يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

قائم‌مقام وزیر:شرمنده ایران کوچک هستیم

جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
کد مطلب: 437396
قائم مقام وزیر بهداشت به صورت سرزده از مراکز درمانی استان البرز و پنج بیمارستان شهید باهنر، شهید مدنی، شهید رجایی، کمالی و دکتر شریعتی و نیز پایگاه‌های بهداشتی شهری این استان بازدید کرد.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، دکتر ایرج حریرچی در حاشیه این بازدیدها گفت: متاسفانه امکانات بهداشتی درمانی استان البرز و شهر کرج متناسب با توسعه الیرز گسترش نیافته است و مردم زحمتکش این استان که بیشتر از اقشار متوسط جامعه هستند مجبور به مراجعه به تهران برای دریافت خدمات درمانی هستند.
 
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: شرمنده مردم ایران کوچک هستیم ولی با اقدامات معنی داری که در حوزه بهداشت و درمان آغاز شده است، در یکسال آینده تغییرات جدیدی در چهره بهداشت و درمان این استان ایجاد خواهیم کرد و از شرمندگی مردم این استان در خواهیم آمد.
 
بنابر اعلام وب‌دا، استان البرز به جهت مهاجرت زیاد از اکثر شهرهای کشور به این استان، به ایران کوچک معروف شده است.
 
حریرچی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه تخت در کشور به ازای هر 1000 نفر 1.7 است، گفت: از این لحاظ نسبت به کشورهای منطقه که سرانه تخت آنها به ازای هر 1000 نفر بالای 2.5 و در سایر کشورهای دنیا 3.5 است وضعیت خوبی نداریم و این در حالیست که در استان البرز سرانه تخت 0.4 است.
 
وی یادآور شد: در حال حاضر در استان البرز تنها 930 تخت درمانی با توجه به جمعیت بالای این استان وجود دارد و خوشبختانه با همت و تلاش و تدبیر دانشگاه علوم پزشکی البرز و حمایت‌های لازم امیدواریم تا یکسال آینده 1000 تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی این استان اضافه کنیم.
 
قائم مقام وزیر بهداشت افزود: امیدواریم تا آبان ماه سال جاری با توجه به تخت‌های جدیدی که در کنار بیمارستان‌های موجود راه‌اندازی خواهیم کرد، تخت‌های درمانی استان البرز را به بیش از دو برابر وضعیت فعلی برسانیم و مشکلات درمانی مردم این استان را مرتفع کنیم.
 
حریرچی در عین حال یادآور شد: البته با همین وضعیت موجود و تدابیر اندیشیده شده و با تامین پزشک و نیروی انسانی مناسب، به نحو مطلوبی از تخت‌های موجود استفاده می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در یکسال اخیر میزان ارایه خدمات بهداشتی درمانی به مردم استان البرز به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده است، اما هنوز هم برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم که امیدواریم در کوتاه مدت و میان مدت مشکلات موجود را برطرف کنیم و خدمات بهتری به مردم ارایه دهیم .
 
قائم مقام وزیر بهداشت در پایان یادآور شد: در پایگاه‌های بهداشتی و پایگاه‌های بهداشتی مشارکتی استان البرز اقدامات خوبی به همت همکاران دانشگاه علوم پزشکی البرز صورت گرفته است و این استان با توجه به پوشش همگانی سلامت و اقدامات مناسب بهداشتی از استان‌های پیشرو کشور است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United States
دیگر وزیران از این اقا یاد بگیرند خدا عمرش بده اگر بگذارند کار می کند