دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 29 Apr 2024
 
۲۹
۱۰
یک انتقاد دوستانه از صداوسیما

کارشناسی کنتراتی مذاکرات توسط نامزد نمایندگی مجلس!

سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب: 433346
آنچه که در بررسی عملکرد رسانه ملی عجیب و سئوال برانگیز به نظر می رسد، حلقه محدود کارشناسان این دستگاه در موضوع هسته ای بوده است.
کارشناسی کنتراتی مذاکرات توسط نامزد نمایندگی مجلس!
یکی از مخاطبان جهان نيوز نوشت:
طی روزهای گذشته حجم زیادی از برنامه ها و اخبار رسانه ملی به موضوع هسته ای و مذاکرات وین اختصاص داده شده است. انصاف حکم می کند که بگوییم مشی صداوسیما در پردازش اخبار و تحلیل های مربوط به مذاکرات بی طرفانه بوده است ضمن اینکه مستندهای روشنگرانه ای نیز طی این مدت از این تریبون مهم پخش شده است.

آنچه که در بررسی عملکرد رسانه ملی عجیب و سئوال برانگیز به نظر می رسد، حلقه محدود کارشناسان این دستگاه در موضوع هسته ای بوده است بطوری که برخی افراد کارشناس انگار طرف قرارداد سازمان هستند تا کنترات همه برنامه ها را کارشناسی کنند.

یک نمونه عجیب این مورد دعوت از فردی است که از قضا قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی در یکی از حوزه های انتخابیه غرب کشور را دارد. آقای "ح.ف" که سابقه نمایندگی دارد اما به علت تندروی در انتخابات پیشین مجلس رای نیاورد، این روزها در برنامه های مختلف از گفتگوی ویژه خبری گرفته تا اخبار سیما و شبکه خبر و... به عنوان کارشناس مسائل هسته ای حضور فعال! دارد و با ارشادات خود، بینندگان را رهنمون می کند. حضور وی –که البته تحصیلات هسته ای ندارد- تنها به سیمای رسانه ملی محدود نمی شود بلکه روزنامه رسانه ملی (جام جم) نیز از نوشته های ایشان به عنوان سرمقاله بهره می برد.

دوستانه، به صداوسیمای پرتلاشمان توصیه نمی کنم که با این کارشناس مصاحبه نکند اما توصیه می کنم که اولا از دیگر کارشناسان انبوه مسائل هسته ای هم دعوت کند و نیز از نظرات منتقدان هم بهره ببرد تا مردم فکر نکنند که در ایران تنها یک کارشناس هسته ای وجود دارد! ثانیا به هنگام تریبون دادن به یک کاندیدای انتخابات مجلس، به حق و حقوق سایر کاندیداها و رقبا در استفاده برابر از امکانات بیت المال فکر کنند.

حیف است صداوسیما جمهوری اسلامی که متعلق به همه ملت ایران بوده و است، خرج افراد خاص و حاشیه ساز شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


موافقم، سروکله این آقا تو شبکه‌های مختلف دایما رو آنتنه
Finland
دوست عزیز لفظ «یارو» اصلا قشنگ نیست
ای کاش روزی می شد که اخلاق در نقدهای ما جایی می داشت
تو که ادب نداری بهتره حرف نزنی. یارو کیه؟!!! وی سال ها در کمیسیون امنیت و سیاست خرجی مجلس بوده و از رسایی و نبویان و... تخصصش خیلی بالاتر است. مگر این آقایان دلواپس کارشناسند؟ مگر تحصیلات هسته ای دارند؟!!!!
reza
Romania
آقا اینارو ول کنید صدا و سیما چرا ذوق زده شده و جشن گرفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
بله صدا وسیما هم زیادی زوم کرده که از سایر رسانه های دنیا جا نمونه. در حالیکه باید روشنگری بر تبلیغات ارجح باشه
Iran, Islamic Republic of
عجب !
از کی تا حالا رسانه ملی شده ؟
اتفاقا این اقای ... رو دیروز شبکه خبر دیدم که به تیمهای مذاکره قبل حسابی تیکه مینداخت
با سلام و درود بر نکته بینی شما .
این آقای ... بنده بالاخره ندونستم تخصص و جهت سیاسی ایشان چیه که تو این حوزه ها حف می زنه ؟ در انتخابات هم یه روز ...، یه روز ستاد ...یه وز ...
Iran, Islamic Republic of
پس كي بياد رحيمي يا بقايي يا خاوري يا مرتضوي ؟
اسلام آبادی
این آقا تو حوزه انتخابیه خودش هم خریدار نداره چه برسه به کل مردم ایران