دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 13 May 2024
 
۸
۲۱
واکنش روستاییان کشور به اظهارنظر اخیر آیت‌الله هاشمی

«من روستایی هستم»+تصاویر

شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 437516
«من یک روستایی انقلابی‌ام»، «من یک روستایی هستم، حتی اگر به شناسنامه‌‎ام معترض شوند»، «روستایی بودن افتخار من است» و «روستا ریشه من است» جملات و دلنوشته‌های اعتراضی روستاییان کشورمان به اظهارنظر اخیر آیت‌الله هاشمی است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، در پی اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی مبنی بر اینکه «بعضی‌ها هم اصلاً آن موقع‌ها نبودند و در کوچه‌های روستاهایشان می‌گشتند، ولی الان آمده‌اند و انقلابی شده‌اند» موجی از اعتراضات و کمپین‌ها در فضای مجازی به راه افتاد.


مردم روستاهای شهرستان خلیل‌آباد،‌ بهمئی، شبستر، سیروان، پاوه، ریگان، روستای انصاریه کاشمر، اهالی رفسنجان، ملایر، روستائیان بویراحمدی و شهرستان کهگیلویه از جمله روستاییانی هستند که تاکنون با پیوستن به کمپین «من روستایی هستم» نسبت به اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی اعتراض کردند.





پس ازاین اظهارنظر یکی از سایت های همشهری آیت الله با انتشار تصاویری از خانه روستایی پدری رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به این گفته واکنش نشان داد.


اما این تنها واکنش به اظهارات آیت الله هاشمی نبود؛ روستاییان اقصی نقاط کشور با در دست گرفتن نوشته هایی خطاب به رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ناراحتی خود را از این گفته وی نشان دادند.

آن ها با همان سادگی همیشگی روستا جملاتی کوتاه اما پرمعنا را برای اعتراض خود انتخاب کردند، جملاتی مانند«من یک روستایی انقلابی‌ام»، «من یک روستایی هستم، حتی اگر به شناسنامه‌‎ام معترض شوند»، «روستایی بودن افتخار من است» و «روستا ریشه من است».


حال با این حجم گسترده اعتراضات مردمی به سخنان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باید منتظر ماند و مشاهده کرد که واکنش رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به این اعتراضات چه خواهد بود.















































 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود بر امام خمینی.
درود بر آیت الله هاشمی رفسنجانی.
مرگ بر منافق دوروي فتنه گر
توفیقی از قزوین
حضرت آیت الله ! وقتی توصیه کردم بروید بخشی از زندگیتان را صرف مطالعه و تبیین دستورات قرآنی کنید ،بجای لغزش در گرداب سیاست زدگی ، بخاطر ترس از همین تفکر جدید شماست مگر نه اینست که قرآن می فرمایید

