رحيم مشايي، معاون رييس جمهور ورئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با حضور در مراسم گشايش موزه هنرهاي تجسمي بانک پاسارگاد ضمن بازديد از اين موزه از تلاش‌‏هاي بانک پاسارگاد در ارزشگذاري به هنر تقدير کرد و گفت: بانک پاسارگاد با انجام چنين کاري حمايت مؤثري از هنر کرده است که قابل تقدير است.

وي افزود: مشکل ما در حوزه هنر اعم از سنتي و مدرن عدم پشتيباني مالي از هنر و هنر مند است که اين موضوع سبب مي‌‏شود تمام ظرفيت‌‏هاي حوزه هنر شکوفا نشود و به ظهور نرسد.

وي خاطر نشان کرد: حمايت مالي از هنرمندان در کشور موضوع مهمي است که به خوبي صورت نگرفته است. در تاريخ نيز هنرمندان در دوره‌‏هايي درخشيدند که حکومت‌‏ها و پادشاهان و امرا از آنها حمايت کردند.

معاون رييس جمهور ابراز داشت: اين تنها مسأله مالي نيست، ارزشگذاري نيز در اين بين اتفاق مي‌‏افتد که بسيار خوب است و بايد سيستمي وجود داشته باشد تا منابع لازم براي پشتيباني از هنر فراهم شود تا علاوه بر فراهم کردن زمينه بروز استعداد در نسل فعلي، نسل‌‏هاي نو نيز به دليل ارزشگذاري انجام شده الگو بگيرد و انگيزه بيشتري پيدا کند.

رييس سازمان گردشگري ابراز داشت: من فکر مي‌‏کنم يکي از حلقه مفقوده مهم حوزه هنر ما حمايت از هنر و هنرمند بود، چراکه مراکز و دستگاه‌‏ها پشتيباني لازم از توليد هنري را ندارند و اين اقدام بانک پاسارگاد به بازار توليد محصولات هنري رونق مي‌‏دهد، چراکه هرچيز که بازار نداشته باشد محکوم به فنا است.

مشايي گفت: وقتي بانک به سراغ يک اثر هنري مي‌‏رود تبعاً مثل برند و نام هنرمند اثر خواهد داشت و اين به ارزشگذاري بيشتر اثر هنرمند کمک مي‌‏کند. در اين صورت از تماشاي يک اثر هنري مي‌‏توان لذت برد و حتي غش کرد.

وي در پاسخ به سؤال خبرنگار مبني بر آخرين وضعيت تاسيس بانک گردشگري گفت: بانک گردشگري مجوز تاسيس را دريافت کرده و در آستانه پذيره‌‏نويسي است اما ما به غير از بانک گردشگري در صدد تاسيس يک شرکت سرمايه‌‏گذاري هستيم که اين شرکت منابع مختلفي را جمع و مديريت کند تا يک هلدينگ خوبي در خدمت گردشگري و آثار هنري سنتي و مدرن باشد.

مشايي افزود: اين شرکت با سرمايه بخش خصوصي و با حمايت دولت تاسيس خواهد شد چراکه اگر دولت بخواهد براي چيزي بازار درست کند پايدار نخواهد بود و چون قدرتمند است عرضه و تقاضا را از واقعيت خارج مي‌‏کند.

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *