جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

پیشنهاد بیمه‌ای معاون شیلات به صیادان

يکشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 435166
معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات کشور، درباره نحوه جبران خسارت صیادان در زمان‌های ممنوعیت عمومی صید، گفت: برای حمایت از جامعه صیادی در این ایام، باید شرایط بیمه‌ای در نظر گرفت تا با پرداخت خسارت معیشت صیادان دچار مشکل نشود.
به گزارش جهان، علی اصغر مجاهدی در گفت‌و‌گو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که زندگی برخی از صیادان جنوب تنها از طریق صیادی و دریا تامین می‌شود، چرا ممنوعیت عمومی صید را در مناطق جنوبی کشور اعمال کرده‌اید ، افزود :یکی از راه‌های مدیریت بهره برداری گونه‌های آبزیان اعمال ممنوعیت‌های زمانی است به طوری که در مورد گونه کف‌زیان تنها ۴.۵ ماه اجازه برداشت داده می شود.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری بوشهر برای اولین بار این ممنوعیت عمومی را داشت و در سال‌های آینده در سایر مناطق اعمال می‌شود.

این مقام مسئول اضافه کرد: این ممنوعیت عمومی که کمتر از یک ماه به طول انجامید برای حفاظت از ذخایر کف‌زی تحت فشار است که بخش زیادی از برداشت ذخایر کف‌زی در این فاصله زمانی برداشت می‌شود.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ادامه داد: برای کمک به احیایی این ذخایر صید‌گاه هجران در استان خوزستان که صید گاهی مشترک بین خوزستان و بوشهر به حساب می‌آید، اضافه شد اما این ممنوعیت از ۵ مرداد برداشته می‌شود.

وی اظهار داشت: در جامعه صیادی اگر در یک دوره ممنوعیت صید ایجاد شود با افزایش ذخایر و برداشت در دوره بعد ضرر صیادان جبران می‌شود، به طوری که این الگو در دریایی خزر نیز سالانه اعمال می‌شود.

مجاهدی تاکید کرد: در دریای خزر صیادان در فاصله زمانی مهر تا فروردین اجازه صیادی دارند.

وی بیان داشت: برای حمایت از جامعه صیادی در ماه‌های ممنوعیت صید، باید شرایط بیمه ای را در نظر گرفت تا با پرداخت خسارت به صیادران معیشت آنها دچا مشکل نشود.

مجاهدی اظهار داشت: این امر نیازمند آمادگی جامعه صیادی برای پرداخت حق بیمه است.

گفتنی است که ممنوعیت عمومی صید در جنوب کشور از تاریخ ۱۵ تیر آغاز شد که قرار بود این ممنوعیت در نیمه مرداد با آغاز فصل برداشت میگو برداشته شود، اما این اتفاق زود تر از موقع در تاریخ های ۵ و ۷ به ترتیب برای قایق‌ها و سایر شناورها ایجاد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *