شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰
۱

بهره‌مندی تمام روستاها از اینترنت

جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۹
کد مطلب: 434861
محمود واعظی ظهر امروز در جلسه بررسی وضعیت و مشکلات ICT در مخابرات تویسرکان اظهار داشت: در این زمینه ۱۴ مصوبه در دی ماه سال ۹۳ با هدف بهره مندی تمام روستاها از اینترنت به بررسی و اجرا گذاشته شد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، وی با اشاره به بهره مندی همدان، ملایر و نهاوند از خدمات نسل سوم همراه اول، بیان کرد: نسل سوم همراه اول سال آینده به تویسرکان نیز می‌رسد.
واعظی افزود: توجه به تامین زیرساخت‌ها برای در دسترس قرار گرفتن اینترنت در شهرک‌های صنعتی ضروری است و فیبرنوری مورد نیاز به این مراکز نیز باید ارائه شود.
وزیر ارتباطات تصریح کرد: تا پایان امسال زیرساخت‌های مورد نیاز پهنای باند اینترنت مورد نیاز مراکز دولتی و عمومی فراهم و هیچ گونه محدودیتی برای ارائه اینترنت نیست.
وی افزود: ترابردپذیری به خدماتی گفته می‌شود که براساس آن مشترکان هر اپراتوری می‌توانند با حفظ شماره و پیش‌شماره خود، اپراتور خود را تغییر دهند و به جمع مشترکان اپراتور دیگری ملحق شوند که زیرساخت‌های لازم برای ترابرد پذیری و جابه‌جایی شماره تلفن بین اپراتورها نیز تا نیمه نخست سال آینده انجام می‌گیرد.
واعظی عنوان کرد: همچنین تا پایان امسال زیرساخت‌های استان همدان از نظر فیبر نوری، انتقال و پهنای باند گسترش می‌یابد.
وی گفت: در صورت وجود شرکت‌های خصوصی در استان همدان برای فعالیت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن اعطای تسهیلات از آنها حمایت می‌شود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تویسرکان را مستعد تبدیل شدن به پایلوت شهر الکترونیک دانست و تصریح کرد: زیرساخت‌های آموزشی - پژوهشی این شهرستان در این زمینه نیازمند بررسی و مطالعه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


من ساکن روستای آغوزبن از توابع بخش مرکزی شهرستان رودبار زیتون هستم که در بعضی از مکانهای داخل روستا از آنتن همراه اول هم بی بهره هستیم