جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰
۱

سروری: اوباما بارها تقاضای مذاکره کرده بود

شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب: 435032
کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه رجزخوانی آ‌مریکایی‌ها حین مذاکرات نشان از عدم صداقت و رفتار خباثت آلود آنهاست، گفت: اظهارات مقامات دیپلماسی ایران در مقابل سخنان خارج از قاعده آمریکایی‌ها کفایت نمی‌کند و باید جدی‌تر بود.
به گزارش جهان، پرویز سروری کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌و گو با فارس، درباره اظهارات جان کری در کنگره آمریکا و تهدید نظامی ایران گفت: مذاکره و مذاکرات آدابی دارد که متاسفانه شاهد هستیم این موارد از سوی طرف غربی بخصوص آمریکایی‌ها زیر پا گذاشته می‌شود.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده تهدید و مذاکره با هم امکان پذیر نیست زیرا مذاکره برای رفع تهدید است و اگر قرار باشد هم مذاکره صورت گیرد و هم تهدیدات باقی بماند و هر روز تهدید جدیدی نیز شکل گیرد اساساً ماهیت و فلسفه وجودی مذاکرات زیر سوال می‌رود.

سروری با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است آمریکا طرف صادقی در مذاکرات نیست، اظهار داشت: امروز رفتارهای آمریکایی‌ها نشان می‌دهد آن‌ها بلوغ لازم را برای انجام مذاکرات ندارند و فکر می‌کنند فرصتی که جمهوری اسلامی ایران فقط برای یک بار برای نشان دادن صداقت در یک فرایند تعریف شده برای حصول راستی‌آزمایی و تائید حق غنی سازی جهت بدست آوردن انرژی صلح آمیز هسته‌ای به آنها داده تکرار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه آمریکایی‌ها از این امکان بزرگ ایجاد شده استفاده نکرده‌اند در حالی که این مذاکرات به دنبال درخواست مکرر آن‌ها شکل گرفته و بارها رئیس جمهور آمریکا به رهبر معظم انقلاب نامه نوشته و توسط رابطان منطقه‌ای خود درخواست مذاکره با ایران کرده و قول داده بود مذاکرات در مسیری قرار گیرد که هم منافع ملت ایران تامین و هم راستی‌آزمایی برنامه هسته‌ای ایران برای طرف غربی ایجاد شود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل خاطرنشان کرد: بعد از اینکه ایران به پای میز مذاکرات رفت شاهد رفتارهای غیر قابل پذیرش آمریکایی‌ها در مذاکرات و زیر پا گذاشتن اصول آن بودیم و در حالی که مذاکرات در جریان بود آنها به رجزخوانی‌ها و تهدیدات نظامی ایران ادامه می‌دادند.

سروری با تاکید بر اینکه رجزخوانی‌ها و تهدیدات نظامی‌آ‌مریکایی‌ها حین مذاکرات نشان از عدم صداقت و رفتار خباثت آلود آنهاست، گفت: باید مقامات دیپلماسی کشورمان در این باره واکنش جدی نشان دهند و واکنش‌هایی که هر از چند گاهی از سوی مسئولان وزارت خارجه در مقابل سخنان خارج از قاعده مقامات آمریکایی بیان می‌شود کفایت نمی‌کند و باید قوی‌تر صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه فصل تحرک دیپلماسی کشورمان آغاز شده باید این موضوع در دنیا روشن شود که چه کسانی هستند که پایه‌های مذاکرات را تضعیف و تلاش می‌کنند تا مذاکرات به نتیجه لازم نرسد و باید به آنها بگوییم آمریکایی‌ها تلاش دارند تا زمینه لازم را برای عدم نتیجه در مذاکرات به وجود آورند.

سروری گفت: نباید اجازه دهیم در حالیکه آمریکایی‌ها مشغول زیر پا گذاشتن اصول مذاکرات هستند و می‌کوشند با جنگ فرسایشی و روانی برای فردایی که احتمال شکست جمع‌بندی مذاکرات وجود دارد فضاسازی کنند؛ زمینه‌های اجماع علیه ایران شکل بگیرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان خاطرنشان کرد: امروز فرصت شکستن اجماع فرضی علیه جمهوری اسلامی ایران است که توسط آمریکایی‌ها در حال به وجود آمدن است. لذا باید دنیا را متقاعد کرد آمریکایی‌ها در حال از دست دادن فرصت بزرگی هستند که ایران در اختیار آنان گذاشته است و این رفتارهای خباثت آلود آنان بوده که این موضوع را تحت تاثیر قرار داده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


یکاش مسئولین به نداشتن صداقت آمریکاییها اطمینان پیدا میکردند !!!!! رهبری و مردم که به آمریکاییها و طرف غربی اعتماد ندارند