جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱

ایران از چین جت جی ۱۰ وارد مب کند

پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 437239
یک رسانه چینی از تجهیز نیروی هوایی ایران به جت‌های جی _ ۱۰ ساخت چین در آینده خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، روزنامه «مردم» ارگان رسمی حزب کمونیست چین به نقل از منابع تایوانی نوشت: ایران در بیست سال آینده ۲۴ جت جنگنده جی _ ۱۰ از چین وارد خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، این اقدام ایران در قبال امضا قراردادی با چین صورت می‌گیرد که بر اساس آن این کشور حق قانونی استفاده از بزگترین میدان نفتی ایران را بدست خواهد آورد.

جت‌های جی _ ۱۰ که از سوی کارخانه «چنگدو» ساخته می‌شوند در غرب «اژدهای قدرتمند» نام گرفته اند و هزینه هرکدام از آن‌ها ۴۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شود ولی قرار است ایران هیچ پول نقدی بابت دریافت آن‌ها پرداخت نکند.

این روزنامه چینی نوشت: برد این هواپیماها برابر با ۲۹۴۰ کیلومتر خواهد بود و آن‌ها قادر به دفاع از تمامی فضای ایران و خلیج فارس هستند.

تحلیلگران نظامی چینی در این زمینه گفتند که با ارسال ۲۴ جت جی _ ۱۰ به ایران قابلیت‌های دفاع هوایی این کشور افزایش خواهد یافت و ایران می‌تواند از تاسیسات کلیدی‌اش در برابر تهدیدهای اسرائیل دفاع کند هرچند که در وضعیت راهبردی خاورمیانه تغییری خاص ایجاد نخواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *