پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۸
۵۹
انتشار اسنادی از یک انحصارطلبی سازمان یافته؛

تخلف سودجویانه مقام دولتی با تحریم هلال‌احمر و داروخانه‌های کرج! +اسناد

چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۲
کد مطلب: 476121
خبرها حکایت از تلاش یک مقام دولتی در معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی البرز برای انحصار فروش دارو، تجهیزات مصرفی و حتی تجهیزات سرمایه ای دارد که گردش مالی آن میلیاردها تومان است.
تخلف سودجویانه مقام دولتی با تحریم هلال‌احمر و داروخانه‌های کرج! +اسناد
گروه جامعه جهان نيوز ـ این روزها تاسیس یک داروخانه به اصطلاح آموزشی در خیابان کسری کرج نه تنها باعث تعجب و اعتراض داروخانه داران کرج شده است بلکه عده‌ای نیز معتقدند که این داروخانه به دنبال انحصار طلبی است و می‌خواهد مانع توزیع داروهای خاص در داروخانه‌هایی غیر از داروخانه تازه تأسیس شود.

اما در مقابل جلال غفارزاده، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز این موضوع را در گفت‌وگو با فارس قویاً تکذیب می‌کند و می‌گوید که داروخانه‌های دیگر نیز می‌توانند این داروها را تهیه کنند.

به گزارش فارس، شایعات در مورد این داروخانه زیاد است و حتی می‌گویند که سازمان غذا و دارو مخالف تأسیس این داروخانه بوده و با آن مخالفت کرده است اما غفارزاده در این ارتباط نیز می‌گوید که کمیسیون ماده 20 سازمان غذا و دارو مجوز لازم برای این داروخانه را صادر کرده است.

 آغاز ماجرای داروخانه دولتی غیر قانونی

حدود یک ماهی می‌شود که داروخانه شهید مدنی در کرج راه اندازی شده است. داروخانه‌ای که زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی البرز قرار است فعالیت کند و به گفته معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز تبدیل شود به «داروخانه 13 آبان» البرز. این داروخانه تأمین کننده اصلی داروی 10 داروخانه بیمارستانی این دانشگاه خواهد بود و این داروخانه‌ها منبعد نمی‌توانند از منبعی غیر از داروخانه شهید مدنی داروهای خود را تأمین کنند، اقدامی که به گفته منتقدان و تعدادی از داروسازان البرزی به انحصار گرایی ختم می‌شود.

غفارزاده در مورد علت تأسیس این داروخانه، گفت: ما در گذشته درخواست تأسیس این داروخانه را به سازمان غذا و دارو دادیم که درخواستمان رد شد اما چند وقت پیش در نامه‌ای دلایل خود را به سازمان غذا و دارو توزیع دادیم که اینبار با تأسیس داروخانه شهید مدنی موافقت کردند.

وی در مورد محتوای این نامه گفت: در این نامه مشکلات دسترسی مردم به برخی داروهای خاص یا بطور مثال شیر خشک  و ... را مطرح کردیم و مشکلات مردم در تأمین اقلام دارویی را شرح دادیم. ذکر کردیم که داروخانه هلال احمر به عنوان تنها توزیع کننده داروهای خاص نمی‌تواند جوابگوی نیاز مردم باشد و نیاز است که داروخانه مرجعی تأسیس شود که در نهایت با تأسیس این داروخانه موافقت شد.

مطابق اسنادی که در اختیار خبرنگار فارس قرار گرفته است، در نامه‌ای به شماره665/149916 مورخ94/11/22 کمیسیون ماده 20 سازمان غذا و دارو به دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام می‌کند که «موافقت می‌کنیم طبق تبصره 1 ماده 7 ضوابط تأسیس و اداره داروخانه، داروخانه دولتی موجود دانشگاه به داروخانه آموزشی تبدیل شود.»

بعد از این اعلام موافقت بجای تبدیل داروخانه بیمارستانی در نزدیکی بیمارستان یا در محوطه بیمارستان، در چندین خیابان آن طرفتر داروخانه‌ای تأسیس می‌شود که این اقدام با اعتراض انجمن داروسازان همراه می‌گردد. اعتراض داروسازان در کمیسیون ماده 20 مطرح می‌شود و این کمیسیون در نامه‌ای به شماره 665168065 مورخ94/11/26 با امضای عبدالهی معاون سازمان غذا و دارو، دستور توقف فعالیت‌های این داروخانه را صادر می‌کند.

در این نامه آمده: «طبق گزارشات واصله و تصویر نامه انجمن داروسازان استان البرز داروخانه آموزشی دانشکده داروسازی در محلی غیر از محل داروخانه دولتی راه اندازی شده است که این امر مغایر با رای کمیسیون قانونی ماده 20 مرکز (موضوع نامه شماره 149916/665) می‌باشد. لذا مقرر گردد از هرگونه عملیات اجرایی داروخانه در محل مورد نظر ممانعت به عمل آمده و نتیجه در اسرع وقت اعلام گردد.»
با توجه به نامه‌های ذکر شده مشخص می‌شود که این داروخانه هم اکنون اجازه فعالیت ندارد و اظهارات معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز قابل تشکیک است.

آغاز ماجرای انحصار گرایی

با تأسیس این داروخانه نامه‌هایی خطاب به مدیران بیمارستان‌های تابع دانشگاه علوم پزشکی البرز و شرکت‌های توزیع دارو نوشته شد که آغاز جنجال انحصارگرایی را رقم زد. در این نامه‌ها عنوان شده که شرکت‌های پخش دارویی منبعد باید داروهای خاص را صرفا در داروخانه شهید مدنی توزیع کنند.

در متن این نامه آمده است: « احتراماً با توجه به راه‌اندازی داروخانه شهید مدنی دانشکده داروسازی این دانشگاه واقع در جهانشهر-خیابان کسری نبش کوچه غزال و با عنایت به تصمیمان متخذه مقتضی است دستور فرمایید منبعد توزیع داروهای خاص و شیمی درمانی که در حال حاضر در اختیار داروخانه هلال احمر کرج، درخش و ستاره قرار دارد، صرفاً در این داروخانه صورت پذیرد.» نامه‌ای که با امضای جلال غفارزاده برای مدیر عاملان همه شرکت‌های توزیع کننده داروهای خاص ارسال شده است.

 
بعد از ارسال این نامه بود که دو تن از مدیرعاملان شرکت‌های توزیع کننده داروهای خاص با رئیس داروخانه هلال احمر کرج تماس می‌گیرند و اعلام می‌کنند که طبق این نامه نمی‌توانند از این پس به داروخانه هلال احمر کرج داروهای خاص بفروشند.

در این ارتباط محمود باغبان، رئیس داروخانه هلال احمر کرج به خبرنگار فارس در پاسخ به این سوال که آیا شما بعد از این نامه خرید داروهای خاص داشته‌اید یا خیر؟ گفت: ما بعد از این نامه خرید کرده‌ایم.

وی با اشاره به تماس مدیرعاملان دو شرکت توزیع کننده داروهای خاص گفت: آنها مدتی بعد تماس گرفتند و گفتند در جلسه‌ای به غفارزاده گفته‌اند که روند اتخاذ شده بیماران به مشکل می‌خورند و در نهایت معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز موافقت کرده تا پایان سال توزیع مانند روال قبل صورت بگیرد.

باغبان اما از محتوای نامه اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: چیزی به دست من نرسیده و من این نامه را از نزدیک ندیده‌ام.
غفارزاده اما در مورد این انحصار طلبی می‌گوید: اصلا این موضوع مطرح نیست و ما شرکت ها و داروخانه‌ها را از کاری منع نکرده‌ایم و داروخانه‌ها می توانند داروهای خاص تهیه کنند.

وی در مورد علت چنین دستوری به شرکت‌های توزیع داروهای خاص گفت: جمعیت 3 میلیون نفری البرز در تهیه داروهای خاص با مشکل روبرو بودند و نمی‌توانستند تمام اقلام مورد نیاز خود را در داروخانه هلال احمر تأمین کنند به همین جهت تصمیم گرفتیم که ما نیز در داروخانه خودمان تأمین کننده این داروها باشیم.

اما در این ارتباط رئیس داروخانه هلال احمر می‌گوید که هیچ مورد نارضایتی از ارباب رجوعان گزارش نشده و همه اقلام دارویی و مورد نیاز در این داروخانه موجود است.

موضوعی که منتقدان به آن اشاره می‌کنند گردش مالی این داروهای خاص است و معتقدند که دانشگاه به فکر فروش و سود خود است که معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز در این ارتباط می‌گوید: ما به دنبال رضایت و رفاه حال مردم و بخصوص نیازمندان هستیم و در حالیکه داروخانه هلال احمر داروها را با برگه حمایتی به نیازمندان با قیمت فروش می‌فروشد، ما این داروها را به قیمت خرید محاسبه می‌کنیم.

نارضایتی بیمارستان‌ها از داروخانه‌های بیمارستانی دولتی

در این میان دانشگاه علوم پزشکی البرز دست به اقدامی عجیبی هم زد و در نامه‌ای به روسای بیمارستان‌های خود اعلام کرد که باید با پیمانکارانی که داروخانه‌های بیمارستانی را در اختیار دارند، تسویه حساب کرده و منبعد این داروخانه‌ها توسط خود دانشگاه و بیمارستان اداره شود.

در نامه شماره 2627499 به تاریخ94/5/17 آمده است: «به پیوست نامه شماره 2624179 مورخ 94/5/12 ریاست محترم دانشکده داروسازی در خصوص اداره منسجم داروخانه‌های مراکز تابعه دانشگاه ارسال می‌گردد. دستور فرمایید ترتیبی اتخاذ گردد تا مطابق برنامه زمانبندی اعلام شده از طرف دانشکده داروسازی و بند 5 ماده 7 قرارداد داروخانه‌ها نسبت به فسخ قرارداد داروخانه و مراحل واگذاری به دانشکده داروسازی اقدام گردد.»

 
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز در توضیح این نامه می‌گوید: این اقدام مسبوق به سابقه است و محدود به دانشگاه علوم پزشکی البرز نمی‌شود و در سایر دانشگاه‌ها نیز به عنوان یک رویکرد از سوی وزارت بهداشت اجرا می‌شود. ما به این دلیل این اقدام را کردیم چون به دنبال فروش بالا و پرفروشی بر خلاف پیمانکار نیستیم و مصرف منطقی را دنبال می‌کنیم. بخش خصوصی از آنجاییکه در مزایده شرکت می‌کند هم به دنبال سود است و هم تأمین هزینه‌های خود.

در حالیکه غفارزاده از افزایش کیفیت خدمات داروخانه‌های بیمارستانی بعد از فسخ قرارداد با پیمانکاران می‌گوید، نامه رئیس بیمارستان «...» به مدیر شبکه بهداشت و درمان «...» خلاف این اظهارات را نشان می دهد.

در بخشی از نامه رئیس بیمارستان «...» از جمله بیمارستان‌هایی که داروخانه‌اش به بخش دولتی واگذار شده، آمده است: «پس از تحویل داروخانه بیمارستان به دانشکده داروسازی با مشکلاتی از قبیل 1. عدم ارائه درخواست خرید تجهیزات و ملزومات پزشکی به واحد ناظر پزشکی 2. حواله‌های دارو و تجهیزات وارده به انبار دارو از شرکتی به نام «م.ط.آ» قابل بررسی و تطبیق با سایت اداره کل تجهیزات پزشکی نمی‌باشد 3.برخی تجهیزات و ملزومات پزشکی از کیفیت مناسب برخوردار نبوده»

در نامه دیگر این بیمارستان حتی عنوان شده است که مسئول فنی فقط در ساعات 8 الی 20 در داروخانه حضور دارد و حضوری 24 ساعته ندارد. ضمن اینکه عدم ارائه فاکتور مخصوص اقلام مصرفی خریداری شده به بیمارستان و ناظر و عدم امکان نظارت بر آنها از دیگر مشکلاتی است که این بیمارستان با آن روبرو شده است.







 
پشت پرده شرکت «م.ط.آ» چیست؟

بدنبال اجرای طرح تحول، وزارت بهداشت برای جلوگیری از رانت خواری و انحصار گرایی اقدام به معرفی شرکت‌هایی نمود که هر کدام از این شرکت‌ها امکان فروش یا واردات 4 تا 8 قلم کالا را داشتند و عملا دانشگاه‌ها برای تامین محصولات خود با شرکت‌های بی‌شماری مواجه بودند که رقابت آنها هم کیفیت را تضمین می‌کند و هم قیمت مناسب را.

اما دانشگاه علوم پزشکی البرز در اقدامی عجیب با این شرکت‌های تجهیز وارد معامله نمی‌شود و یک شرکت واسط بنام «م.ط.آ» که در لیست وزارت بهداشت به عنوان وارد کننده تجهیزات مصرفی قلبی معرفی و مجاز شناخته شده است خریدهای دانشگاه را انجام می دهد.

در این میان برخی از خریداران از این شرکت‌ها معتقدند که این شرکت بجای پورسانت 10 درصدی بدلیل انحصاری بودن در مواقعی پورسانت 25 درصدی از آنها طلب می‌کند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز اما این موضوع را رد می‌کند و می‌گوید که از زمان حضور نزدیک به ماه وی در معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز، این اتفاق رخ نداده است و خرید‌ها از شرکت‌های مختلفی که در سایت اداره کل تجهیزات پزشکی موجود و مورد تأیید هستند انجام می‌شود.

وی قویاً پورسانت‌های 25 درصدی گرفته شده از سوی این شرکت را رد کرد و گفت: ما بر اساس کیفیت و مساعدت قیمت‌ از شرکت‌های مختلف خرید می‌کنیم و دستوری جهت خرید صرفاً از این شرکت صادر نشده است.

در این خصوص فاکتور‌هایی که نشان می‌دهد این شرکت مبادرت به فروش تجهیزاتی کرده که مجاز به فروش نبوده است را در زیر مشاهده می‌کنید.
 





