جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۱۲
۳۷
در واکنش به اظهارات در جلسه شورای روابط خارجی آمریکا

پاسخ ظریف به جان کری/ در کنار ارتش و سپاه هستیم

شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۲۲
کد مطلب: 434891
وزیرامورخارجه خطاب به همتای آمریکایی خود تاکیدکرد:اشتباهات گذشته خود رادوباره تکرار نکنید.دولتمردان ایران درکنار ارتش، سپاه یک سیاست واحد را دنبال می‌کنند و تفاوتی بین نظامیان و غیرنظامیان وجود ندارد.
پاسخ ظریف به جان کری/ در کنار ارتش و سپاه هستیم
به گزارش جهان به نقل از خبرگزاری ها،‌ محمد جواد ظریف، وزیر امور خارحه کشورمان در پاسخ به سخنان امروز وزیر امور خارحه آمریکا در جلسه شورای روابط خارجی ضمن تاکید بر اینکه صرفا به دلیل اشاره ناقص آقای کری به برخی نکات مطروجه در مذاکرات ناگزیر باید نکاتی را مطرح کنیم ؛ اظهار داشت :‌

۱-همان‌گونه که بارها اعلام کرده‌ایم مقاومت مردم ایران در برابر فشارهای مختلف بین‌المللی برای کنار گذاشتن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای و پیگیری حقوق خود بر مبنای ان‌پی‌تی که در حماسه سیاسی انتخابات سال ۹۲ با حضور ۷۳ درصدی مردم در انتخابات متبلور شد، در نهایت آمریکا را وادار ساخت که راه تقابل را کنار گذاشته و تمرکز خود را بر حل و فصل موضوع از طریق گفتگو قرار دهد، موضوعی که آقای کری امروز به نحوی به آن اشاره کرد.

۲- اما متاسفانه امروز نیز وزیر خارجه آمریکا یک بار دیگر از طناب پوسیده «توان آمریکا برای استفاده از نیروی نظامی» سخن گفت. آقای کری به خوبی می‌داند که در طول مذاکرات بی‌فایده بودن این تهدیدات تو خالی علیه ملت ایران و مقاومت مردم ایران در برابر این گونه اقدامات را بارها شنیده است. علاوه بر اینکه این حرف‌ها مربوط به قرن گذشته است و امروز مخالف قواعد آمره حقوق بین الملل است، بلکه حتی خود ایشان و دیگر مقامات آمریکایی نیز بارها اذعان کرده‌اند که این تهدیدها هیچ تاثیری در اراده مردم ایران نداشته و وضعیت را به ضرر آنها تغییر خواهد داد. لذا بهتر است آمریکایی‌ها عادت دیرینه خود را فراموش کنند و زبان تهدید و تحریم علیه این مردم بزرگ را یک بار و برای همیشه کنار بگذارند و بی‌جهت مصداق این مصرع معروف حافظ نشوند که عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری!

۳- در ارتباط با شعار مردم ایران نسبت به سیاست های دولت آمریکا، در طول مذاکرات بارها به آقای کری تاکید کردم که مردم ایران بزرگوار و فهیم‌اند و بی دلیل نسبت به اقدامات دیگران عکس‌العمل تند نشان نمی‌دهند. شما به دنبال علت بگردید و نه معلول. علت خشم مردم ایران سیاست‌های آمریکا در طول بیش از ۶۰ سال گذشته در کودتا علیه یک حکومت دمکراتیک و حمایت از دولت کودتا در ۱۳۳۲، پشتیبانی همه جانبه از رژیم پهلوی، حمایت از رژیم صدام حسین در جنایات بی شمار علیه مردم ایران و عراق از جمله استفاده از سلاح های شیمیایی و اقدامات خصمانه دیگر علیه ملت ایران من‌جمله اتهامات بی اساس علیه برنامه هسته‌ای صلح آمیز ایران و تحمیل تحریم های ظالمانه و کور علیه این مردم است.

۴- متاسفانه اقای کری در سخنان امروز خود تعهدات برجام را با مفاد قطعنامه ۲۲۳۱ خلط کرد. در متن برجام به روشنی آمده است که مفاد قطعنامه به عنوان مفاد برجام تلقی نمی شود و لذا در توافق ایران و ۱+۵، مفاد قطعنامه موضوعیت ندارد. برخی مواردی که ایشان در مورد اقدامات منطقه ای جمهوری اسلامی ایران و حمایت ایران از متحدین منطقه‌ایش که در صف مقدم مبارزه با داعش و افراط قرار دارند، مطرح کرد هیچگونه ارتباطی به توافق ندارد و لذا همان گونه که در بیانیه مورخ ۲۹ تیر ماه (۲۰ جولای ) وزارت خارجه بیان شده است جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم و افراط در منطقه از کلیه امکانات خود بهره‌برداری خواهد کرد.

۵- سیاست جمهوری اسلامی ایران پیرامون مسائل منطقه‌ای و ارتباط با آمریکا کاملا روشن است و دولتمردان کشور در کنار ارتش، سپاه و نیروهای مسلح و در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوعات مختلف یک سیاست واحد را دنبال می‌کنند و تفاوتی بین نظامیان و غیر نظامیان وجود ندارد. تلاش برای اختلاف انداختن بین مسئولین جمهوری اسلامی ایران به دلیل دقت و هوشیاری مقامات کشور و مردم هوشمند ایران محتوم به شکست است. مسئولین آمریکایی نیز که نتیجه این دسته بندی‌های ساختگی را قبلاً دیده‌اند بهتر است اشتباهات گذشته خود را دوباره تکرار نکنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سمیع
ما امت واحده هستیم در برابر دشمن.
از جناب ظریف جز این هم انتظار نمی رفت، خدا خیرش بده.
الکی نگو بابا! پس قطعنامه چی میگه؟!
ج س
Iran, Islamic Republic of
توافقنامه موشک‌های بالستیک را به باد می دهد و نیروهای مسلح را تضعیف می کند ، کاش حمایت تبلیغاتی به حمایت عملی تبدیل شود
شهاب
Iran, Islamic Republic of
دیگه واسه موشک پرتاب کردن به سمت فرزندان داعشی اسرائیل هم باید از آمریکا کسب مجوز کنیم عزیزم! امت واحده کجا بود؟!
Iran, Islamic Republic of
کسانی که منفی داده اند متن قطعنامه 2231 را قبول ندارند؟! تکذیب می کنند؟ ماجرا چیست؟
Iran, Islamic Republic of
شیرین عقل نیستیم! مفاد برجام رو داریم میبینیم. قطعنامه رو هم همچنین! حالا فکر میکنی گول دو کلمه حرف باسمه ای رو میخوریم؟
علی عبقری
Iran, Islamic Republic of
خدایش منصفانه کجای یرجام در مورد موشک بالستیک یا تسلیحات صحبت شده؟
اگر منظورتون قطعنامه هست که دو نکته وزیر محترم اشاره کردند:
1-تعهدات تحریم موشکی و تسلیحاتی الزام اور نیستند.
2- باید قطعنامه فعلی را با قطعنامه قبلی مقایسه کنید در این قطعنامه تحریم موشکی و بالستیک از ممنوعیت تبدیل به محدودیت شده و از فصل هفتم خارج شده.
3-و این نکته بسیار مهم هست کهدر مورد قطعنامه های فصل هفتم پذیرش یا عدم پذیرش کشور مورد خطاب قطعنامه، هیچ ارزش حقوقی نداره و لازم الاحراست
بله امت واحده حکایت همان مسافران کشتی هستند که یکی از مسافرانش...به نام تدبیر و تعامل با کدخدا و حفظ جایگاه و قدرت جای خود را سوراخ می کند بعد همه را غرق می نماید و چون همه مشغول وحدت و جشن خربرفت و خربرفت خر برفت هستند فردایی متوجه می شوند که خیلی دیر است .
اینا چه فکری کرن با خودشون؟! فکر میکنن با این ترفندها میتونن قوای ما رو مقابل هم قرار بدن؟!!
موضع گیری کاملا درستی بود. امیدوارم بعضی از مسئولین اجرایی دست از زدن حرفهایی که باعث امیدواری دشمن میشه بردارن...
Iran, Islamic Republic of
حرفو نبین عملو ببین بالام جان!
دشمن رو فتنه گرا امیدوار کردن!دشمن رو کسانی امیدوار کردند که از شعار مرگ بر آمریکا رنجیدند!این موضعگیری آمریکا هم برای این بود که از توافقی که منافع آمریکا و اسرائیل تامین میکنه دفاع کنه!همونکاری که ظریف میکنه!نمیدونم چرا به نظرم میاد اینا بدجور با هم هماهنگند!
تاریخ گواه است
باید عنوان کرد قریب به اتفاق مردم ومسئولین ایران جدا از هر دین و مذهب ،قوم و عشیره یا هر سلیقه سیاسی که دارند وبا وجود تمام مشکلات اقتصادی درمقابل دشمنان خارجی یکپارچه و متحد هستند و یک موی مخالفان سیاسی داخلی خود را با صدها نفر مثل کری ،نتانیاهو و امثالهم عوض نمی کنند.
کریمی
United States
توی توافق که برعکس نوشتن...
بله! تحریم تسلیحاتی چی میگه پس؟!
مودی
Iran, Islamic Republic of
این حرف ها به نیم جو نمی ارزد و فقط جنبه تبلیغاتی دارد و برای خام کردن منتقدان مذاکرات و توافقنامه است. مانند ان جمله ای که با ان همه طمطراق و بصورت بی سابقه ای منتشر شد که "هیچوقت یک ایرانی را تهدید نکنید"
خب انتهای این تبلیغات و شانتاژها چه بود؟؟ اصلا به فرض که واقعا هم ظریف این حرفها را گفته باشد.....
مهم نتیجه است که در توافقنامه باید متجلی باشد و ان هم هر روز که ابعاد ان روشنتر میشود بیشتر غصه مان میگیرد. لازم نبود جناب ظریف در کلام از ارتش و سپاه دفاع کند.... بهتر بود کمی حمیت به خرج میداد و اجازه نمیداد خط قرمز تعیین شده در خصوص عدم ورود به مباحث مربوط به توان دفاعی و موشکی کشورمان زیر پا گذاشته شود...
احسنت!!!
Iran, Islamic Republic of
ماشاءالله ظريف
که گفته بیان از پارچین دیدن کنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟که اجازه داده با دانشمندانمون مصاحبه کنن؟؟؟؟؟؟؟؟
توفیقی از قزوین
بارها و بارها تجربه شده که ملت ایران اگرچه در تحلیل برخی مسایل اختلاف نظر دارند ولی در مجموع همه همدل و همزبان پشتیبان نظام جمهوری اسلامی ، منافع ملی ،همسنگر و مقاوم در برابر زیاده خواهی بیگانگان بوده اند اگر باور ندارید به بازخوانی تاریخ ( مبارزه علیه رژیم طاغوت ، دفاع مقدس، فتنه ها مزدوران در 18 تیر 78 و 88 و مقاومت در برابر تحریمهای ظالمان به اصطلاح فلج کننده )مراجعه کنید و بدانید آنچه نزدیک به 30سال کشور را حفظ کرده همین اراده ملت بوده
Iran, Islamic Republic of
عجب! شما چطور تحریم موشکی قطعنامه 2231 شورای امنیتو توجیه می کنید؟
با این قطعنامه ما حتی برای جابجایی سلاح هم باید از آمریکا اجازه بگیریم...یعنی دیگه عراقی ها نمی تونند با سجیل و فجر ایرانی با داعش بجنگند و در نتیجه احتمال حمله مستقیم داعش به ایران زیاد میشه.
Iran, Islamic Republic of
تعجب میکنم! اگه یکی مملکتتونو حراج کنه بعد دو کلمه شعار دلخواهتونو بده کلاً آی شیفته ش میشین که نگو!
توفیقی از قزوین / رهرو خط رهبری هستیم نه خواسته های دل
اینکه توافقنامه خوب یا بد بسته شده توسط کارشناسان و منجمله کمیسیونهای تخصصی مجلس در حال ارزیابی است و جای بحث و انتقاد خودش را دارد ولی فراموش نکنیم که حضرت آقا تاکید فرمودند مسایل هسته ای نباید باعث دو دسته گی شود ،پاسخ ظریف به دشمن که قصد داشت ملت ایران را از نظامیان جدا کند پاسخ هوشمندانه و قابل تقدیر است و همانگونه که رهبری معظم فرمودند باید به تیم مذاکره کننده که برای منافع ملی تلاش می کنند اعتماد کرد
Iran, Islamic Republic of
اقای ظریف اشتباه ملتفت شده اید . مردم ایران از ابتدای انقلاب در برابر فشارهای بین المللی ایستاده اند نه از زمان روی کار امادن شما. با این توافقات و بگو بخندهای شما حالا باید فهمیده باشی چرا بهت میگن ((دشمن دوست داشتنی)) . کلا استکبار از ادمای ساده لوح و خوش خیال خوششون میاد
وطنم
ما همه سربازتوایم خامنه ای.گوش به فرمان توایم.درود بر تیم هسته ای
Iran, Islamic Republic of
اولیشو هستم، مورد دوم اگر در راستای خواست رهبری پیش رفته باشند ما هم درود می فرستیم.
مثبتی که دادم شامل درود به تیم هسته ای نمیشد!رهبری بارها و بارها خط قرمز ها رو یادآوری کردند و اینطور که پیداست همه خطوط قرمز نقض شده. دیگه رهبری باید چطور بگن که با این قطعنامه و توافقنامه ها مخالفن؟فکر کردید اگر انتخاب مردم تن دادن به این ننگنامه باشه آیا رهبری در مقابل خواست مردم خواهند ایستاد؟
اشتباه مثبت دادم.مردم بارها نشون دادند که پشت سر رهبری هستند نه جلوتر ازایشون !این رجال سیاسی هستند که مرتب ..........
برو بابا فکر کردی زرنگی که پیامهای متناقض کنار هم میزاری؟راست میگی جلو دشمن اینطور باش.
چی بگم؟!
ایشون در مورد دستاوردهای هسته ای هم همچین ادعاهایی داشت ولی چی گفت و چی کرد؟!
حتی در مورد سپاه هم این حرفها را زده و در عین حال اجازه بازرسی "مدیریت شده"!! هم از تاسیسات نظامی را در توافق پذیرفته!

دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را؟

ما ملت اهل شعار نیستیم اهل عمل هستیم و نه به شعارهای نیم بند بلکه به متن توافق توجه داریم.
جاوید
از آقای ظریف همین انتظار و همین موضع انتظار می رفت
سینوهه
ّچون در کنار ارتش و سپاه بودید قطعنامه را یواشکی امضا کردید؟ تن به تحریم تسلیحاتی دادید و به گفته وزیرخارجه روسیه با برداشته شدن تحریم هاق قدیم تسلیحاتی هم مخالفت کردید؟!
همنام تو
اون موقع که پیش نویس و تنظیم میکردی در کنار کی بودی که حالا میخوای کنار سپاه و ارتش باشی
Iran, Islamic Republic of
بنظر من اینبار کری و ظریف دارند نقش پلیس خوب و بد را درباره سپاه بازی میکنند.
مسعود
چي بگيم والله !! حرف رو باور كنيم يا عمل رو؟؟
آخه توي اين سي اندي سال پس از انقلاب با كمال تأسف بسياري از سياسيون دوآتشه انقلابي را ديده ايم كه در مرحله شعار و حرف و حديث چنان زيبا و دلفريب حرف مي زنند و بلبل زباني مي كنند كه گاهي اوقات حتي از معمار كبير انقلاب حضرت روح الله و جانشين خلف و صالحش خامنه اي عزيز هم انقلابي تر جلوه مي كنند! اما پاي عمل كه مي رسه يه چيز ديگه از كار در ميان!!
اين دولت كه ديگه جاي خود داره !! از همان روز اول هم خيلي كاري به انقلابي گري و ماندن بر سر آرمانها حتي در مرحله حرف هم نداشت چه برسه به اينكه در عمل پايبند آرمانها باشد!! از همان ابتداي تشكيل همه هم وغمش به دست آوردن دل سياه شياطين كوچك و بزرگ غربي به ويژه به قول خودشون كدخداي عالم خلقت!! بوده و هست.آخه طفلكيهاي اعتدالي! از جون ودل معتقدند كه چرخ زندگي اين مردم
نمي چرخه الا به ايستادن چرخ سانتريفيوژهاچرا كه براي به حركت در آوردن چرخ زندگي ملت بايد در وهله اول دل كدخدا رو نرم كرد و به دست آورد. براي به دست آوردن دل سياه شيطان هم بايد ابتدا چرخ سانتريفيوژها از حركت باز داشته شود!!. پس نتيجه مي گيريم خيلي نميشه روي اين اوقات تلخيهاي امثال ظريف در برابر زورگوييهاي غربيها و كدخداشون حساب باز كرد.حتما" يادتون نرفته كه همين آقاي ظريف بود كه در روزهاي ابتدايي مسئوليتش در مذاكرات با غربيها ,صراحتا" اعلام فرمود كه آمريكا اونقدر قدرتمنده و ما اونقدر ضعيفيم كه اونها مي تونن با يك بمب كل داشته هاي نظامي ما را به هوا بفرسته !!! البته عكس العمل ايشان و رييسشان در برابر چرند بافيهاي دولت نامردان آمريكايي هم چندان نشان از عزت و آزادگي و دشمن ستيزي ايراني جماعت نداره
كه حالا قابل تقدير و به به و چه چه باشه!
عمار
Iran, Islamic Republic of
دکتر جان یادت رفته فرمودی مگر آمریکا از تجهیزات ما میترسه ،آمریکا میتواند به راحتی تمام قوای دفاعی ما را از بین ببرد!!؟
خود شما سوتی دادین دیگه!
قوای مسلح ما به لطف خدا ودرایت فرماندهی معظم کل قواوتکیه به جوانان غیور اجازه ورود پشه ای را به این مرز وبوم نمیدهند چه رسد به کری وکوری و...
Iran, Islamic Republic of
تو گند نزن به انرژی هسته‌ای که این همه براش زحمت کشیدیم و خون دادیم جناب ظریف! نمی‌خواد کنار سپاه و ارتش بایستی!!!!!!!