يا أَيُّهَا النّاسُ إِنّا خَلَقناكُم مِن ذَكَرٍ وَأُنثىٰ وَجَعَلناكُم شُعوبًا وَقَبائِلَ لِتَعارَفوا ۚ إِنَّ أَكرَمَكُم عِندَ اللَّهِ أَتقاكُم ۚ إِنَّ اللَّهَ عَليمٌ خَبيرٌ﴿۱۳﴾
ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است!
فصل بندی روستایی و شهری ، دانشجو ونظامی ،شیعه و سنی دارا و ندار و زن و مرد و... جز تکه تکه کردن جامعه و تفرقه نیست چرا در هنگامه خشم و سرمستی در قدرت از مسیر حق خارج می شوید ؟ چه کسی منکر این گفته خود بود که اینطرفی ها استاد و دانشجو دارند و آنطرفی ها نظامی و ...
آیا امامی که شما آنقدر از نزدیکی و قرابت با آن عزیز سفر کرده دم می زنید اگر حضور داشتند با این ادبیات شما چگونه برخورد می کردند
حضرت امام مگر یک موی کوخ نشینان را به تمام کاخ نشینها ترجیح نمی داد شما را چه شده است ؟
و اما کسانی که با درود و سلام به هاشمی قصد ایجاد جبهه ای علیه خط امام دارند بدانند که کارشان خیلی خطرناک است . بدانند آخرت خود را به دنیای فانی زود گذر نفروشند که خط امام ،خط شهداست و آیا روزی شرمنده شهدا و امام نخواهند بود ؟ بلندی سرسره فتنه سالهای بعدی از همین نقطه ست !
Iran, Islamic Republic of
عالیجناب سرخ پوش. دیر وقتیست دیگه بوی مردم نمیدین
محفوظ
همه مردم ایران روستایی هستند به جز اقای هاشمی و خانواده که شهری هستند.
United States
تو که اصلا ایرانی نیستی جناب محفوظ
منظور ایت اله هاشمی خدای نکرده اهانت نبوده چون خود ایشان روستای هستند وافتخار میکند
عنوان آیت الله دادن به کسی که مراجع ما از جمله آیت الله خامنه ای به ایشان این عنوان را نمی دهند، جز اینکه عنوان آیت الله را در نظر مردم زشت و سخیف کند هیچ ثمره دیگری ندارد، خواهش می کنم، در این موارد هم پیرو دین شناسان باشید و از مراجع معظم تقلید، پیروی کنید.
Iran, Islamic Republic of
این کارا زشته بخدا. یک سری نوشته چاپ شده یا پرینت شده رو میدید دست مردمی که از متن دقیق سخنرانی اون بنده خدا خبر ندارن و ذهنیت اونا رو به بهانه یک جمله تقطیع شده نسبت به فردی که (درست یا غلط) باهاش دشمنی دارید شکل میدید. اصلاً هاشمی بد، ته جهنم، هر چی که شما میگید ولی نکنید این کارا رو. قشنگ نیست. این فرد، منصوب رهبری است رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام است. قطعاً نظر رهبری هم با این کارها مخالف است. نکنید.
Iran, Islamic Republic of
جهان جان قربون شکلت من چند جمله از رهبری میگم شما چاپ کن:
"آقای هاشمی کسى است که امام در تمام طول دوران انقلاب و قبل از آن و بیشتر از همه بعد از انقلاب تا لحظه‌ى وفاتشان، نهایت اعتماد و اطمینان را به او داشتند؛ ایشان کسى است که این‌قدر مورد اعتماد امام بود، این‌قدر به امام نزدیک بود، حرف‌هاى امام را بیشتر از آنها شنیده، درد دل‌هاى امام را بیشتر از دیگران شنیده و خبر دارد. حالا عده‌یى همین‌طور حرف مى‌زنند و اصلاً نمى‌دانند که حرف دل امام چه بود!."
بعد از فتنه انتخابات 88 در نمازجمعه:
"آقای هاشمی را همه می‌شناسند. من شناختم از ایشان مربوط به بعد از انقلاب و مسئولیتهای بعد از انقلاب نیست؛ من از سال ۱۳۳۶ -یعنی ۵۲ سال قبل- ایشان را از نزدیک می‌شناسم. آقای هاشمی از اصلی‏‌ترین افراد نهضت در دوران مبارزات بود؛ از مبارزین جدی و پیگیرِ قبل از انقلاب بود؛ بعد از پیروزی انقلاب از مؤثر‌ترین شخصیتهای جمهوری اسلامی در کنار امام بود؛ بعد از رحلت امام هم در کنار رهبری تا امروز. این مرد بار‌ها تا مرز شهادت پیش رفته. قبل از انقلاب اموال خودش را صرف انقلاب می‌کرد و به مبارزین می‌داد. این‌ها را جوان‌ها خوب است بدانند. بعد از انقلاب ایشان مسئولیت‌های زیادی داشت: هشت سال رئیس جمهور بود؛ قبلش رئیس مجلس بود؛ بعد مسئولیت‌های دیگری داشت. در طول این مدت هیچ موردی را سراغ نداریم که ایشان برای خودش از انقلاب یک اندوخته‏‌ای درست کرده باشد. این‌ها یک حقایقی است؛ این‌ها را باید دانست. در حساسترین مقاطع ایشان در خدمت انقلاب و نظام بوده."
Iran, Islamic Republic of
میزان حال افراد است. امام خمینی ره
فرهاد
پس بی زحمت دستور بفرمایید برای استخدام ها گواهی عدم سوء پیشینه حذف بشه چون ملاک حال فعلی افراد است گیرم که کسی در گذشته تخلفی هم داشته....
حسین
همه آن چه گفته شده است درست است ولی اکنون ایشان همراه رهبری نیست. حداقل بزر گ ترین مصداقش فتنه 88 است. نامه بدون سلام. محکوم نکردن اعمال فتنه گران (حتی یک کلمه علیه پاره کردن عکس امام، شعار نه غزه نه لبنان شعار مرگ بر دیکتاتور و مرگ بر اصل ولایت فقیه و حمله به عزاداران حسینی و .... نزد) و نشست و برخاست با فتنه گران. دفاع از فرزندان مجرم و ضد انقلابش و استفاده ابزاری کردن از سخنان امام و رهبری و...
بنده دوست ندارم ایشان را از انقلاب و رهبری جدا کنم ایشان خودش دارد دور می شود.
و البته همین آقای هاشمی مث یه ... لگد زد همه شیرها رو ریخت!!!!
کنار حرفای مقام معظم رهبری این حرف امام رو هم همیشه برا خودتون تکرار کنین که میزان حال فعلی افراد هست نه چیزی بودن!!!!!
داشتم داشتم حساب نیست دارم دارم حسابه!
ن-محمودی
Iran, Islamic Republic of
بهرمان کجاست؟
Iran, Islamic Republic of
من به درست و غلط حرفهای هاشمی کاری ندارم. سال 84 به احمدی نژاد رأی دادم و از شکست هاشمی خوشحال شدم. ولی بیاین خدا وکیلی یه بار دیگه جمله ای که میگین به روستائیان توهین شده رو دوباره با هم بخونیم: "ما می‌خواهیم امام(ره) را همان‌گونه که هستند بشناسانیم. اصلاً افتخارمان این است که امام(ره) را درک کردیم. آنهایی که درک نکردند و می‌گفتند جواب این خون‌ها را چه کسی می‌دهد و مبارزه حرام است، باید فکری بکنند.
خبرنگار: آیا شما اساساً اینها را انقلابی می‌دانید؟
هاشمی: فرق می‌کنند. بعضی‌هایشان انقلابی بودند و وقتی که سخت‌گیری‌های حکومتی زیاد شد، دیگر ادامه ندادند. بعضی‌ها هم اصلاً آن موقع‌ها نبودند و در کوچه‌های روستاهای‌شان می‌گشتند، ولی الان آمده‌اند و انقلابی‌ شده‌اند... بعضی‌ها اصلاً نبودند و در یکی، دو سال آخر مبارزه آمدند، ولی بعداً آمدند و مسئولیت گرفتند و کسی هم با آنها مشکلی نداشت. اگر دشمنان صریح ما هم برمی‌گشتند و می‌خواستند کمک کنند، می‌پذیرفتیم."
اصلاً همه حرفای هاشمی غلط ولی چیزی که گفته توهین به روستائیان نیست. کل سخنرانی رو بخونین داره یه تاریخچه ای رو تعریف میکنه. توهین به روستاییان یعنی بگه روستاییها اینجورین یا اونجورین. اصلاً فحوای کلام این نیست.
علی
Iran, Islamic Republic of
من از یک روستای ساحلی مازندران هستم . و از شهریهای...بالا شهر ...چیزهایی در این ویلاها دیدم که شرم دارم بیان کنم
آقای هاشمی از امام و شهدا شرم کنید !! از کوره دهات برای حفظ انقلاب هزاران شهید دادیم اما امروز شما به آنها توهین میکنید ...
زهرا
بهرمان یک روستاست وایت الله هاشمی هم خودشون یک روستایی هستند .... تیر دلواپس های... به سنگ خورده ...زنده باد هاشمی پاینده بادایران
اینم بنویس .. منم یک روستایی هستم وبه ایت الله هاشمی افتخار میکنم تمام ایران به هاشمی افتخار میکنند غیر از دلواپسای مزدور......
اینا همدلی بود یا وحدت؟
فرهاد
واقعا کسانی که حرف آقای هاشمی را به عنوان توهین به روستاییان دریافته اند یا واقعا بیسوادند و یا عمدا جوسازی میکنن که کار کثیفیه.....
بر هر آدمی با کمترین سواد مشخص و مبرهن است که منظور ایشان از قدم زدن در روستا دوری از خطرات انقلابی گری توسط برخی آقایان در زمان رژیم گذشته بوده است که الان سینه چاک انقلاب شده اند.