 
 توصیه آقای رئیس برای معاونت

غفارزاده که معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز را عهده دار بوده در خصوص علت حضورش در معاونت غذا و دارو دانشگاه می‌گوید: در واقع رئیس دانشگاه قصد داشت که شخص دیگری را به عنوان معاون غذا و دارو انتخاب کند اما در نهایت با توصیه رسول دیناروند، رئیس سازمان غذا و دارو من را به سمت معاونت غذا و دارو منصوب کرد. در واقع رئیس غذا و دارو یک نیروی خوب معاون درمان را از چنگ آنها درآورد.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کمنام
اقا دستتون درد نکنه. خوب پته اینا رو می ریزین رو آب از بیماری مردم سو استفاده می کنن و خون مردمو تو شیشه م یکنن. مگه هلال احر چش بود که اومدن دارو های مردم بدبخت بیچاره رو از داروخانه خودشون توزیع کنن
انیس
خوب معلومه که دعوا سر پول و پورسانته. هلال احمر که یه سازمان خیریه است و برای کمک به محرومین و اسیب دیده ها رو نمی تونستن ازشون رشوه بگیرن. اینطوری راحت بخور بخورشونو رو دارو ادامه می دن
پزشک
متاسفانه بحث مافیای دارو و ورود مدیران ارشددولتی در این بده و بستانهای مالی با استفاده از قدرت همیشه مطرح بوده است ولی هرگز به این شفافیت چنین فاجعه ای عیان نشده بود. از مسولین محترم این خبرگزاری تشکر می کنم که این روشنگری را انجام دادند. امیدواریم وزارت بهداشت اگر خود را در مقابل سلامت مردم مسول می داند این موضوع را پیگیری کند
اینا همشون فقط بفکر جیب خودشونن
شنیده بودیم ایشان نورچشمی آقای دکتر دیناروند هستند. دیناروند هم که معرف حضور خیلی ها هست. بالاخره شاگرد ایشون باشه هم باید از ....
اینکه یکنفر در یک سمت یک خطایی بکند چه ربطی به سایر مسولین اون زارت خانه دارد. حالا اگر در یک شهری یک آبدارچی از مردم رشوه گرفت مسولش وزیر بهداشت است؟
آقا کدوم ابدارچی؟
شما مدیر داروی یه دانشگاه اونم در یه شهر مهمی مثل البرز و آبدارچی میدونی
بعدشم کی گفت وزیر؟
وزیر خودش ادم سالمیه ولی این ادمای... دور وبرشو گرفتن و دارن بدنامش می کنن. متاسفانه این اقای د... رو هم بهش تحمیل کردن
آقا کدوم ابدارچی؟
شما مدیر داروی یه دانشگاه اونم در یه شهر مهمی مثل البرز و آبدارچی میدونی
بعدشم کی گفت وزیر؟
وزیر خودش ادم سالمیه ولی این ادمای فاسد دور وبرشو گرفتن و دارن بدنامش می کنن. متاسفن این اقای دیناروند و رو هم بهش تحمیل کردن
حالا من یه مثال زدم. همون دکتر دیناروند چطوری بیاد به تمام جزییات حوزه کاریش نظارت کنه. ممکنه تو پرسنلش چند نفر هم خلافی بکنن. درست نیست فوری همه چیز رو به ایشون بچسبونیم
خلافی دید قاطعانه برخورد کنه نه ماستمالی کنه
کلی عوامل نظارت داره، افراد رو خودش انتخاب میکنه پس مسئول هم بی تقصیر نیست. بحث های دیگه هم هست
حالا شما چرا اینقدر از اسم آقای دیناروند رگ غیرتت برجسته میشه؟
بالاخر یکی مسول این دزدی ها و رشوه گیری و رانت خواری هست که
رهبر
بنظر من اگر مسولین وزارت بهداشت و این اقای دینار وند در این رانت خواری زشت دست ندارن باید وارد بشن و سریعا با این متخلفین برخورد بشه
نازی
پیشنهاد می کنم یکی این خبر و به گوش آقای زیر برسونه. تو این وزارت بهداشت اون ادم درستیه و اگه بدونه تو کارمنداش چه کارای کثیفی انجام می شه و طوری خون مردم وتو شیشه م یکنن حتما یه اقدامی می کنه
