سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۱

حمله عربستان به نجران بابشکه‌های منفجره

چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۱
کد مطلب: 434598
بالگردهای رژیم آل‌سعود در پی سیطره جنبش معارض آزادگان نجران بر منطقه اخدود در جنوب نجران، چندین بشکه مواد منفجره را بر سر شهروندان آن فرو ریختند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، رژیم آل سعود با بالگردهای خود چندین بشکه مواد منفجره را بر شهر «اخدود» در جنوب نجران که تحت سیطره جنبش معارض آزادگان نجران درآمده است، فرو ریخت.

بر اثر این جنایت، ده‌ها تن از شهروندان نجرانی به خاک و خون کشیده شدند.

«کریم طلال»، فعال سعودی در این خصوص به خبرنگار فارس گفت: روابط بین نجران و ریاض از زمان تجاوز رژیم آل سعود به یمن و به دلیل اعتراض نجرانی‌ها به این تجاوز بی‌رحمانه، رو به تیرگی رفته است، بنابراین آل سعود به دنبال انتقام گیری از شهروندان بی‌گناه نجران است.

وی افزود: رزمندگان جنبش های معارض در نجران همچنین روز سه شنبه به یک پایگاه نظامی نزدیک مرز با یمن حمله کردند که با کشته و زخمی شدن چندین نظامی سعودی همراه بود.

این رهبر جنبش آزادگان نجران گفت: جنگنده‌های عربستان روز گذشته خانه‌های مردم در نجران را بمباران کردند تا به خیال خود پیشروی مخالفان را متوقف کنند و بی‌گناهانی را که خواستار برخورداری آزادی، عدالت و شرافت انسانی هستند، سرکوب کنند.

به گزارش فارس، گروهی از فعالان سیاسی قبایل مختلف منطقه نجران عربستان هم مرز یمن با به وجود آوردن اولین تشکیلات سیاسی نظامی علیه رژیم آل سعود به نام جنبش آزادگان نجران خواستار استقلال این منطقه از عربستان شده‌اند.

قبایل مناطق سه گانه نجران، جازان و عسیر یمنی الاصل هستند که در سال ۱۹۳۴ توسط رژیم سعودی اشغال شدند، این مناطق اخیرا با تشکیل کنفرانسی بر موضع خود مبنی بر اعلام استقلال از عربستان تاکید کردند.
نارضایتی عمومی مردم در عربستان از عملکرد سران رژیم آل سعود در اداره امور کشور، سیاست این رژیم برای فقیر نگه داشتن قبایل جنوب عربستان، تجاوز عربستان به یمن و کشتار مردم بی‌گناه این کشور و عدم پایبندی مقامات عربستان به همه تعهدات سابق خود به قبایل این سه منطقه مبنی بر اینکه با آنها به عنوان شهروند درجه یک عربستانی برخورد خواهد کرد در حالی که آنها را از تمامی حقوق مشروع و طبیعی خود محروم نگاه داشته، از جمله عوامل مطالبه این مناطق سه گانه برای جدایی از عربستان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *