جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۸
۴۲
در دیدار رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت مطرح شد؛

قدردانی و تشکر رهبر انقلاب از مجاهدات صادقانه تیم هسته‌ای

پشتوانه معنوی و فکری، عامل حل همه مشکلات است
سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۲۹
کد مطلب: 433382
«مراقبت حریصانه و بخیلانه از نفس برای جلوگیری از انحراف و ضایع شدن آن»، و «ترجیح دادن تکلیف الهی به هر چیز دیگر»، دو توصیه دیگری بود که رهبر انقلاب هنگام بازخوانی فرمان حکومتی امیرمؤمنان، بیان کردند و افزودند: امام راحل عظیم الشأن، مظهر عمل به این توصیه های الهی بود.
قدردانی و تشکر رهبر انقلاب از مجاهدات صادقانه تیم هسته‌ای
به گزارش جهان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز در دیدار رمضانی رئیس جمهور و هیأت وزیران با شرح و تبیین فرازهایی از فرمان راهگشای امیرمؤمنان به مالک اشتر، تأکید کردند: پشتوانه روحی، معنوی و فکری، عامل اصلی حل همه مشکلات است و تأمل و تدبر در نهج البلاغه مولای متقیان، چنین پشتوانه ای را فراهم می سازد.

رهبر معظم انقلاب با اشاره به سخنان رئیس جمهور در ابتدای این دیدار درباره نتایج مذاکرات هسته ای، از زحمات و مجاهدات صادقانه و مجدانه تیم هسته ای قدردانی و تشکر کردند.

ایشان سپس با اشاره به ویژگی های شخصیتی جایگاه خاص مالک اشتر نزد امیرمؤمنان افزودند: حضرت علی بن ابیطالب (ع)، فرمان خود را خطاب به چنین شخصیتی صادر فرمودند که این نکته جای تأمل دارد.

رهبر انقلاب در بیان وظایف مسئولان در فرمان امیرمؤمنان به مالک اشتر، افزودند: «گرفتن مالیات و حقوقی که مردم نسبت به دولت دارند»، دفاع از مردم و سرزمینشان، سوق دادن جامعه به صلاح و رستگاری و آبادانی و سازندگی کشور، 4 مأموریت اصلی است که مولای متقیان در نامه به مالک، بر دوش حاکمان می گذارند.

حضرت آیت الله خامنه ای، «توصیه حاکمان اسلامی به تقوای الهی در هر شرایط و موقعیت»، «جدیت کامل در انجام دادن فرائض و سنن و مستحبات»، «نصرت پروردگار در قلب و در زبان و در عمل»، «و مهار کردن نفس در مقابل همه شهوات» را از فرامین مهمی برشمردند که مولای متقیان در زمینه خودسازی به مالک اشتر نگاشته اند.

قضاوت منصفانه درباره مسئولان قبلی از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب با استناد به فرازهایی از فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر مورد تأکید قرار دادند.

ایشان عمل صالح را بهترین ذخیره دوران مسئولیت هر فرد برشمردند و افزودند: مردم در «قضاوتهایِ با فکر و تأمل و جمع بندی شده»، اشتباه نمی کنند بنابراین از اینگونه قضاوتهایِ مردم می توان فهمید که کدام مسئول صالح است و کدام نه.

«مراقبت حریصانه و بخیلانه از نفس برای جلوگیری از انحراف و ضایع شدن آن»، و «ترجیح دادن تکلیف الهی به هر چیز دیگر»، دو توصیه دیگری بود که رهبر انقلاب هنگام بازخوانی فرمان حکومتی امیرمؤمنان، بیان کردند و افزودند: امام راحل عظیم الشأن، مظهر عمل به این توصیه های الهی بود.

حضرت آیت الله خامنه ای، «دوست داشتن مردم از صمیم قلب» و «محبت و مدارا با آنان» را از دیگر فرامین آن امام همام به مالک خواندند و افزودند: به دستور امیرمؤمنان، باید از لغزشها و خطاهای مردم گذشت کرد البته به جز مواردی که حدود الهی زیر پا گذاشته می شود و یا پای محاربه با اسلام و حکومت اسلامی در میان است.

ایشان در پایان فرمان حضرت علی بن ابیطالب (ع) به مالک را از ذخائر فوق العاده فرهنگی خواندند و با قدرشناسی از زحمات اعضای دولت، برای آنان آرزوی توفیق کردند.

پیش از سخنان رهبر انقلاب، حجت الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور با اشاره به نتایج مذاکرات هسته ای، از رهبر معظم انقلاب اسلامی به علت حمایتها و هدایتهای ایشان نسبت به دولت و تیم مذاکرات هسته ای تشکر و ابراز امیدواری کرد این مسأله زمینه ساز پایان فشارها و رفع اتهامات ناروای دشمنان علیه جمهوری اسلامی باشد و حرکتی جدید در مسیر پیشرفت کشور را بوجود بیاورد.
رئیس جمهور در ادامه گزارشی از اقدامات دولت بیان کرد.

آقای روحانی با اشاره به دستاوردها و همچنین مشکلات دولت در دو سال اخیر، روابط نزدیک با همسایگان و اهتمام به تداوم مذاکرات هسته ای را از جمله اقدامات دولت در حوزه سیاست خارجی برشمرد و افزود: در شزایطی که منطقه درگیر آشوب و تروریسم است، جمهوری اسلامی ایران از کشورهای منطقه که دچار معضل تروریسم هستند حمایت کرده و این راه را ادامه خواهد داد.

رئیس جمهور در عرصه اقتصادی، عبور از رکود، تبدیل رشد منفی اقتصادی به رشد مثبت، کنترل تورم، کاهش واردات گندم و افزایش صادرات غیر نفتی را از دستاوردهای دولت دانست و خاطرنشان کرد: برای عبور از مشکلات در مسئله  اشتغال و رشد اقتصادی نیاز به سرمایه و تکنولوژی داریم.

آقای روحانی بدهی سنگین به بانک مرکزی و شرکت های خصوصی، مشکلات ناشی از یارانه نقدی، بیکاری، بهره وری پایین، فعالیت موسسات اعتباری غیر مجاز، معوقات بانکی، کمبود آب و کاهش منابع زیرزمینی، خشکسالی، مسائل زیست محیطی و کاهش قیمت نفت را از جمله مشکلات پیش روی دولت بیان کرد.

رییس جمهور با تاکید بر بکارگیری همه توان دولت برای رفع مشکلات مردم و کشور گفت: برای حل مشکلات نیازمند همکاری قوای سه گانه هستیم تا گامهای باقی مانده را با شتاب بیشتری طی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ممنون از زحمات تیم مذاکره کننده
خدا خیرشون بده.
امیدوارم که توافق خوبی بسته باشن و سبب خیر بشن برای مردم و کشور.
جعفری
Iran, Islamic Republic of
حضرت آقا فارغ از نتیجه از تیم دولت تشکر کردند و هیچ اشاره ای به موفقیت دولت نکردند دقیقا مثل تیمی که فارغ از نتیجه شکست یا پیروزی به همدیگه خسته نباشید می گن و تشکر می کنند.

بالاخره تیم مذاکره کننده ما زحمات خودش رو کشید اونها که نرفته بودن با غربی ها منچ بازی کنند سعی و تلاش و همت خودشون رو در این راه خرج کردند و آقا هم دقیقا به خاطر این تلاش مجدانه اونها ازشون تشکر کرد

اما اینکه بعد از این توافقی که دولت رو سرمست کرده ولی آقا درس اخلاق می دهند و بحث توصیه های مولا به مالک اشتر رو گوشزد می کنند

««مالکی که گوش به فرمان مولا بود»»

خود جای بسی تامل و تفکر و نیاز به تحلیل داره
Iran, Islamic Republic of
آفرین موضوع دقیقا همینه... حالا برخی دلشون نمیخواد به این مسئله اعتراف کنند... و ترجیح میدن خودشون رو به اون راه بزنند

یاد جمله تاریخی آقا در مورد .... «دستیابی به آنچه مرقوم داشته اید».... افتادم
سلما
Latvia
کاملا با نظرت موافقم آقا به در گفت که دیوار بشنود. ...تا موقعی که رهبرم به مردم تبریک نگفته این ذوق زدگی ها جایی ندارد
m
Iran, Islamic Republic of
واقعیاتی از متن توافق: لغو تحریم‌ها 8 سال بعد و مشروط به تایید آژانس/ راه بازرسی از مراکز نظامی باز است/ ممنوعیت غنی‌سازی بیش از 3.5 درصد تا 15 سال
Romania
دولت انتظار داشت آقا کلی به به چه چه کنه و با این نیت رفته بود!
United States
بابا شما دیگه کی هستید؟؟ قرار قبلی افطار بود و آقا تشکر کردند. اگر موردی بود تذکر می‌دادند.
شاید هم به به و چه چه کرده باشه؟ مگر توافق با توافق آقا انجام نشده؟
یک موقع فرزند شما چیزی می خواهد به او می گویید صلاح نیست ولی او اصرار می کند و می گوید بگذارید من این کار را انجام بدهم اگر بد بود اونوقت ملامتم کنید. آقا فرمودند من به مذاکره خوشبین نیستم ولی حالا اصرار دارید این راه را نیز آزمایش کنید. حالا دقیقا همان مسأله رخ داده و هنوز عواقب این توافق روشن نیست اگر چیز حسابیی باشد از رهبر منصف ما توقع همه گونه به به و چه چه داشته باشید. ولی هنوز به پایان نرسیده ایم تا معلوم شود قابل تقدیر و ستایش است یا نه!
امیر عباس
United States
خدایا به ما توفیق پیروی از ولی امرمان اعطا فرما . راستی مخاطب مقام معظم رهبری در خصوص قضاوت منصفانه مسئولین قبلی چه کسانی میباشند و چه عملی از سوی انان سر زده است که معظم له اینچنین توصیه ای را مطرح می فرمایند
هم به احمدی نژاد که همه دولت های قبل از انقلاب را متهم به کجروی کرد هم به روحانی که راه به راه با بی انصافی هر چه تمام تر دولت گذشته را به ...و بی تدبیری متهم می کند.
Romania
مستند بگو احمدی نژاد در مورد دولت های قبلیش چی گفت؟
Romania
قضاوت منصفانه در مورد دولت قبلی!
این دولت باید یادش باشه که با دستاودهای اون دولت تونست با جان کری قدم بزنه وگرنه چی برای مذاکره داشت!
با توجه به اینکه دشمنی این جماعت و تحریم هاشون از همون اول انقلاب آغاز شد و ....
Italy
از امروز دیگه دولت باید سعی کنه به اقتصاد سر و سامون بده و مشکلات جامعه رو رفع کنه.
تا کور شود هر آنکه نتواند دید!
امیر
قضاوت منصفانه درباره مسئولان قبلی از دیگر نکاتی بود که رهبر انقلاب با استناد به فرازهایی از فرمان امام علی (ع) به مالک اشتر مورد تأکید قرار دادند......
این همون توافقی بود که باید بسته میشد؟!...
رهبر :«مراقبت حریصانه و بخیلانه از نفس برای جلوگیری از انحراف و ضایع شدن آن»
چیزی که در سخنرانی امروز ... وجود نداشت.
خدا رهبرمون رو حفظ کنه...
هیس مظلومان داد نمیزنند!!!
ما که نبودیم ولی فکر کنم با همین مدل توافق وین بود که 598 رو به امام تحمیل کردن و آقایون به اصطلاح انقلابی و اصولگرا سکوت ...و بازم سکوت...
مهدی
Iran, Islamic Republic of
منظورتون آقایون پرسه در مه هستند؟!
United States
شما خیلی سنت کمتر از اینهاست که این چیزها را حتی بفهمی
برید کتاب راز قطعنامه رو که اقای کامران غضنفری نوشته بخونید.دقیقا بر اساس خاطرات مکتوب خود اقایان نوشته شده.
Iran, Islamic Republic of
ما چشممون به شماست...
هر چی شما امر کنین انجام میدیم...
Iran, Islamic Republic of
با درایت ، بصیرت و هدایت رهبری پرونده کاغذپاره ها!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بسته شد
بکوری چشم دلواپسا!
Iran, Islamic Republic of
جوجه ها رو آخر پاییز می شمارن! کمی صبر هم چیز خوبی است، حالا هیجان دارید، مدتی که گذشت و دبه های آمریکایی و اروپایی رو واست آورن می تونی توشون ترشی بندازی!!
زرديني
باش تا صبح دولتت بدمد.
United Kingdom
بعد از ده سال بسته میشه البته اگر ذوق زدگی شماها بزاره
Iran, Islamic Republic of
مذاكره وتعامل درست ومنطقي با دنيا چقدر قشنگ وعزت آفرين است خدا خير دهد مقام معظم رهبري را كه حمايت ومديريت كردند موضوع را وگرنه تندروهاي كاسب تحريم ورانت خوار نمي گذاشتند آب خوش از گلوي اين مردم زجر كشيده پايين برود
حالا ببین کاسبان توافق به هر قیمت چطور شیره مردم رو خواهند کشید.
مهران
خداوند ان شاء‌الله رهبر عزيزمان را از گزند روزگار حفظ و قدرت و شهامت و شجاعت و توكل لازم در برخورد با كساني كه احساسات ملت ايران را به بازي گرفته و با هدف ارتباط و معاشقه با شيطان بزرگ آمريكا اما به بهانه رفع تحريمهاي خود ساخته و خود خواسته اقدام به تفاهم دروغين و ذلت بار كردند بدهد .
روسیاهیش به زغال موند.....ببینم بالای حرف رهبری هم حرفی دارید دوستان؟؟!!!!!
حسن
دوست عزیز رهبری عزیز در مقابل حرف های رئیس جمهور آن حرف را زدند . متن سخنرانی را با دقت بخوان . آیا چیزی جز این است .
شما مطمئنین حرف رهبری رو درست فهمیدین؟
كوروش
مطمئن باشيد كساني كه قطعنامه 598 را به امام تحميل كردند اگر چه در آنروز شاد و مومنين را ناراحت كردند اما به زودي خداوند قادر و حكيم نتيجه آن تسليم ظاهري را به پيروزي و شادماني هميشگي مومنين و شكست و افسرده گي دائمي جام زهر خوران و منافقين و كفار تبديل كرد . لذا بدانيد سبحان الله الذي يفعل ما يشاء و لايفعل مايشاء‌غيره . اكنون نيز كساني كه همچون ابلهان بدون هر گونه وجهي شادي كودكانه ميكنند و به خيال خود جام زهر به رهبرمان ميدهند به زودي طعم تلخ شكست را همچون ساير سنتهاي غير قابل تبديل الهي خواهند چشيد . ان شاء‌الله . پيروزي هميشه از آن مومنين و خفت و ذلت و شكست از آن كفار و منافقين است .
مردم
آقای رئیس جمهور چطور شب راحت سرش و میزاره و می خوابه با این همه مشکلات اقتصادی که مردم دارن و نان شب ندارن بخورن، ائمه ما شب خوابشان نمی برد و برای یتیمان و مستمندان نان شب می بردند و حال دولت همان نان سفره مردم که یارانه ای برای خرید نان است را دارد قطع می کند.
شیطونک0915
در اوج شادی جشن هسته ای، 6درصد با اقلام مصرفی مردم اضافه میشه!!!!!!!!!
ما چقدر خوشبختیم همه چیز گل و بلبله!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
با عرض تاسف برای دلواپسان، باید خدمتشان عرض کنم با شرایط بوجود آمده دیگه خواب پیروزی تو انتخابات مجلس و ریاست جمهوری رو هم نخواهند دید!!
از طرف یک فتنه گر
دلارام جون اول ببین با این توافق چاق میشی یانه !
بعد فکر چیزای دیگه باش.
هول نشو عزیز ،هول نشو !
متاسفم برای شما که خودتون فتنه گر خطاب کردید
این اتفاق هم نمیافتاد بازم روحانی دفعه بعدی انتخاب میشد چون اون استاد ترفنده.
اما کاش مجلس و مردم حواسشون جمع باشه نکنه مردم ومجلس...
زرديني
اگر اينقدر در مذاكرات ما برد كرديم چرا حضرت آقا بيشتر از اين صحبتي راجع به آن نكردند و صرفا تذكرات اخلاقي دادند؟
اگر خط قرمزی رعایت شده فقط بخاطر شماست رهبر عزیزم وگرنه اینا...