ارش
این خبر بنظرم یه خبر دروغه که برای تخریب یه چهره خوب و با ایمان نوشته شده. معاون داروی کرج ادم بسیار خوبیه که هم یه بسیجیه و هم سابقه زیادی در کار خودش داره. این وصله به ادم درستی مثل ایشون نمی چسبه
@ارش
همون معرفی شما کافی بود تا به دزد بودن این آقا بیشتر پی ببریم
ارش
شماها عادت دارین بدون سند و مدرک به مردم توهین کنین
مسعود
اقا جان یکم صفحه رو برو بالا خوب ببین. کلی سند و مدرک رو این سایه. البته اگر بلدی چطور صفحه رو ببری بالا
لاله
چرا اینا اینقدر بی وجدانن یعنی با داروی مردمی که مریضن جیباشونو پر میکنن
من چندین بار هلال احر برای گرتن دارو رفته بودم. حالا باید اسیر این داروخونه های دولتی بشم که با ادم مثل سگ برخورد می کنن. خدا از شون نگزره
بی خط و نشان
من از نزدیک درجریان این رانتخواری بودم. ایشون گفته که این کارا با هماهنگی کامل دکتر دیناروند بوده
بنظر من باید یه کمیته تخصصی تفحص تشکیل بشه و از کارای این اقا حسابکشی اساسی بشه. معمولا اینطور ادمها سرشون از چندین اخور درمیاد. موضوع دارو هم موضوعیه که خیلی توش فساد هست
v
دوست عزیز که گفتی یه ابدارچی خلاف کرده ایشون خودشون مدعی هستند اقای دیناروند به معاونت داروی یک استان منصوبشون کردند
الیسیس
اصلا این کرج همیشه اوضاع بهداشت و درمان همینطوری بوده. هرچی تبعیدی و درب و داغون و ... می فرستن اینجا بمونه تو اب نمک واسه روز مبادا
حالا هم که اقایون همینجا هم به وظایفشون دارن عمل می کنن. کسی هم نیست یقه این از خدا بیخبرا رو بچسبه. نیم دونم امنیت سلامت مردم شامل مشکلات امنیتی هست یانه ولی باید اینجور جاها قوه قضاییه دست بکاربشه و وارد بشه وگرنه اینایی رو که اینطوری به وزارت خونه چسبیدن رو هیچکی نمیتونه بازخواست کنه الا قوه قضاییه و مقامات امنیتی
محمد رضا .الف
با سلام و سپاس از اطلاع رسانی و شفاف سازی جهان نیوز.
واقعا متاسفم که معاونت دارویی دانشگاه علوم پزشکی البرز انحصار طلبی رو در پوشش بازی با کلمات و واژگانی که در توجیه کارشون عنوان میکنند در پیش گرفتند و متاسفانه معاون دارویی این دانشگاه بجای اینکه داروساز باشند یک پزشک عمومی هستند.
بجز برخورداری از رانت ایا چیز دیگه ای به ذهن میرسه؟!!!
لیلا.ف
باید از معاون غذا و دارو وزارت محترم سوال کنید که این چه قانون من در آوردی هستش که در حقیقت بی قانونی محض میباشد.جناب دیناروند لطفا پاسخ بدین
محمد
هیچ وقت فکر نمیکردم یه عده بیان از مریضی مردم اینطوری سو استفاده کنن. اون شعارای طرح تحول کجاست که می خواست مردمو رایگان درمان کنن.
اینکارا بجر رشوه گیری و رانت چه فایده ایده ای داره برای یه مسول دارویی
موندم این دانشگاه کرج این وسط چه غلطی می کنه.
خبر مادر باردار که می میره داغش هنوز تاز هاست معلوم میشه اقایان دارویی کرج دنبال پر کردن جیباشونن.
خدا به مردم کرج صبر بده
بینوا
طرح تحول یعنی پرداخت از جیب مردم کم بشه اینم از مجریانش!!!!!!!!!
رضا
اتفاقا مرگ مادر باردار هم در زمانی بود که همین اقای دکتر غ...معاون درمان کرج بودن. و بعد از اون رسوایی توسط ریس محترم دانشگاه ارتقا درجه گرفتن!

