يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰

آمریکا برای تجزیه منطقه نقشه دارد

شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 437489
معاون وزیر خارجه اسبق مصر گفت که مقامات کشورش در سفر اخیر وزیر خارجه آمریکا به قاهره بر ضرورت حضور بشار اسد در حل سیاسی بحران سوریه تاکید کردند، اما واشنگتن با این قضیه مخالف است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سفر وزیر خارجه آمریکا به قاهره فصل جدیدی از روابط آمریکا با مصر را گشوده است و ورود جنگنده‌های اف ۱۶ آمریکا به مصر پیش از سفر جان کری، نشانه‌ای از پایان یافتن دورۀ پیشین روابط؛ به ویژه پس از انقلاب ژانویه تا برکناری محمد مرسی است.

«سامح شکری» وزیر خارجه مصر در دیدار با همتای آمریکایی خود تلاش کرد تا بر نقش سابق مصر در برخورد با مسائل منطقه تاکید کند و پس از آن مواضعی مبنی بر حل سیاسی اوضاع سوریه و یمن اتخاذ کرد.

مقام مصری در دیدار با کری کوشیده است تا در زمینه ایجاد نزدیکی میان نظام سوریه با مخالفان به منظور دستیابی به زمینه مشترک برای ایجاد راه حل سیاسی تلاش کند.

«السید قاسم المصری»، معاون وزیر خارجه اسبق مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس درباره سفر وزیر خارجه آمریکا به قاهره بخصوص که پس از توافق هسته‌ای ایران صورت گرفته است، اظهار داشت: توافق هسته‌ای ایران حال و هوای منطقه را بطور کامل تغییر داده است.

معاون وزیر خارجه اسبق مصر درباره تاثیر توافق هسته‌ای ایران بر روابط مصر و آمریکا در سایه بهبود روابط مصر با عربستان گفت: بهبود روابط آمریکا با مصر نتیجه فشارهایی است که بر کاخ سفید مبنی بر ضرورت تعامل با کشورها در چارچوب احترام به حقوق بشر و دموکراسی اعمال شده است.

قاسم تاکید کرد: هم اکنون اختلاف مصر و آمریکا بر سر بحران سوریه است، به گونه‌ای که مصر بقای نظام بشار اسد را راه حل برتر برای ثبات سوریه می‌بیند، اما آمریکا همچنان تحت فشار برای برکناری اسد از قدرت است و به همین دلیل با حضور رئیس جمهور سوریه در هر راه حلی برای بحران این کشور مخالف است.

وی تاکید کرد: مسائل منطقه، برگزاری یک نشست بین المللی با حضور همه طرف‌ها در جهان را می‌طلبد، در برهه کنونی مصر نسبت به موضع آمریکا در خصوص داعش سوال‌های زیادی دارد، وقتی که آمریکا می‌گوید که سرکوب داعش ۲۰ سال زمان می‌برد، این یعنی آمریکا به دنبال عملی کردن نقشه خود برای تجزیه منطقه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *