دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰
۲
شنبه هفته آینده برگزار می‌شود؛

مراسم روز خبرنگار با حضور ظریف و جنتی

پنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب: 437195
مراسم روز خبرنگار با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور خارجه ۱۷ مرداد در تالار وحدت برگزار می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، مراسم روز خبرنگار با حضور وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی و امور خارجه ۱۷ مرداد در تالار وحدت برگزار می‌شود. این مراسم به همت دفتر مطالعات و برنامه‌ريزی رسانه‌ها وابسته به معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

پیشتر سالن همایش‌های کتابخانه ملی به عنوان مکان برگزاری مراسم روز خبرنگار اعلام شده بود که بر اساس آخرین اعلامیه ستاد برگزاری مراسم روز خبر‌نگار به دليل استقبال خبرنگاران و فعالانه رسانه، مکان برگزاری این مراسم از کتابخانه ملي به تالار وحدت انتقال يافته است.

بر این اساس، مراسم امسال روز خبرنگار با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه از ساعت ۹ تا ۱۳ روز شنبه هفته آینده ۱۷ مرداد در تالار وحدت در تهران برگزار می‌شود.

در اطلاعیه دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، آمده است: این همایش با هدف، نیل به اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید و هم‌اندیشی با کارشناسان و متخصصان رسانه در راستای اطلاع‌رسانی درست و آگاهی‌بخشی صادقانه، نکوداشت مقام پیشکسوتان این عرصه، تجلیل از خبرنگاران و بررسی چالش‌های پیش روی نظام رسانه‌ای کشور از دید کارشناسان و متخصصان رسانه برگزار می‌شود.

استادان ارتباطات و رسانه‌ها، مدیران ارشد رسانه‌های چاپی و الکترونیک، رئیسان تشکل‌های مدیریتی و روزنامه‌نگاری، سردبیران رسانه‌های اصلی (روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و خبرگزاری‌ها)، خبرنگاران حوزه دولت و برنامه جامع هسته‌ای، فعالان صنعت رسانه، مدیران خانه‌های مطبوعات و روابط عمومی دستگاه‌های و نهادهای اجرایی در این همایش شرکت می‌کنند.

بنا بر همین گزارش، پس از آئین گشایش همایش علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی و سید رضا صالحی امیری رئیس سازمان کتابخانه و اسناد ملی سخنرانی خواهند داشت. همچنین در این مراسم، نشست‌های تخصصیِ چالش‌های قانونی خبرنگاری در رسانه‌های ایران نیز با حضور اساتید و صاحبنظران حوزه رسانه برگزار می‌شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
اشتباه عجولانه "روز خبر نگار،ديپلمات و يا ؟ "

17 مردادماه سال 1377درپي اشغال شهر مزارشريف افغانستان توسط نيروهاي طالبان و حمله از پيش طراحي شده يك گروه تروريستي (ظاهراً طالبان !!!!!) به سر كنسولگري ايران، هشت نفر از مردان دستگاه ديپلماسي و يك خبرنگار كشورمان به شهادت رسیدند.
شورای فرهنگ عمومی کشور در اولین سالگرد این رخداد به علت پیگیری یکی از نهادهای خبری و خانواده یکی از شهدا که در کسوت خبرنگاری بود،17 مرداد را با عنوان روز خبرنگار نامگذاری كرد.
به فرض شوراي فرهنگ عمومي در نامگذاری اين روز مهم و تاريخي كشورمان قصد خروج از دايره عدالت را نداشته،پس انصافاً بايد پذيرفت كه در آن مقطع ازوجود افراد خبره و كار آزموده بهره مند نبوده كه چنين اشتباه عجولانه و بی سلیقگي آشكاري به خرج داده و خصوصي عمل نموده است.
نتيجه اين خصوصي سازي آن شد که هر سال در هفدهم مردادماه از هشت شهید دیگر مزارشریف هیچ یاد و نامی در رسانه‌های عمومی نمی‌بینيم.
برماست كه بيش از پیش درباره این نقیصه حرف بزنيم و یاد همه شهيدان فاجعه مزار شريف را در این روز زنده نگه‌داريم انشاءا...
حال از شما مي پرسم روز خبرنگار،ديپلمات و يا؟
محسن نامور صدیق
فقط شعار خوب داده میشود.
آقای جنتی فردی را برای معاونت مطبوعاتی گمارده که...
درمورد یارانه مطبوعات هم همینطور؛ نشریات مورد نظر آقایان تامین هستند اما نشریات مظلوم و بی پناه در مشکلات اقتصادی خود دارند دست و پا میزنند و هیچ گوش شنوائی در ارشاد وجود ندارد که به درد آنها برسد.
آقای انتظامی معاونت مطبوعاتی فعلی علیرغم شعارهای فریبنده در هنگام نشستن بر جایگاه معاونت مطبوعات فعلی....با قطع یارانه ها ضربه زده و اقتصاد نشریات را دچار چلش نموده است و در عوض...
همیشه دولت قبل را مورد نکوهش قرار میدهد درحالی که وضعیت مالی نشریات (علیرغم کمبود اعتبارات کشور در آن دوره) در دولت قبل خیلی بهتر بود و یارانه ها و هدایا به خبرنگاران همیشه کمکی هرچند کوچک به آنها بود اما در این دولت دریغ از هیچ کمکی به خبرنگاران و همچنین افتخار کم کردن یارانه نشریات در پرونده شان نیز اکنون افزوده شده است.
اکنون به افراد مورد دلخواه خود در کمتر از 4 ماه مجوز نشریه میدهند اما اینجانب درسال 83 درخواست مجوز روزنامه و ماهنامه دادم اما آقای انتظامی خیلی از تقاضاها از جمله تقاضاهای اینجانب را علیرغم گذشت 10 سال از درخواست بدون صورتجلسه..
آری اینچنین است وضعیت مطبوعات و خبرنگاران در این دوره ای برادر.