عچیبه که تواین دانشگاه بی در و پیکر هر کی میاد خرابکاری می کنه فقط جابجا میشه و تازه ازش تقدیر هم می کنن.
بنظر من مسول اصلی این دزدیا روسا هستن. ریس دانشگاه و وزیری که هم اینو منصوب کرده و هم معاونش یعنی د... دستش تواین کاره و این بازی پیچیده و انحصار فروش تجهیزات و انحصار خرید رو تایید کرده.
پیام
کسی که از داروی مردم بدبخت جیبشو پر میکنه مفسد فی الارضه و باید اعدام بشه
حسین محبی
باید تفحص اساسی بشه از این افراد شاید مسایل دیگری هم کشف بشه
سورنا
واقعا اگر خبرنگاران نبودن چقدر حيف و ميلها تو اين شهر صورت ميگرفت اينها خجالت نميكشن
علي
Germany
وقتي د... سالها در يك پست مانده و با تمام جناحها ميتونه كار كنه نتيجه مستقيم ان رانتها و دستورات اين چنيني است
ببو
این شرکت م ط آ فقط در استان البرز فعاله یا جاهای دیگه کشور هم هست؟
محب علی
دست جناب معاون دارو درد نکنه
یک دفعه بفرمایید تیر خلاص بزنید به بیماری خاص و سرطانی
همه جا برای اینکه دست واسطه کوتاه بشه دارو را میدن به هلال احمر تا قیمت کمتر تموم بشه و باز با این حال خانواده بیمار دارو ندارش را میده تا دارو تهیه کنه الان ایشون از هلال احمر میگیره میده به نورچشمی ها .
کار راحت تر .....برادر بزن خلاص کن بیمارا رو که همه راحت شن
البته ابن کارت هم همین معنی را میده
رضا ف
جهان نیوز ممنون از شفاف سازی شما.دست مریزاد .
متاسفانه البرز شده جای آزمون و خطاهای مدیران برای ارتقای شغلی در سایر استانهای کشور.مگه هلال احمر تا الان کوتاهی کرده بود که عزیزان دانشگاه علوم پزشکی البرز و به ویژه معاون محترم داروییش این انحصار طلبی رو در پیش گرفتند؟
اگه این حضرات دغدغه بیماران خاص رو دارند(که البته نفع مالی فقط داره) بجای انحصار طلبی تعداد داروخانه های واجد داروهای خاص رو زیاد میکردند.واقعا جای تاسف داره که رانت دارو و سود کلان اون باعث میشه که از وظیفه اصلیشون غافل باشند.
داروساز
خیلی باعث تاسف است هرچه بگندد نمکش می زنن وای به حالی که بگندد نمک
محمد اسلام
لطفا مسئولین رسیدگی کنند به این موارد فساد
یک بیمار خاص
پس ما به کجا باید اعتماد کنیم برای تهیه دارو ها مون
اسلام
وای از مسئولین متظاهر
واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند
United States
دست شما برای این افشاگری درد نکند
United States
حالا بالاخره چی میشه؟ کی باید به این دزدیها رسیدگی کنه. ...
United States
...
آقای وزیر ببین معاونت چه میکنه. دارن از درد و ناراحتی مردم سو استفاده میکنن
حمید
United States
خدا لعنتشون کنه که با جان مردم کاخ میسازن
United States
این آقای دکتر غ... رو چه کسی برای این پست انتخاب کرده؟ ...
علی
United States
بنظر من نباید اینطوری با ابروی یه مسول بازی بشه. هنوز اینها در حد داستانه و معلوم نیست چقدر راست باشه
United States
ممنونیم از جهان نیوز. این چیزی که اینقدر مستند ثبت کردین یه نمونه کوچیکه از مافیای بزرگ دارو.
ببینین داستان لوازم و مواد مورد نیاز برای جراحیهای قلب و وسایل چشم پزشکی که وزیر ما رو یه شبه 1000 میلیاردی کرد. اونم از نوع حلالش.
وقتی وزیر انحصار لوازم چشم پزشکی داره چرا به معاون دارو اینکارو نکنه
United States
بفرمایین اینم دستپخت دولت تدبیر و امید
مهدی
United States
چه ربطی به دولت تدبیر و امید داره؟؟؟؟؟
United States
ربطی نداره؟...
United States
آقای علی وقتی اینهمه سند و مدرک و اصل بخشنامه اینجا گذاشتن دیگه چه شکی میمونه
United States
چشامون روشن
سید جلال
با سلام.
ممنون از جهان نیوز.
این دانشگاه البرز و معاون داروی محترمشون در پیشگاه این مردم و بالاتر از اون در پیشگاه خداوند متعال باید پاسخگو باشند.خجالت آوره.پشت این انحصار طلبی حتما سود کلانی و رشوه بالایی خوابیده.وگرنه دلیلی برای این اقدام غیر قانونی وجود نداره.مگه تو سالهای اخیر عملکرد هلال احمر اشکالی داشته که رییس دانشگاه و معاون مزبور تصمیم به این عمل گرفتند؟مگه میشه معاون بدون اجازه رییسش این تصمیم رو گرفته باشه؟!!!! باید از رییس محترم سوال پرسید
معصومه ق
ممنون از جهان نیوز بابت این افشاگری
امیدوارم نمایندگان مردم در این انتخابات به جد پیگیر این حق کشی در قبال بیماران خاص باشند.
رهبر فرزانه فرموده اند بیمار نباید دغدغه ای به جز بیماری داشته باشد. آیا این است رهروی در ولایت؟
این است حرف شنوی از ولی امر؟
یک بیمار کرجی
تشکر از شما که چهره این خیانت کاران رو به مردم نشان دادید
دلسوز ملت
چرا مسئولین امنیتی و حراستی استان و دانشگاه البرز چشمانشان را روی این گونه اعمال بسته اند چرا
ج.غ
آقا یون شاید این معاون دارویی بنده خدا کاری نکرده باشه و فقط اجرای اوامر کرده
همدل
ایشان که می گفت من اومدم متخلفین را بگیرم و تخلفات و رانت خواری ها رو افشا کنم پس این بود
لطفا رسیدگی کنید تا حق این مردم را نخورن این خواهش من از مسئولین هست
اسلام
کجاست عدل علی که آهن گداخته در دستان این زیاده طلبان بگذاره