دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۰

نقش ماهواره در بروز آسیب‌های اجتماعی

چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 434500
کارشناس اورژانس اجتماعی شهرستان بویراحمد به نقش مخرب ماهواره در متلاشی‌شدن کانون‌های گرم خانواده‌ اشاره کرد و گفت: بروز آسیب‌ها زنگ خطر بزرگی برای خانواده‌ها است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، محمد آقایی کارشناس آسیب‌های اجتماعی اورژانس شهرستان بویراحمد امروز در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به جامعه هدف اورژانس بیان کرد: اورژانس اجتماعی جامعه هدف متعددی دارد که اغلب آن‌ها زوجین متقاضی طلاق، افراد دارای تعارضات خانوادگی و زنان و دختران در معرض آسیب‌های اجتماعی، کودکان کار و خیابانی، کودکان آزاردیده، مبتلایان به هویت جنسی، دختران و پسران فراری، معتادان، بیماران روانی مزمن و افراد در معرض بحران هستند.

آقایی با تاکید بر اینکه با ورود واحدهای مختلف اورژانس اجتماعی می‌‌توان از بروز برخی آسیب‌ها جلوگیری کرد، گفت: اورژانس اجتماعی با انجام مداخلات روانی و اجتماعی قبل از ورود مداخلات قضایی در پیشگیری از وقوع جرم تاثیرگذار است.

*راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی پیشگیری و آموزش از مهدهای کودک است

وی یکی از راه‌های اساسی مبارزه با آسیب‌های اجتماعی را پیشگیری و آموزش از مهدهای کودک‌‌ها عنوان کرد و گفت: تا زمانی که آموزش را از مهدهای کودک شروع نکنیم و مراحل پیشگیری را انجام ندهیم نمی‌توان به صورت ریشه‌ای با آسیب‌های اجتماعی مقابله کرد.

آقایی با تاکید بر اینکه از بین‌بردن آسیب‌های اجتماعی غیرممکن است ولی می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب می‌توان آسیب‌ها را کاهش و کنترل کرد، گفت: امیدواریم خانوده‌ها با توجه به خطراتی که اعضای خانوده‌ آن‌ها را خصوصا نسل جوان را تهدید می‌کند هوشیارتر باشند و نهاد و ارگانی بر حسب وظیفه ذاتی خود وارد میدان عمل شوند تا از بروز آسیب‌ها کاسته شود.

این کارشناس آسیب‌های اجتماعی با گذری از وضعیت آسیب‌های اجتماعی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با توجه به اینکه کهگیلویه و بویراحمد استانی سنتی، کاملا شیعه و قومی قبیله‌ای است متاسفانه عواملی از جمله صنعتی‌شدن جامعه تاثیر منفی بر روحیه مردم استان گذاشته و همواره آسیب‌ها با مد روز وارد خانواده‌ها می‌شوند.

آقایی با بیان اینکه بروز آسیب‌های اجتماعی در استانی همچون کهگیلویه و بویراحمد نگران‌کننده است، گفت: با توجه به اینکه بروز آسیب‌ها با تغییرات روز همراه است انتظار می‌رود خانواده‌ها نظارت و دقت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه در دنیای ارتباطات قرار داریم ولی نتوانستیم این تکنولوژی و صنعتی شدن در دنیا را هضم کنیم، گفت: در صورتی که به همین صورت پیش برویم قطعا سال‌های آینده در بحث آسیب‌های اجتماعی کانون خطر را به عینیت احساس خواهیم کرد و خانوده‌ها خصوصا قشر جوان بیشترین افراد در معرض این آسیب‌ها هستند.

آقایی ادامه داد: علایم و محرک‌های بروز آسیب‌های اجتماعی کاملا مشخص است که باید پیشگیری اولیه هر چه سریعتر شروع شود تا از بروز آسیب‌ها در جامعه جلوگیری شود.

کارشناس اورژانس اجتماعی شهرستان بویراحمد با ابراز نگرانی از بروز آسیب‌های اجتماعی و خطراتی که خانوده‌ها را تهدید می‌کند، گفت: از فاکتورها و عوامل مهم و تاثیرگذار در بروز آسیب‌های اجتماعی که نمی‌توان آن را در صدر قرار داد ولی می‌توان از عوامل مهم و تاثیرگذار در بروز آسیب‌ها از آن یاد کرد ماهواره‌ها و فضای سایبری بوده است که به بطن خانواده‌ها ورود پیدا کرده و با شیب ملایمی افراد را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه از ابتدا نتوانستیم فرهنگ درست استفاده از وسایل ارتباط جمعی را در بین آحاد جامعه نهادینه کنیم و عدم آگاهی باعث استفاده نادرست از وسایل ارتباط جمعی شده که امیدواریم از هم‌اکنون خانواده‌ها با آگاهی بیشتر از بروز آسیب‌ها به خانواده‌ها جلوگیری کنند.

آقایی نقش مخرب ماهواره در متلاشی شدن کانون‌های خانواده را بسیار مهم و اثرگذار عنوان کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *