شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 18 May 2024
 
۰

واکنش رئیس خانه اقتصاد به رابطه با آلمان

چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۵
کد مطلب: 434597
اگر ما در سال های گذشته در داخل کشور قطعاتی ساخته و توسط شرکت پژو صادر می کردیم به دلیل وابستگی سایر بازارها به تولیدات ما، پژو بعد از اعمال تحریم ها نمی توانست به راحتی ما را حذف کند.
به گزارش جهان به نقل از تراز، رئیس خانه اقتصاد ایران درباره پیامدهای ورود شرکت های اروپایی به بازار ایران به خبرنگار تراز گفت: من به این اتفاق خوشبین هستم و امیدوارم حضور هیئت اقتصادی آلمان در ایران نتایج مثبتی داشته باشد. ابراهیم جمیلی اضافه کرد: ما امروز باید شرایط را آماده کرده و در مذاکرات اقتصادی با طرف مقابل هوشمندانه تر از قبل رفتار کنیم. وی به موضوع پژو اشاره کرده و افزود:اگر ما در سال های گذشته در داخل کشور قطعاتی ساخته و توسط شرکت پژو صادر می کردیم به دلیل وابستگی سایر بازارها به تولیدات ما، پژو بعد از اعمال تحریم ها نمی توانست به راحتی ما را حذف کند. وی ادامه داد: ما امروز باید از تحریم ها درس گرفته و در بستن قراردادهای آتی هوشیار باشیم . ضمن اینکه اگر قصد همکاری با کشوری داریم حتما در بازارهای منطقه ای آن کشور شریک شویم تا به راحتی نتوانند متا را از معادلات حذف کنند.نمونه بارز این مسئله شرکت های پژو وسیتروئن هستند که به دلیل ضعف در قرارداد در این رابطه متضرر شدیم.

عضو اتاق بازرگانی تهران ادامه داد:ما باید به منافع بلند مدت خود بیندیشیم و قراردادهای جاری به گونه ای تنظیم شوند که بتوانیم تکنولوژی های موجود را به کشور انتقال دهیم تا مصرف کننده صرف نبوده و توان صادرات نیز داشته باشیم. قطعا هیچ کدام از شرکت های خارجی برای کسب رضای خدا وارد بازار ایران نخواهند شد بلکه برای کسب منافع ملی و شخصی به ایران می آیند برای همین باید در مذاکرات تجاری و اقتصادی خود به گونه ای عمل کنیم تا منافع ملی ما تضمین شود.

جمیلی در مورد ورود هیئت اقتصادی آلمان به سرپرستی معاون صدراعظم این کشور به ایران گفت: ارزیابی من از این اتفاق قطعا مثبت است و از بابت که اروپایی ها بعد از سال ها به درخواست خودشان به ایران آمده اند خوشحالم. پس بهتر است با هوشمندی و در نظر گرفتن منافع ملی از همکاری با آن ها استقبال کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *